Постинг
12.01.2012 08:57 -
А сега кой ни е виновен?
Автор: boristodorov56
Категория: История
Прочетен: 9271 Коментари: 34 Гласове:
Последна промяна: 12.01.2012 22:20
Прочетен: 9271 Коментари: 34 Гласове:
34
Последна промяна: 12.01.2012 22:20
На страницата си във Фейсбук споделих текст на Иван Костов:
"Най-после настойчивите ни опити да накараме българският парламент да осъди Възродителния процес успяха. Днес Народното събрание прие декларацията внесена от СК , с която осъди категорично насилствената асимилация на българските мюсюлмани. Документът обявява прогонването на 400 000 български граждани от турски произход през 1989г. за форма на етническо прочистване, извършено от тоталитарния режим и призовава българското правосъдие и Главния прокурор да възобновят делото срещу виновниците.
Опитът процесът да се покрие с давност, прехвърля вината от конкретните извършители, върху целия български народ."
Получих следния коментар:
"а сега требе да приемат декларация с която да поискат обезщетение и извинение от турция за 500 г геноцид на Българите "
Питам се какво подтиква хората към това желание да търсят причини за историческите ни неблагополучия и катастрофи като народ извън българската общност и все да искаме от някого извинения, прошки и обезщетения за тях?
Преди да го направим - не е ли по-редно да се замислим защо българчетата стояха 500 годин под турско робство и не е ли причината за този поучителен за всички ни факт най-вече в самите нас - в начина ни на мислене и реагиране на случващото се около и в нас.
Никой не ни е виновен за собствената ни нищета, щом сме го допуснали и търпяли, и поради тази причина не ни дължи нищо.
Нищетата, която ни е обладала днес като народ не е по-различна от средновековната.
За нея от кого да искаме обезщетение и извинение?
Планът на Путин? Алексей Мозговой – лиде...
ПУСТА ОРИСИЯ
ЧЛ.5; КОНСТИТУЦИЯТА Е ВЪРХОВЕН ЗАКОН И Д...
ПУСТА ОРИСИЯ
ЧЛ.5; КОНСТИТУЦИЯТА Е ВЪРХОВЕН ЗАКОН И Д...
нито един народ бил в рамките на Турската Империя,не се е самоопределял,като роб-освен ние българите...
цитирайНе съм съгласен, обаче не ми се припалва моторетката!
цитирай
3.
boristodorov56 -
Е, нали сме били роби или не - това го решаваме ние. Зависи от грледната точка на човек.
12.01.2012 09:53
12.01.2012 09:53
andrei написа:
нито един народ бил в рамките на Турската Империя,не се е самоопределял,като роб-освен ние българите...
Важно е да извлечем поуките.
Лично аз считам, че в момента българите са по-беззащитни и в по-окаяно положение в доста отношения, отколкото през турският период от историята ни.
Тогава хората са имали собственост, от която са се изхранвали и имали поне битова сигурност, възможност която бе отнета на днешните ни съвременници.
smani написа:
Не съм съгласен, обаче не ми се припалва моторетката!
Всеки e свободен да ми докаже, че не съм прав.
И това се използва и от турци, и от руснаци! За какво тагава Ботев пише:- "...да гледам турчин как вилней над бащино ми огнище!"? Не съм съгласен, че сме виновни за турското робство, при 10 пъти по- голяма и въоръжена армия! Геноцидът, (а такъв определено има!), е следствие не на робска психика! Такъв е случаят и със привнесения насилствено съветски ГЕНОЦИД над "гнусната интелигентщина" - (цитат!) В края на 20 век обществената "чуваемост", (благодарение на развитите технологии в енергетиката и съответно съобщенията), това се промени. Затова и се демократизирахме, макар и не съвсем. Просто оставихме инициативата на някакви хора от някаква "кръгла маса", да решават за "приватизацията", конституцията и др. важни неща! Добре е все пак че политически поне (но не и икономически), скъсахме пъпната връв със Русия, чиито имперски геополитически интереси са разширяване географски, икономически и всякак, без значение на начини и средства! Винаги е така,- като изтървеш питомното (1990 г.), след това гониш дивото!
цитирайНе родовата памет обуславя фактите, а обратно.
"Не съм съгласен, че сме виновни за турското робство, при 10 пъти по- голяма и въоръжена армия!" - твое право е да не си съгласен, но просто не е истина това, което казваш за съотношение на армиите.
Кой всъщност е виновен, че сме паднали под турска власт? Американците?
Я кажи къде и кога са се били българи с турци през 14 в. и каква е била числеността на армиите им.
цитирай"Не съм съгласен, че сме виновни за турското робство, при 10 пъти по- голяма и въоръжена армия!" - твое право е да не си съгласен, но просто не е истина това, което казваш за съотношение на армиите.
Кой всъщност е виновен, че сме паднали под турска власт? Американците?
Я кажи къде и кога са се били българи с турци през 14 в. и каква е била числеността на армиите им.
Обаче съм длъжен да знам за себе си.
