Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2010 11:55 - Алчност, неморалност, безчовечност
Автор: boristodorov56 Категория: Други   
Прочетен: 9812 Коментари: 52 Гласове:
21

Последна промяна: 09.12.2010 09:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


image

          



                                        Отнася се за всички, които се разпознаят
                             и  онези, които твърдят, че не ги засяга
.




     Признавам, че прибързаното ми и необмислено коментиране винаги ми причинява излишни неприятности като  ми създава непримирими опоненти. Обладавам отрицателното  качество да  тласкам спора към лична несъвместимост, вместо да търся удоволствие от размяната на идеи и информация. Както се казва - два остри камъка брашно не мелят, но глави чупят.  Разбирам, че подобно поведение е глупаво и непрактично, но да го отдадем снизходително на неопитност и младостта ми.
    
     В  един постинг в blog.bg се говореше за отвратителното отношение на персонала в  една болница  към пациент. Естествено обвиних във всички смъртни грехове лекарите(напълно заслужено), позовавайки се на опитността ми в областта  на хомеопатията.
     Това съчетание е крайно скверно за ортодоксалните медици и винаги предизвиква бурна ответна реакция, която не можеше да мине без канонада от лични квалификации, пъчене на гърди, стъпване по палците, дуене на егото и нарцисизма и пр. 

     Е, хак ми е - сам си ги натресох, но нейсе.
  
    Понеже ми се ще да изясня позицията си, без да се налага да туширам  противни мнения  опващи нишката на кавгата в най-различни посоки ще се опитам да го сторя сега и тук.
    Дискутирането на здравеопазването у нас и по принцип има няколко
аспекта. Да разделим нещата и ги фиксираме:
      - здравеопазването като бизнес;
      - медицината като наука;
      - конвенционална медицина и прогреса във възстановяването
на човешкото здраве в световен мащаб;
      - постижения в борбата с дегенеративните заболявания 
по света и у нас;
      - здравеопазването у нас - условия, здравна система,
държавна политика;
      - традиции и постижения на здравната система у нас;
      - влияние на човешкият фактор и ефективността на българското здравеопазване;
    Ако намесим политиката и гледната точка - преди и сега - изворите на противоречия ще бликнат неудържимо, затова нека не имплантираме доктринални противоречия.
    Не помислям и за миг, че мога да обхвана толкова обширен диапазон от теми предразполагащи към противоречиви   тълкувания и безкрайни обяснения, както и обладаване на огромен обем на информация и знания, които ми липсват. Освен това нямам ни време, ни мерак, нито сили за последователност за да го направя.
  
    Когато става дума  за медицина - на първо място - никога не бива да забравяме, че  бизнеса с човешкото здраве е най-големия бизнес, а  не войната,  както погрешно си мислят някои хора. В живота си огромното множество от тях не изстрелват  дори  един куршум и  не измаршируват нито една крачка, но са  поемали химически лекарства с килограми и са ваксинирани
няколко десетки пъти с доста съмнителен ефект и спорни последици. 
    Това е факт.
    В лекарствения свят  властват  два  химико фармацевтични  конгломерата и те са най-ревностните идеолози на  медицината, такава, каквато я познаваме у нас и се разпорежда с човешкото здраве в другите държави, защото здравеопазването е консумиращ гарант на техните баснословни пачелби, за каквито петролни магнати , арабски шейхове  и Уго Чавес могат само да мечтаят.
   Това е по света, но кой ще твърди, че у нас не е така?
   И това е само едната страна на конвенционалната медицина.
Точно  химико-фармакологичната масонска ложа е най-големият мотивиран противник на всички алтернативни терапии, и преди всичко на хомеопатията, която всячески се стреми да омаловажи и дискредитира  значението, възможностите и ограничи влиянието`и без да жали сили и средства изграждайки  структори силни във  финансово отношение, институционално инертни и с непоклатими политически връзки.
   Защо?
   Защото лекарствените препарати в алтернативната медицина, в частност при хомеопатията, са  десетки и стотици пъти по-евтини,  а лечебните методи несъизмеримо  по-ефекасни. Не искам да правя сравнения и да давам конкретни и изолирани примери. Достатъчно е всеки, който пожелае  да погледне статистическите данни  на Световната здравна организация и да се убеди, че  хроничните заболявания се увеличават. Липсва всякакъв  напредък в изкореняването на дегенеративните заболявания като: остеоартрит, ревматоиден артрит, захарен диабет, сърдечно-съдови заболявания, алцхаймер, множествена склероза, миопатия, миастения, епилепсия, бронхиална астма, алергии,  рак, различни умствени разстройства,  и др. Здравето на човешката раса се руши агресивно и необяснимо от практически нелечими заболявания като СПИН. Тези фатални заболявания се лекуват палеативно с все по-силни и по-силни химически препарати, които се превръщат в отрицание на самите себе си, без да гарантират благоприятен изход при третиране на страдащите. В повечето случаи последиците от неефикасната медицинска терапия водят да необратими увреждания с летален изход.
   Очевидно е, че тази нелекуващата химико-фармакологична  медицина е неефикасна защото досега би следвало да сме се разделили с хроничните болести използвайки постиженията на човешкия прогрес.
   Ето двата фактора на днешната медицина  на неефекасните химиотерапии, чиито порочни качества пренесени на родна почва като държавна политика, съчетани със закостенялата стерилност на  режима в миналото и комерсиализацията на днешния нашински лекар, както и ограбващи системата администратори - имат  ефект  на оръжие за масово поразяване върху нуждаещите се страдалци и самата система.
   И това е само поглед от високо, без вторачване в детайлите.
   И за да не бъда краен отрицател нека призная огромния напредък на хирургията, на крилата на съвременните технологии,  но само като не забравяме, че преди сто години хирурзи са били бръснарите, а натрупаните  знания по анатомия и полезен опит се дължат на огромно число човешки живота - класифицирни в графата - изкуството иска жертви.
   Неубедително е да се правя, че не забелязвам очевидния прогрес в диагностицирането. Разбира се - великодушно ще подмина несъщественият факт, че за него основен постулат е твърдението, че диагнозата се потвърждава в процеса на лечението. Ако нещо се пообърка - вече знаем  какво иска изкуството...
   Без да се затъквам с негативизъм ще забравя за рушветите,  които държат да получават безотказно преди всяка операция тези неистови хуманисти и ангели пазители на човешкото здраве.
   Няма да си позволя да хуля тези смели и безотговорни рицари на антибиотиците, антихистамините и хормоните.
   Ще оневиня супермените от екшъните с криминалните аборти.
   Не ще виня тези двулични тартюфовци и бакали, които превърнаха медицината в храма на обречените нещастници.
   Аз ги зарязах заедно с негативизма и се отказах от услугите  им, но си плащам като поп здравните осигуровки за да не остават  съвсем без надежда, когато просят пари от благодетелите си  - белким се сетят, че са фунция на болните и да не се превръщат в причина за техните страдания.
   