Понеже живота е колело, случвало се е да бъда много добре, както и много зле. МатриЯлно. Съответно и приятелите ми се увеличаваха и намаляваха според моето "добре". Нормално е. По интересно е естеството на приятелите, които оставаха, когато съм зле. Те, или бяха по зле и от мен, или наистина много ме обичаха.
От друга страна /ако говорим за робството/ за мен съществуват два типа свободни хора по онова враме. Повечето в категорията революционери и други в категорията на Кольо Фичето. Общото между тях е наличието на идея, за която търсят съмишленици. Ако се върна към примера със себе си - трудно намирах помощ, ако ми трябваха средства за преживяване. Но когато намерех своята си идея - веднага се намираха и приятели - спонсори. Стигам до извода, че колективното действие се предхожда от споделяна колективно идея. За това бих обобщил така:
Хората с кауза /без значение каква/ увличат останалите. Броя на увлечените е право пропорционален на "стойността" на каузата. Как се раждат каузите не знам, но докато липсва кауза, народа е в хибернация и оцелява. Т.е. не е свободен. Свободата е движение, както и движението е свобода.
Между другото - безидейното ни време дава жанс дори на не толкова значими каузи. Стига наистина да са каузи, а не демагогия. И стига да се преследват с достатъчно воля и въображение.
Оцеляването не може да бъде кауза, ама докато няма нещо наистина добро , на което да се посветиш - просто оцеляваш и чакаш. От чакане обикновено се затъпява, но това е друга тема.
А постинга е много на място!
Поздрав!
цитирайПонеже живота е колело, случвало се е да бъда много добре, както и много зле. МатриЯлно. Съответно и приятелите ми се увеличаваха и намаляваха според моето "добре". Нормално е. По интересно е естеството на приятелите, които оставаха, когато съм зле. Те, или бяха по зле и от мен, или наистина много ме обичаха.
От друга страна /ако говорим за робството/ за мен съществуват два типа свободни хора по онова враме. Повечето в категорията революционери и други в категорията на Кольо Фичето. Общото между тях е наличието на идея, за която търсят съмишленици. Ако се върна към примера със себе си - трудно намирах помощ, ако ми трябваха средства за преживяване. Но когато намерех своята си идея - веднага се намираха и приятели - спонсори. Стигам до извода, че колективното действие се предхожда от споделяна колективно идея. За това бих обобщил така:
Хората с кауза /без значение каква/ увличат останалите. Броя на увлечените е право пропорционален на "стойността" на каузата. Как се раждат каузите не знам, но докато липсва кауза, народа е в хибернация и оцелява. Т.е. не е свободен. Свободата е движение, както и движението е свобода.
Между другото - безидейното ни време дава жанс дори на не толкова значими каузи. Стига наистина да са каузи, а не демагогия. И стига да се преследват с достатъчно воля и въображение.
Оцеляването не може да бъде кауза, ама докато няма нещо наистина добро , на което да се посветиш - просто оцеляваш и чакаш. От чакане обикновено се затъпява, но това е друга тема.
А постинга е много на място!
Поздрав!
си противоречиш с тоя за 240 - те. Иначе и аз си затварям очите и не обичам да си поставям тези въпроси: "Никой не ни е виновен за собствената ни нищета, щом сме го допуснали и търпяли, и поради тази причина не ни дължи нищо."
Поздрав!
цитирайПоздрав!
Мое мнение е, че този, както му казваме "процес" е бил добре обмислен ход на ДС. Днес при прехода , това послужи на бивши сътрудници на същата тази ДС да основат етническата партия ДПС! Манипулират гражданите с ислямско вероизповедание и турцизират една част от циганите!
Но вместо тази декларация , при тази криза , тези 240 от НС защо не приемат декларация да изпъдим енергоразпределите , които изнасят стотици милиони евро за наша сметка извън България? С тази декларация по време на криза ние нищо не печелим - пускат само парата в свирката!!!
цитирайНо вместо тази декларация , при тази криза , тези 240 от НС защо не приемат декларация да изпъдим енергоразпределите , които изнасят стотици милиони евро за наша сметка извън България? С тази декларация по време на криза ние нищо не печелим - пускат само парата в свирката!!!
ражда омраза.
Омръзна ми да мразя...
Усмихни се Народееее...
цитирайОмръзна ми да мразя...
Усмихни се Народееее...
и защо насилственото налагане на чужда вяра да не е осъдително, а смяната на имената да е??? Защо просто не си признаем, че и едното и другото са еднакво лоши и осъдителни действия???
Как можеш да кажеш, че човек сам си е виновен, че не му стигнали силите и ресурсите да се справи без помощ с нещо си??? Какъв е смисъла от взаимопомоща тогава? Кога ще се научим, че трябва да си признаем когато не можем да се справим сами с нещо и да потърсим помощ. Да потърсиш помощ е въпрос на зрялост, а не на слабост...
Поздрави!
цитирайКак можеш да кажеш, че човек сам си е виновен, че не му стигнали силите и ресурсите да се справи без помощ с нещо си??? Какъв е смисъла от взаимопомоща тогава? Кога ще се научим, че трябва да си признаем когато не можем да се справим сами с нещо и да потърсим помощ. Да потърсиш помощ е въпрос на зрялост, а не на слабост...