   Нека останат  насаме с алчността, неморалността и безчовечността си.
  
    Амин
!


 image


 























Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kosara2008 - !!!
01.12.2010 12:05
поздравление за твоята ,винаги!, правдива човешка позиция, харесва ми да чета при теб мислите си, облечени в твоето слово!!!
цитирай
2. kasnaprolet9999 - На практика ние нямаме добре фун...
01.12.2010 12:42
На практика ние нямаме добре функционираща здравна система и всеки се спасява както може, ето линк към мой постинг, в който споделям личния си опит и от който направих блогвълна, към която прибавям и твоя постинг:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/01/10/pomosht-lekuvat-ni.469951

Знам, че си го чел и коментирал, но го слагам за тези, които са отскоро в блога и не са го чели.
цитирай
3. sande - Тези, които трябва да се разпознаят едва ли ще го направят, но ...
01.12.2010 13:02
... всичко се отнася за всички.

Паздрави за интересния анализ!
цитирай
4. nicodima - Уточнявам, че минусът е мой!
01.12.2010 13:03
Но ти обещавам един специално посветен на тебе постинг за здравеопазването, в който ще се постарая да бъда максимално аргументирана и подкрепена с факти, като оставя настрана негативизма към обругаващите съсловието хора, който нямам право да изпитвам.
За химико-фармацевтичната промишленост като мафия съм отчасти съгласна.
За алтернативната медицина съм на особено мнение.
Сега нямам време!
цитирай
5. zaw12929 - Всяко мнение е важно, вашият пос...
01.12.2010 14:19
Всяко мнение е важно, вашият постинг- също, защото искате нещата да се подобрят. Винаги има още...
цитирай
6. andrei - Здравей Боре!
01.12.2010 16:04
Винаги съм бил съпричастен към публикациите ти,по една проста причина,че не само показваш критичното си отношение по определен проблем,но показваш и възможни решения и алтернативи,както и не бягаш от тях!
цитирай
7. haralanov - Химико-фармакологичната масонска ложа
01.12.2010 16:06
Признавам си,това изречение не го очаквах от теб.Някак си напоследък зад всичко случващо се все се съзира заговор,конспирация,постановка,театър,масонски ложи.Не,че в някои от случаите не е така.Прочетох внимателно написаното.И друг път съм го споделял.Трудно е в българските условия хем доктора да е добре заплатен,хем на пациента да му излиза ,,по джоба,,.Не може и вълкът сит и агнето цяло.Да,човешкият живот е над всичко!Той наистина е безценен.Но апаратурата,лекарствата,лекарският труд,струват пари.Някъде са успели да уцелят точната вакса.Коментирам единствено и само като пациент.Признавам си,че тази материя ми е повече от далечна.Така както самата хомеопатия почти напълно непозната.Здрав бъди приятелю!
цитирай
8. boristodorov56 - 1. kosara2008
01.12.2010 16:42
Знам, убеден съм, че всеки непредубеден човек не може да разсъждава различно!
цитирай
9. boristodorov56 - 2. kasnaprolet9999
01.12.2010 16:47
Само, който е усетил ножа до костта си и трагичната си обреченост да зависиш от
благоваленето на лоясали душевни кастрати ще разбере какво и защо го казвам.
Разбира се, аз изострям до крайност проблема, което не означава, че добрата страна на монетата не съществува.
цитирай
10. boristodorov56 - 3. sande
01.12.2010 16:50
Бъди сигурен, че ще се познаят.
Дори неволният грях се усеща от добронамерения човек,
който търси спасение и опрощение чрез дорби дела без да ги афишира.
Бог бави - но не забравя!
цитирай
11. boristodorov56 - 4. nicodima
01.12.2010 17:26
Темата е безкрайна, тълкувания - колкото хората.
Не искам да обругавам съсловието, дори имам приятели лекари, които знаят и споделят мнението ми.
Как да го обясна след толкова старателно подбирани отрицателни характеристики, оценки и емоции.
Примерно - всеки може да каже обобщавайки - в блог.бг има такива и такива блогери, които правят тази и тази лошотия. Аз не се обиждам, макар определено да съм драка, но не съм сторил никому лошотия целенасочено.
Друг пример - ако обидят професионалното ми съсловие - определено не се стряскам, защото всеки човек има изявена собствена стойност и публична репутация, въпреки, че всеки - дори и най-безупречните(какъвто аз не се считам) имат собствен принос в създалата се представа за занаята, съсловието, отрасъла.
Отричането на очевидни, всеки му известни недостатъци и пороци не ни прави по-ценни, нито по-можещи, нито по-ефикасни.
Всеки може пред съвестта си да се дистанцира от личните си убеждения, представи, възможности и да оцени по достойнство себе си и всичко останало в действията си.
В здравният бизнес - това е повече от критерий за етичност и възможност за омекотяване на неморалността на системата. Това е необходимо за всеки - за да се уважава като човек и за да не живее в самозаблуда и самовъзвеличаване. Всеки страничен наблюдател лесно може, и го прави безпогрешно, да прецени кой колко пари струва в професионален и човешки план.
Как ли биха отговори хората от улицата в една непренудена анкета за качествата и корумпираността на днешното лекарско съсловие?
Отделен е въпросът за здравната система.
Съвсем различен е въпросът за терапевтичните методи.
И т.н. ...
Дори не мога да твърдя, че представящите се за алтернативни медици хора, са съвсем морални хора и владеещи определени умения или знания. Да не говорим за
откровените шарлатани. Обяви в пресата за лекар специалист по вътрешни болести,
хомеопат, иглотерапевт и ирисолог не са радко срущано явление. Не се наемам да коментирам, но на такъв специалист аз няма да отида. Отделен е въпросът, че точно такива пенкелери компрометират
същността на алтернативната медицина.
Наскоро бях изумен как в една аптека - аптекарката си позволи да предпише хомеопатично лекарство на клиент, които попита: Имаш ли нещо хомеопатично за...? Такъв див скандал и направих, че вероятно снимката ми виси там да показва нежелан клиент.

Всеки има собствена визия за здравеопазването и никой не може да го съди за това, дори и да не е прав.

цитирай
12. boristodorov56 - Въпросът за здравето на хората е най-важния. Всичко останало е следствие.
01.12.2010 17:35
zaw12929 написа:
Всяко мнение е важно, вашият постинг- също, защото искате нещата да се подобрят. Винаги има още...

цитирай
13. boristodorov56 - 6. andrei
01.12.2010 17:36
Така мисля - казвам го.
Това е моето мнение - вероятно има и противно, но двама души еднакви няма.
Затова и живота е интересен.
цитирай
14. boristodorov56 - 7. haralanov
01.12.2010 17:40
Не влагам етнико-национален или верски смисъл на понятието.
Далеч съм от еврейската завера, но днес прочетох един постинг при Григор Симов за историята и какво са ни дали евреите в нея, която ме накара дъблоко да се замисля.
Прочети го - заслужава си.
цитирай
15. mamkamu - И аз така, като Хараланов...
01.12.2010 18:26
И аз така, като Хараланов...
цитирай
16. makont - Напълно съгласна с теб,
01.12.2010 19:10
не мога да преглътна, че при всяко прокихване ми тъпчат децата с антибиотици. Личният ни лекар ми е приятелка и не го прави, опитваме със всичко друго, и в краен случай. Но никога не ми е изписвала хомеопатични лекарства. Къде да се запознаем с тях, към кой да се обърнем. Познавам няколко смучещи хапчета за повръщане, хрема, и онуй със сложното име -осцило...Да продават ги в аптеките, но сама ли да си ги предпиша. Ако ти разбираш от това, популяризирай, аз съм отскоро, може и да има твои предишни постинги, ще прегледам, но за това трябва да се работи, а всеки избира сам при кой лекар да отиде. Благодаря за хубавия материал, заслужава си да се замислим и да направим нещо.
цитирай
17. kalin8 - Подкрепям позицията ти, адаш!
01.12.2010 19:15
Нямаме здравеопазване ,а ... "Здравеопазване ООД"!
Вън търговците от Храма!
Б.
цитирай
18. boristodorov56 - Учудваш ме!
01.12.2010 19:41
mamkamu написа:
И аз така, като Хараланов...


Не е проблема, че мислиш като Минчо,
проблема е, че не поглеждаш по-широко на нещата.
Достатъчно съм чел какво казваш, за да си помисля, че нямаш резерви спрямо
днешната , и въобще, конверционалната медицина.
Аз съм емоционално зареден, но мен ме зарежи - пристрастен съм -
давам ти повод за размисъл.
Не влагам нищо извън визията ми за човешкото здраве или това те изненадва?
Можеш ли да си предзставиш, че освен да псувам кумънизите, което правя с удоволствие - имам и други пристрастия?
Ах, какво нещо е живота само!
цитирай
19. boristodorov56 - Хомеопатията е наука, а приложението и изкуство.
01.12.2010 19:53
makont написа:
не мога да преглътна, че при всяко прокихване ми тъпчат децата с антибиотици. Личният ни лекар ми е приятелка и не го прави, опитваме със всичко друго, и в краен случай. Но никога не ми е изписвала хомеопатични лекарства. Къде да се запознаем с тях, към кой да се обърнем. Познавам няколко смучещи хапчета за повръщане, хрема, и онуй със сложното име -осцило...Да продават ги в аптеките, но сама ли да си ги предпиша. Ако ти разбираш от това, популяризирай, аз съм отскоро, може и да има твои предишни постинги, ще прегледам, но за това трябва да се работи, а всеки избира сам при кой лекар да отиде. Благодаря за хубавия материал, заслужава си да се замислим и да направим нещо.



Не, не - това не може да става като бабешки препоръки.
Хомеопатията е сериозна наука.
Но разбиранията ти са правилни - нещо следва да се направи!
цитирай
20. boristodorov56 - 17. kalin8
01.12.2010 19:56
"Вън търговците от Храма!!!"


Този лозунг мога да си го инкрустирам на връхната дреха и да го нося до последния си ден!!
цитирай
21. nicodima - Боре, благодаря за отговора!
01.12.2010 20:10
Естествено е всеки да вижда нещата от своя гледна точка.
Не съм обидена, напротив, много верни неща си казал, но аз работя в една изключително тежка област, работя в екип със също толкова всеотдайни хора и никак не ми се иска тези хора да бъдат ругани. А напоследък според мен има платена червена кампания срещу съсловието, на която доста умни, но пострадали от системата хора започват да пригласят. Симптоматично е, че Лекарският съюз мълчи, когато се изричат откровени лъжи и се набеждават невинни... Симптоматично е, че мълчи, когато доказателствата крещят, когато някой греши... В днешният случай, изнесен от Ани Цолова за Горна Оряховица, има драстично разминаване между изнесената информация от нея и Пресцентъра на МВР, всеки може да го провери...
За съжаление ние не сме организирани хора, всеки се е вкопчил в късчето хляб и го дърпа към себе си... Етиката е криворазбрана, както и всичко друго...
Благодаря за културния тон и ти обещавам, че като изляза в отпуск ще се постарая да си събера мислите от преживяното през последните три десетилетия и да публикувам нещо, без да съм говорител на когото и да било. Защото както съм от едната страна, така фатално съм била и от другата...
Лека вечер!
цитирай
22. boristodorov56 - 21. nicodima
01.12.2010 20:59
Нормално е да сме човеци!

Специално за нас българчетата не ни остана нищо друго,
а точно това ни липсва фатално.

Поздрави!
цитирай
23. 4aiotgluhar4e - Дамммм...
01.12.2010 22:42
С повечето неща съм съгласна. Което отново поставя въпроса "Можеш ли да си извънсистемна единица в рамките на системата?" От години го поставям, но отговор до момента не съм получила. А въпросът е приложим не само за здравеопазването и чака отговори, различни от палеативното "аз съм във вътрешна емиграция". Защото всички сме част от някаква система с правила и норми, в която или си жив, или си чист.
цитирай
24. deeppurple - Ма как си ги накъдрил!
01.12.2010 22:53
Ма как си ги накъдрил!
цитирай
25. dolsineq - Не съм предполагала, че могат да ...
01.12.2010 23:47
Не съм предполагала, че могат да бъдат толкова шарени тия хапчета. И от палитрата на художник по цветни... А най-много се дразня от рекламата за лекарствата. По-идиотско от това няма! Вместо три простички думи: "Назад към Природата!", се чудят как с повече тъпотий да ги хвалят.
цитирай
26. diso - За съжаление, лекуването е все повече бизнес и все по-малко здравеопазване
02.12.2010 00:03
Като гледам как бързо забогатяват особено дистрибуторите...
цитирай
27. darktales - 16. makont
02.12.2010 01:08
makont написа:
Познавам няколко смучещи хапчета за повръщане, хрема, и онуй със сложното име -осцило...


Шшшшт, тук недейте споменава Осцилококцинум. Той се произвежда от "Боарон", а те са част от "химико-фармакологичната масонска ложа" :))))))))
цитирай
28. boristodorov56 - 27. darktales
02.12.2010 07:41
Конституционно-типологичната хомеопатия, която се опитват да прокарват френците от "Боарон" е идеологията, оправдаваща лекарства като оксцилококциума, като се има предвид начина, по който се предписват. Комплимерността е тяхно правило, но то не съществува никъде в Библията на хомеопатията - "Органон на лечебното изкуство" на
Ханеман, нито е принцип приет или прилаган от К. Херинг, Д.Т. Кент, Шеринг, Наш, Свадеборг и останалите класици на "озарените". Ако имаш дори най-бегло разбиране за същността на хомеопатята никога не би твърдял подобна, характеризираща твърде плиткото ти познаване на хомеопатията, глупост. Да не говорим за факта, че хомеопатията е рационална наука, основаваща се на теоретично обосновани и клинично доказани закони. Не може да казваш, че си хомеопат и да го оправергаваш с твърдението за съвместимост на химическите лекарства и хомеопатичните - особено ако желаеш истинско лечение, а не боравиш с оправдания от рода на: предписах най-добрите лекарства би следвало да помогнат.
Няма гений в природата, който би станал хомеопат за две седмици, особено при методиката на обучение на Боарон-България, която е безкрайно удобна и за лекарствените фабрики и за повърхностните познавачи на хомеопатията у нас, но е в огромна вреда на болните и страдащи хора.
цитирай
29. asthfghl - ...
02.12.2010 10:50
Право казваш, Борисе. Много от анализите, които правиш, са много точни и коректни. Проблемът е в начина, по който често представяш нещата. Търсенето на конфронтация е нещо много често срещано, когато се обсъждат такива сериозни теми. На много места това се нарича "тролене". Но е нормално и човешко. Лошото е, че то не ражда конструктивен спор и сблъсък на идеи и гледни точки, а по-скоро се слиза до едно низко (със "З") ниво, където властват личните нападки, омаскаряването на опонента и т.н. и не се постига нищо, освен болезнено чешене на езици.

Може би ще намериш за интересно това:

http://asthfghl.blog.bg/politika/2010/11/03/kak-da-vodim-normalen-debat.629081
цитирай
30. andrei - От десетина и повече години не боледувам от грип...!
02.12.2010 12:00
Моята практика,за избягване на грипните епидемии е много проста.Да се подържа виншна,вътрешна и духовна хигиена. Външната хигиена трябва да е ежедневие!Вътрешната хигиена се постига със знанието и разбирането ни за природата на вирусите и бактериите.Едните попадат в нас по въздушно капков път,докато други,чрез храната и водата.Но тяхната размножителна среда в нашият организъм е преди всичко-стомашно-чревният тракт.Размножили се в достатъчно количество,атакуват органите и кръвта и така нанасят своите поражения.От един от най големите за България билколечители,следвам едно просто правило!Дори да си здрав,поне един път в месеца трябва да се взима очистително,преди всичко на тбилкова основа!Не съм специалист в хомеопатията,но тази практика ми помага неимоверно много.Затова споделям своят опит с Вас.За духовната хигиена може да се пише много,но основният постулат е да се спазват десетте божи заповеди и преди всичко да не правиш това,което не искаш да сторят на теб.Знам ,че хомеопатията е сериозна наука,за която нямам големи познания и опит,но просто споделих част от моят опит,който може да се окаже полезен на някой.
цитирай
31. janvaljan - Bravisimo, nai posle ne6to xubavo ...
02.12.2010 12:02
Bravisimo,nai posle ne6to xubavo da napi6ete.Prodaljavaite v tazi posoka.Tuk vi e silata i v Roka.Politikata i Putin ne sa tema za vas za6toto ne iskam da se izlagate i nejno da se bazikat za da ne vi razsardqt(a vie se use6tate i zapo4vate da psuvate, kato ostavqte lo6o vpe4atlenie za 4ovek kato vas, izrasnal i vazpitavan vav vreme kogato ima6e i cennostna sistema ) a iskam otnovo da otvarqm bloga vi i da ostavam priqtno iznenadan. Jelaq vi uspex
цитирай
32. darktales - 28. boristodorov56
02.12.2010 16:49
Много приказки, много нещо.

Хората използват Осцилококцинум (и Кокулин, и Хомеовокс, и Инфлуенцинум, и т.н.), защото им помагат. Хич и не подозират, че с това стават участници в световния глобален конспиративен химически юдейски масонски медицински комунистическо-фашистко-негърски заговор срещу класическата хомеопатия.

Нарича се комплементарност, което значи взаимно допълване, а не комплимерност. Комплимерност е съвсем друго. Ханеман е създал хомеопатията в края на 18-ти - началото на 19-ти в. Ако човек отказва да забележи всички промени, които са настъпили оттогава до днес, то този човек най-вероятно:
а/ не е с всичкия си;
б/ преследва някаква користна цел;
в/ или има комбинация от двете, което е също доста разпространено явление.

Аз пък никога не съм смятал да ставам само хомеопат, опазил ме Господ, да не ми е изпила чавка акъла :))))

Между другото, в поста ти няма нищо за хомеопатията - класическата хомеопатия предлага ли някаква алтернатива за "дегенеративните" болести: да не би да има средство против рак? Алцхаймер? Шизофрения? СПИН? Пак просто плюеш медицината и лекарите, само че на по-голяма площ. Това е основната програма на "класиците" в България. Ханеман и Херинг не ги закачайте, вие не сте като тях, те са бачкали денонощно и са били истински лекари.

Само без Луи Пастьор и школата му населението на света сега щеше да е тройно по-малко.
Ти си последовател на хора, които сравняват Луи Пастьор с доктор Менгеле. Какво да споря с теб.
Даже е нелепо.


цитирай
33. veselaj - Че една голяма част от лекарите са ...
02.12.2010 17:47
Че една голяма част от лекарите са просто търгаши - така е. Но пък има и друга част - хора, за които лекуването е начин на живот. И няма нищо общо с парите. Но все пак и те имат право да живеят нормално.
цитирай
34. din4o - 32 добре му го каза. Този става само ...
02.12.2010 18:34
32 добре му го каза .Този става само за бая4ка гледа4ка ,шмекерджия . търси само конфликта и се мисли за умню. Не се занимаваите с него!!!!
цитирай
35. asthfghl - 34.
02.12.2010 20:30
За някой, който не му пука дотолкова, че да се занимава с домакина на този блог, ти изхаби доста от безценното си време да правиш именно това - да се занимаваш с нещо, за което уж не ти пука. ;-)
цитирай
36. dolsineq - Човек не знае какво го очаква. Днес е ...
02.12.2010 21:17
Човек не знае какво го очаква. Днес е добре, утре му открили рак и тръгва по пътя на мъките... Преди доста години имах възпаление на гърлото и от неправилно лечение лигавицата ми атрофира и почна да се покрива с кафеви петна. Приемах само каши и супи. Ако човек е здрав, не е трудно да дава кураж, но разболее ли се, нещата се променят. Та бях почнала да се отчайвам вече. Благодарение на личният си лекар, посетих доц. Чалъков /от София е/. Ще "премълча", че е доста груб в обноските си към пациентите, но опитът му като лекар е безценен. Забрани ми да ползвам всякакви лекарства. По негова рецепта ползвах два месеца обикновен зехтин /маслиново олио/ и хапчета за смучене /Проповит С/... Не познавам хомеопатичните лекарства, защото не съм се сблъсквала с тях досега, но старите хора казват: "За всяка болка си има билка."
цитирай
37. boristodorov56 - 32. darktales
03.12.2010 14:48
"комплементарност" - е точната дума, грешката е моя - сега спокойто можеш да ми обясниш, че съм и неграмотен.
Ако ти прави удоволствиое - можеш да ме наричаш изкористен луд - с изпит от чавка акъл, но си много, много далеч от хомеопатията. Точно толкова, колкото съм аз от добрата дума за вашият нехуманен занаят.


"...класическата хомеопатия предлага ли някаква алтернатива за "дегенеративните" болести: да не би да има средство против рак? Алцхаймер? Шизофрения? СПИН?" - този абзац показва абсолютната ти неориентираност и незапознатост с хомеопатията.


Ако имаше поне елемантарна представа, дори добита от двуседмичен курс на Боаран - би следвало да знаеш най-малко следните неща:
- хомеопатията е рационална наука и се основава на природни закони и принципи, от които Закона за подобието е основен;
- тя е личностнотропна терапия - за всеки човек в определено болестно състояние има съответно и само едно лекарство. Приблизително съзвучно с - "За всяка болка има билка", но - само съзвучно. Променя се състоянието на болният - необходимо е друго лекарство. От друга страна както няма двама души с еднакъв умствен, психически и физически статус - така няма и двама души в еднакво болестно състояние - това е елементарно за разбиране от средноинтелигентен немедик, но от вашата крайно интелектуална гилдия не се проумява;
- в хомеопатията няма диагнози и онези страшно звучащи и нищо неказващи латински думички, които са в употреба от химиотерапевтичната "наука" и понятия като тези дето си ги изброил не означават нищо, съвсем нищо;

Май трябва да ти го напиша с едри букви - хомеопатията лекува блестни състояния на човека, което означава, че ако имаш логическо разбиране ще си дадеш сам отговор може или не да лекува изброените от теб: Алцхаймер, Шизофрения, СПИН, а аз бих добавил и т.н.

Спокойно ме наричай - изкористен луд - с изпит от чавка акъл - всичко друго би ме обидило и това ме кара да бъда горд със себе си. Сигурно е, че нямаш дори най-малка представа за какво намеквам, но при желание - ще ти обясня.

И още нещо, не говори повече, за хомеопатията - съсредоточи се върху онова, което смяташ, че разбираш - искренно и лично те моля, защото споменавайки Ханеман и Херинг в тази светлина публично демонстрираш вселенската си босотия и просто не ти отива - мислих не за пич с интелект. В Бургас са най-добрите ми приятели, измежду които единия е лекар вътрешни болести и ми е малко съвестно някак си...

Трудно ще ти е да ме изненадаш с нещо точно на терена на хомеопатията, но ще ти цитирам едно писмо на С. Ханеман, чието университетско образование е по химия и медицина и се занимавал с преваждане на литература в тази област. Допълнителна квалификация като лекар получил по-късно в Лайпциг.
Ето цитата от едно негово писмо:
"За мен бе изключително мъчение да вървя в тъмнината винаги, когато трябва да лекувам болният според една или друга хипотеза за болестите да предписвам вещества, които дължат своето място в Материя Медика на някакво произволно решение.
Наскоро след като се ожених, изоставих медицинската си практика, за да не поемам повече риск да навредя се залових със занимания по химия и литература".
Когато синовете му се разболели - в писмо до същия човек допълнил: "моите съмнения се удвоиха, когато видях, че не мога им предложа сигурно облекчение" - предпочел бедността пред възможността да се подчини на системата "чийто грешки и несигурност ме отвръщават".
Впрочем същият този велик човек направил първата
медицинска фармакопична енциклопедия и до днес празнат факт в Германия, (лично се убедих), но този факт доказва широчината на неговата личност, а не качества на конвенционалната медицина.

Подобни лични трагедии са принудили Кент, Херинг и т.н. от класиците, за които явно си чувал, без да знаеш действителният им приност към хомеопатията - да захвърлят "науката" медицина и да се заловят с нещо наистина по-полезно.

"Ти си последовател на хора, които сравняват Луи Пастьор с доктор Менгеле. Какво да споря с теб.
Даже е нелепо."

Тъпо, доста тъпо, докторе - не бих казал елементарно!
По-правилно е да казваш, че някои хора, имайки предвид последиците от общата картина, която рисува медицината в безпомощността си да се справи с хроничните болести и знаейки, че са в крайна невъзможност да се справят, прилагат нови и различни неефикасни химчески препарати, в т.ч. ваксини и те подобно на Менгеле експериментирайки върху хората с химически си продукти - си гарантират бъдещи печалби и без да се интерисуат от възможни поражения и последиците върху здравето и съдбата на човешката раса.
При това абсолютно безотговорно и безнаказано!
Експериментите с ваксините са изключително добре илюстриращ пример.
Свински, телешки, птичи и подобни пандемии се оказаха тази елементарни и прости идиотии, които - съюза на химическата индустрия и медицинския занаят натрапиха на хората в планетарен мащаб - не мисля да го правеха в алтруистичен порив и от любов към хората , а не към кинтите? Или се заблуждавам?

Така звучи май по-различно, а?

Винаги е нелепо да спориш за нещо, което не разбираш изхождайки от висотата на глупавата и егоистична тръпка да показваш висш пилотаж, а вместо това катастрофираш и най-дребните внушения за широко скроена личност се разбиват на непотребни парчета отразяващи светлината.

Имаш право на три опита!



цитирай
38. boristodorov56 - Ясно е.
03.12.2010 15:58
veselaj написа:
Че една голяма част от лекарите са просто търгаши - така е. Но пък има и друга част - хора, за които лекуването е начин на живот. И няма нищо общо с парите. Но все пак и те имат право да живеят нормално.

Казал съм това в предишните си коментари, но сама се съгласи, че никой няма право да пречи срещу заплащане на другите хора да живеят нормално.
цитирай
39. boristodorov56 - 34. din4o
03.12.2010 16:02
Най-обичам анонимните безличници, които се занимават с активно тролене.
За това живея и си губя времето в нета.
цитирай
40. boristodorov56 - Благодаря, считам, че това е подкрепа!
03.12.2010 16:03
asthfghl написа:
За някой, който не му пука дотолкова, че да се занимава с домакина на този блог, ти изхаби доста от безценното си време да правиш именно това - да се занимаваш с нещо, за което уж не ти пука. ;-)

цитирай
41. boristodorov56 - 36. dolsineq
03.12.2010 16:06
Общо взето - ти доказваш мойта гледна точка.
Личностите са без значение.
Ние идваме и си отиваме с цикличността на мухи еднодневки - важен е принципа и крайният резултат.
цитирай
42. darktales - 37. boristodorov56
04.12.2010 22:55
Както виждаш, не съм те нарекъл неграмотен, исках само да си уточним понятията.

Бих искал да попитам нещо, ако е възможно. Защо говориш за "химико-фармакологична масонска ложа"? Искам да кажа, защо точно масонска? Имаш негативно отношение към масонското виждане за света ли, и ако да, защо?
цитирай
43. boristodorov56 - По-скоро използвам асоциациите, които внушава това словосъчетание.
05.12.2010 10:55
Не влагам етнико-национален или верски смисъл на понятието.
Масоните не ме интерсуват поради най-простия факт, че са каймака на боклука. Не ме ме впечатляват възможностете им, но съм отвратен от всеки опит да се диктува и управлява света на ниво наднационални предразсъдъци и религиозни ценности.
цитирай
44. darktales - 43. boristodorov56
05.12.2010 11:28
И таз добра, "каймакът на боклука". И аз не приемам мирогледа на масонството заради деизма, който е залегнал в него, но чак пък толкоз. Някак все изказваш крайни мнения и винаги силно любиш и мразиш. В първото няма нищо лошо, но второто понякога подвежда.

Както и да е, вече наистина не мога да те разбера. Самуел Ханеман, основателят на хомеопатията, е бил масон.
цитирай
45. boristodorov56 - Това не означава нищо.
05.12.2010 15:10
Ако за Ханеман това е било признание на делото му,
то за нашите български зидарчета - все комунисти, ченгесари и небългари - съмнения нямам - боклуци, които са срам и позор за всяка нация, която се самоуважава.
.Нима ти имаш съмнения в качествата и достойнствата на булгардюлгерчетата?
Нима мислиш, че съм дотолкова ограничен за да съм безкритичен и немислещ клакьор комуто и да било?
Свикнал съм да разсъждавам, че всяка личност има право да мисли и прави всичко,
каквото може, но и да отговаря за него, но едва ли ще ми бъде приятно да копирам съвсем лични постъпки.
Така мисля, така разсъждавам, така постъпвам. Обикновено не ме впечатляват различните лични мисли, разсъждения и постъпки.
Това не е интересно на другите за да го обсъждат.
цитирай
46. darktales - 45. boristodorov56
05.12.2010 19:33
Нищо? Нищо? Как така нищо, все нещо ще да означава:)))
Не е било признание за делото му, той е постъпил в ложата "St. Andreas zu den drei Seeblattern" през 1777, когато е едва на 22 години и делото на живота му все още е предстояло. Не е и увлечение на младостта (доколкото масонството изобщо би могло да бъде подобно нещо), тъй като до края на живота си в някои писма (до други масони вероятно) е поставял пред името си едно "br".

Както и да е, това че Ханеман е бил масон е сравнително известен, но не особено разгласяван факт. Една част от "хомеопатичната" публика - като например интелектуалките от бг мама у нас - вярва твърдо във всякакви световни конспирации, а масоните (едва ли основателно) са нарочвани за почти всички тях.

Но работата е другаде. Дори и да не беше масон (макар че е бил), Ханеман все пак е деист. Всички масони са - или би трябвало да бъдат - деисти, но не всеки деист е масон. Масонството не е нещо, което се демонстрира, тъй че четейки само трудовете на Ханеман, човек не би могъл да каже със сигурност, че той е масон. Но деизмът му е вън от всякакво съмнение, нещо повече - той е крайъгълен камък, основа на цялата философия на учението му.

Ще се опитам да обясня какво имам предвид максимално накратко, макар че едва ли е възможно.

Значи, Ханеман е създал една работеща система. Това се случва много рядко, един-единствен човек да създаде сам цяла система. Една система, която работи, е нещо като истинското изкуство - не преработенa, а създадена реалност, чиито принципи са толкова устойчиви и повторяеми, колкото и тези на "истинската" реалност.

Така. Системите могат да бъдат и са много различни, но всяка система, ако е работеща, не може да няма своя философия – това е пътеводителят в нейната реалност. За да влезеш в една система, за да можеш да разчиташ, че ще постигнеш съвършенство в нея, че тя ще ти се „подчинява”, трябва да изучиш, но също така и да приемеш нейната философия. Другата част се състои в много работа и практика – трябва упорито да работиш, за да стигнеш до „магичните” нива, най-ниското от които е интуицията. Но ако само работиш, без да си проникнал в духа на системата, ще си останеш занаятчия. Двете неща не могат едно без друго.

И вече си идвам на думата. Аз не приемам деизма. Не че го смятам за нещо ужасно и лошо (нито пък дори масонството смятам за такова нещо ), обаче не бих могъл да го направя „своя” философия. Ако при това положение реша да се опитам да се занимавам само с хомеопатия, значи не една, а десет чавки са ми изпили акъла. Човек не бива да лъже сам себе си, хвърляйки основните си усилия там, където не може да се намира неговият път към съвършенството. Никой не може да извърви този път докрай – пък и той е безкраен – но трябва поне да стъпи на него и да се помъчи да отиде колкото може по-далеч.

Метафорично казано, бих могъл, ако много репетирам, да изсвиря някоя партия от музиката на хомеопатията (това и правя), но не и цяла симфония. А дори и да успея (с много усилия), винаги ще трябва да поглеждам партитурата и да мисля каква е следващата нота.

Хайде приключвам. И всичко това не значи, че комплементарността не е възможна. Това е съвсем друг въпрос.



цитирай
47. boristodorov56 - Да си призная - не виждам съществ...
06.12.2010 09:29
Да си призная - не виждам съществената връзка на хомеопатията като терапевтична система разглеждана през призмата на живота на Ханеман и Бог като първопричина за началото и вероятно краяна света извън основопалагащата роля на вярата в Бога в смисъла и ценностите на нашата цивилизация. Причинно-следствената връзка в живота и делата на кой да е индивид е естествена и разбираема и не подлежи на какъвто и да е коментар. Не виждам абсолютно никаква връзка на деизма с философията на хомеопатията и реалното `и приложение като медицинска система, затова не разбирам къкво всъщост искаш да ми кажеш, а от там и връзката с масонството. Сще по-малко с това dr, което Ханеман слагал пред името си. Сигурно е, че неговото dr и dr-то на кой да е практикуващ днес лекар са със съвсем различно съдържание, както Ханеман е влагал съвсем разлизно съдържание в понятието медицина от това, което влага всеки днешен лекар на конвенционална практика. Това не е основание да се счита, че комплементарността може да се приема с лека ръка. Вероятно влагаме различен пълнеж в самото понятие, поради различната ни визия за здраве и болест.
Всеки може да се опитва да се учи, да се научава и да свири на определен музикелен инструмент.
Едни го правят по-успешно, други по-малко, трети съвършенно.
Ще споделя с теб, че циганите от оркестър
"Карандила" са добри музиканти, а изпълнението им на "интернационала", чрез изразността на манталитета им ми доставя огромно удоволствие, защото е бутафорна пародия на внушението на оригинала, но ако бъдем искренни - това не е музика според някои по-консервативни представи за класическия жанр. Вероятно същото ще се получи, ако изпраскат "Ода на радостта" или "Johnny B. Goode".
Както би казал философа с пловдивски корен Христо Стоичков - "Цървул трандафор не мой да стане".
Комплементарността не е възможна не защото аз не разрешавам, а защото философията на хомеопатията го прави невъзможно като вариант, който води до решаване на миазмични наслоения. Естествено всеки може всичко да си позволи в една тарапия и дори това да му донесе успех, който ще е съвсем случаен и бих казал почти невъзможен. Успехите в подобни случаи са хипотетични, но неуспехите съвсем нетеоретично се преписват на хомеопатията.
Не е възможен хомеопатичен подход към здравен проблем, ако хомеопотията се съвместява с химиотерапия. Временни положителни резултати не бива да се приписват на комплиментарността, още по-малко на хомоепатията - в по-късен етап патолагията ще се изяви задължително на друго равнище в човешкия организъм и като цяло здравето ще регресира прогресивно и почти необратимо.
цитирай
48. darktales - 47. boristodorov56
07.12.2010 13:12
Не виждам необходимост да продължаваме да обсъждаме значението на деизма за философията на хомеопатията. Ако някой ден стигнеш до едно определено ниво, ще се увериш, че съм бил прав. Ако не – каквото и да ти говоря, няма да го разбереш. По-вероятно е второто, защото колкото и да имаш добро желание и теоретични познания, няма как да стигнеш това ниво без много практика. Което в България за немедик е невъзможно, просто такива са ни законите. Като в случая изобщо не коментирам дали са правилни или не. С оглед на нивото и качествата на повечето български „чисти” хомеопати – по-скоро са правилни.

Не съм писал, че Ханеман е слагал пред името си “dr”, а “br”. Това трябва да ти е ясно какво означава, защото гледам си пуснал пост за масоните.

Комплементарността в никой случай не означава да се смесва априори хомеопатична с конвенционална терапия – не че е забранено, но не в това е целта й. Тя означава, че единият метод в даден момент, преценено за всеки индивидуален случай, може да използва предимствата на другия. Дали от това ще последва редуване или използване на „другата” терапия, е отделен въпрос и зависи от много неща.

Не бих могъл да го кажа по-добре от Дейвид Литъл, който се занимава с хомеопатия повече от 30 години:
„Бих искал да помоля своите колеги, когато се опитват да достигнат „небесата” (изучаването на душата, хомеомерите, архетипите, метафизичните учения), да се държат здраво и за „земята” – тоест да изучават медицина и патология. Заклевам ги да изучават клиничната картина на миазмите. Ханеман ни е оставил впечатляващи средства за лечение на последствията от епидемичните и ендемични инфекциозни заболявания, но малко хора действително ги използват. Когато хомеопатите мислят за миазмите като за каквото и да е, само не и като за последствия от инфекциозните заболявания, нашата наука се изправя пред заплахата да загуби едно от своите най-големи преимущества”.

За да прецениш къде започват предимствата на едно нещо, трябва да го познаваш. Класическите хомеопати, които отричат медицината, са същите като тези конвенционални лекари, които нямат представа за хомеопатията и затова тя за тях все едно не съществува. Затова и от класически хомеопат могат да се чуят приказки като тези, които и ти повтаряш, като например „свински, телешки, птичи и подобни пандемии се оказаха тази елементарни и прости идиотии, които - съюза на химическата индустрия и медицинския занаят натрапиха на хората в планетарен мащаб”, и тем подобни.
цитирай
49. boristodorov56 - 48. darktales
07.12.2010 14:54
Ако приведеш един пример за деизма на Ханеман който отразен в Органона доказва подобна теза - ще се съглася.

Що се отнася до практиката - правилно е разбира се, но какво ти дава основание да мислиш, че ми липсва практика и че хобито ми е да се занимавам с неща, които не разбирам.
Едва ли има нужда от повечко допълнителни знания освен от тези по анатомия и физиология за да може да се практикува хомеопатия, но не като алопатията.
Не знам кой този човек Дейвид Литъл, вероятно има своите основания, но като погледнах той е писал повечко за антидотите в хомеопатията. Говори за миазмите, но тази дума има съвсем точен аналог на български - предразположение, според мен.
"Заклевам ги да изучават клиничната картина на миазмите." - това е една доста разминаваща се с останалите му мисли в пасажа, касаещи "(изучаването на душата, хомеомерите, архетипите, метафизичните учения)" - просто защото аз такива неща не познавам, а и не съм ги срещал никъде другаде. При С.Ханеман пък ги няма изобщо.
Най-смешното е, че човек като се занимава десетина години в хомеопатията, започне да се ориентира в смисъла и, както и опознае творчески Материя медика - започва да се мисли едва ли не за теоретик. Точно толкова смешно ми звучи и този, може би добър хомеопат, човек!
Когато някой, който и да е той, започне да надхвърля дребният си ръст над класиците в хомеопатията и недооценява истинският смисъл на истината, че хомеопатията е наука, а приложението и - изкуство - този човек става собствена пародия, но на себе си.
Един човешки живот не стига за осъзнаеш смисъла на хомеопатията, а даващите оценки за класическата хомеопатия и създателите на разните школи и течения в нея - като се самогъделичкат просто играят ролята на смешни и жалки палячовци.

Аз не съм човек, който би твърдял подобна нещо, но смея да река, че съм един от хората, които знаят за какво става въпрос в хомеопатията. Разбирам, че това изглежда претенциозно и силно казано в очите на един стожер на казионната медицина, но нали не агитирам да те лекувам. Не премам безпочвеното твърдение, че само завършили медицила индивиди могат да оперират успешно с нея - дори, вече го казах - това единственото недопустимо условие за да станеш истински хомеопат, колкото и да не разбираш смисъла на това, което говоря прекрачвайки още една крачка нататък. Това обстоятелство призтича от самата същност на коренно различното възприемане на болестта и здравето и поради това взаимно се отричат двата метода.
Точно както Питагор по негово време не би разбрал Теорията на относителността и Квантовата механика, колкото и интелигентен човек да е бил.
цитирай
50. darktales - 49. boristodorov56
08.12.2010 00:29
Цялата концепция за псората – мисля, че Ханеман не би успял да я изведе в този вид, ако не беше деист (и виталист, разбира се, но повече деист). Ти няма да се съгласиш естествено, но тъй като в тази концепция – а и изобщо в Ханемановата хомеопатия – няма нито едно нещо, което да противоречи на деизма, няма как да твърдиш със сигурност, че не съм прав.

Анатомия, физиология, малко биохимия и токсикология също не пречи, и – големият препъни-камък – патология. Случайно или не, всички стари класици са я познавали много добре. Патологията сама по себе си няма претенция да казва защо се случват нещата и как могат да се променят, тя просто показва какво се случва. Плюс това, предметът й като цяло не е свързан с теории, учения и тълкувания, а може да се види и пипне. От друга страна, човек, който е изучил анатомия и физиология и знае също патология, вече е готов доктор, със или без диплома, няма значение. Лошото й на нея е, че мъчно се научава само по книжките.

Някои от онези неща, за които говори Литъл, са въведени след Ханеман, някои пък са от преразгледани на базата на нови открития стари учения. В предния коментар говорех за работещите системи. Една работеща система не може да си затваря очите за нещата, които се откриват след нейното установяване. Ако тя наистина е работеща, новите открития само ще затвърждават това й качество. Още Херинг е обръщал внимание върху това. Но тъй като основателят на хомеопатията е един, а последователите му – много, винаги се случват неща, с които не всички са съгласни и започват да се обвиняват един друг в нарушаване на неговите принципи.

Ако говорим само за България, медицината все по-малко отрича хомеопатията, а класическата хомеопатия все повече отрича медицината, както впрочем отрича и всичко друго освен самата себе си.

Ако пък говорим за системи за лечение, не можеш да отричаш една система, ако има случаи, в които твоята система няма полезен ход, а другата разполага с такъв. Иначе се изпада в положението, в което се намират източните медицини по отношение на епидемичните болести и справянето с тях, което положение е, казано с една дума, никакво.

А защо пък Питагор да не разбере тези неща? Само че те не са се появили на празно място. Ако преминеше през работите на Галилей, Кеплер, Декарт, Нютон и тъй нататък, щеше да ги разбере без проблеми.



цитирай
51. boristodorov56 - 50. darktales
08.12.2010 09:16
Теорията на миазмите с откритите от Ханеман слоеве на предразположение е безспорен принос към решаване на хроничните потологични случай с глобален мащаб. В тази връзка за да илюстрирам смисъла им съм измислил народната поговорка - Крушата не ражда ябълки. Идеята е пределно проста и разбираема, но като се налижи да я прилагаш на практика или да се облягаш на нея търсейки решение на заплетен случай разбираш, че хомеопатията е и още нещо извън клишетата, далеч над сравнения и рамките на дори най-лесно прикачената диагноза от конвенционалната медицина. В тази област е енигмата и мистерията на силата на хомеопатията като наука и изкуство в последователното отстраняване на всичките нива на предразположение. Това е обикновено един дълъг процес, които може да отнеме години на търпеливо внимание с боравенето с хомеопатичните лекарства.

Теорията на Д.Т.Кент за "жизнената сила" е почни непонятна и неприемлива за скрижалите на алопатията и затова може даста да се говори.

К. Херинг със законите за протичане на един оздравителен процес, базиращ се на идеите на Ханеман и Кент затваря кръга на основните понятия в хомиеопатията.

Върху тези три основни начала се основава рационалността, силата и ефикасността и.

Но това е само най-общо казано.

Много хора са допринесли за развитието и за да стигне до днешните си съзможности.
Впрочем, според данни на Световната здравна организация - хомеопанията е втората по мащаб на практикуване и ползване медицинска система, след китайската медицина.
Традиционната медицина е, чак на четвърто място.


Така.

Не приемам комплиментарност на хомеопатията с химиотератията:
- защото не виждам какво би се съвместило в двата метода след като безусловно химическите лекарства антидотират хомеопатичните;
- в хомеопатията няма диагнози върху, които се гради цялото лечение при химиотерапията;
- в казионната медицина не се разбира смисъла и съдържането на понятието
"жизнена сила" и динамичната същност на здравето и болестта;
- законите на хомеопатията са несъвместими с методите на химиотератията;
- лекарствените препарати в двете системи са в пълно противоречие и абсолютна несъвместимост като начин на производство, доказване ефективността им, принцити на предписване, екологичност, последствия и най-важното - ефективност.


Време е да спрем да наливаме от пусто в празно.

Какво повече бихме измислили, не че няма, за да доказваме тезите си.

Аз не искам да променя начина си на мислене, колкото и ограничено да изглежда.

Бих приел всичко разумно, което е в съответстве на природата на човека.



цитирай
52. darktales - 51. boristodorov56
10.12.2010 22:01
Интересна работа – хем говориш за „жизнена сила”, хем отричаш значението на деизма за философията на класическата хомеопатия..

Но както и да е, аз не възразявам срещу нищо от това, което говориш само за хомеопатията. Решил си да следваш кентианството – хубаво, няма проблем. Докато има болници, няма страшно. Но когато започнеш да говориш и за медицина, вече бъркаш. Първо, медицината не е само „химиотеапия”. Във всеки учебник пише, че никое лечение не превъзхожда превенцията. Това, че някой иска да си продава лекарствата, е друг въпрос.

Но когато дойде болен например с пневмония и дихателна недостатъчност, който е в реална опасност да умре след два часа или два дни, ако не бъде лекуван, тогава трябва ужасно основателна причина, за да се лекува този болен с други средства освен конвенционалните. Лично за мен тази основателна причина може да е само една – да съм сигурен, че излекуването му може да стане по друг начин. И то не някога и не по принцип, а тъкмо сега, защото човекът вече посинява. И тъй като нямам подобни основания, ще го лекувам с конвенционални лекарства, за да го изведа от риска. Ако обаче се окаже, че този човек се разболява от дихателни инфекции твърде често, по няколко пъти в годината, и вече е вън от непосредствена опасност, тогава си заслужава да се помисли дали няма да е добре да му се помогне с хомеопатия. Само че аз няма да му търся „жизнената сила”, а ще се опитам да му възстановя хомеостазата. Или пък може да му кажа – “иди при boristodorov56, той използва малко по-други методи, но също вършат работа”. Ето това е комплементарността, а не да забъркаш в една чаша хомеопатични и алопатични лекарства и да я дадеш на болния да я изпие.

Колкото до тази статистика на СЗО, може и да е така. В края на краищата, всеки трети човек на света е китаец или индиец, а Индия пък е нещо като втора родина на хомеопатията. Но цитирана сама за себе си, какво казва тази статистика? Казва ли кое е по-ефективно? По една случайност аз също обичам да чета статистиките на СЗО. В една европейска страна като Австрия, където има здравеопазване от западен тип, средната продължителност на живота за мъже е 77 г., за жени 83 г., а неонаталната смъртност – 3/1000. В Китай тези цифри са съответно 72 г., 75 г., 18/1000, а в Индия – 63 г., 65 г., 39/1000.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8127652
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47590