Поздрави!
stoineff написа:
в тоя постинг
си противоречиш с тоя за 240 - те. Иначе и аз си затварям очите и не обичам да си поставям тези въпроси: "Никой не ни е виновен за собствената ни нищета, щом сме го допуснали и търпяли, и поради тази причина не ни дължи нищо."
Може би ще се аргументираш?
Поздрав!
в тоя постинг
си противоречиш с тоя за 240 - те. Иначе и аз си затварям очите и не обичам да си поставям тези въпроси: "Никой не ни е виновен за собствената ни нищета, щом сме го допуснали и търпяли, и поради тази причина не ни дължи нищо."
Може би ще се аргументираш?
Поздрав!
13.
анонимен -
от Севт Непримиримии
12.01.2012 17:30
12.01.2012 17:30
Мисленето.Ограниченото мислене!
Днес проведох интервю за работа с 12 души.Нарочно ги повиках в 8 часа и писах да дойдат "небрежно облечени",защото работата е с клиенти ,извън офиса.
С ранното интервю целях да проверя чувството за отговорност - дали ще се появят навреме,дали са пили предишната вечер/това се вижда в очите/и дали са станали достатъчно рано,за да се окъпят.
С "небрежното облекло" исках да проверя кой как разбира това понятие.
Резултатът от тези двете беше плачевен.На единият от младежите зададох въпрос - защо не се е обръснал.Той каза,че така е модерно.Не издържах и контрирах - а,откога е модерно да не се къпеш?/познавам ги по косиците!/
Другото обаче,което ме вбесяваше беше,че на въпроса - защо напускаш сегашната си работа,започваха да ...плюят работодателя си.
След 2 седмици ще проведа друго.Този път няма да наложа изискване за образователен ценз,защото това отдавна не е критерий за нищо в България,пък и манталитета ме интересува повече от образованието,защото е свързано с умението да се общува с различни категории хора.
Дразнят ме типчета с панелно мислене .Това съвсем не означава,че само живеещите в панелки,мислят панелно!
цитирайДнес проведох интервю за работа с 12 души.Нарочно ги повиках в 8 часа и писах да дойдат "небрежно облечени",защото работата е с клиенти ,извън офиса.
С ранното интервю целях да проверя чувството за отговорност - дали ще се появят навреме,дали са пили предишната вечер/това се вижда в очите/и дали са станали достатъчно рано,за да се окъпят.
С "небрежното облекло" исках да проверя кой как разбира това понятие.
Резултатът от тези двете беше плачевен.На единият от младежите зададох въпрос - защо не се е обръснал.Той каза,че така е модерно.Не издържах и контрирах - а,откога е модерно да не се къпеш?/познавам ги по косиците!/
Другото обаче,което ме вбесяваше беше,че на въпроса - защо напускаш сегашната си работа,започваха да ...плюят работодателя си.
След 2 седмици ще проведа друго.Този път няма да наложа изискване за образователен ценз,защото това отдавна не е критерий за нищо в България,пък и манталитета ме интересува повече от образованието,защото е свързано с умението да се общува с различни категории хора.
Дразнят ме типчета с панелно мислене .Това съвсем не означава,че само живеещите в панелки,мислят панелно!
14.
анонимен -
За кой регион набираш работници и ...
12.01.2012 17:45
12.01.2012 17:45
За кой регион набираш работници и каква е работата?
цитирай
15.
boristodorov56 -
Оказването на помощ точно в тази област, никога не е безкористна.
12.01.2012 18:26
12.01.2012 18:26
kass написа:
и защо насилственото налагане на чужда вяра да не е осъдително, а смяната на имената да е??? Защо просто не си признаем, че и едното и другото са еднакво лоши и осъдителни действия???
Как можеш да кажеш, че човек сам си е виновен, че не му стигнали силите и ресурсите да се справи без помощ с нещо си??? Какъв е смисъла от взаимопомоща тогава? Кога ще се научим, че трябва да си признаем когато не можем да се справим сами с нещо и да потърсим помощ. Да потърсиш помощ е въпрос на зрялост, а не на слабост...
Поздрави!
Как можеш да кажеш, че човек сам си е виновен, че не му стигнали силите и ресурсите да се справи без помощ с нещо си??? Какъв е смисъла от взаимопомоща тогава? Кога ще се научим, че трябва да си признаем когато не можем да се справим сами с нещо и да потърсим помощ. Да потърсиш помощ е въпрос на зрялост, а не на слабост...
Поздрави!
Всъщност май не съм се изразил правилно щом тълкуваш по този начин казаното от мен.
Не става въпрос за насилственото налагане на религия някому или за неосъждането на това нехуманно действие.
Имам предвид, че някой през 14 в. почти доброволно е приел турското нашествие и не се е съпротивлявал срещу него, което не ни дава повод да осъждаме онзи, който ни е завладял.
Като се има предвид, че според официалната история ние българите сме колонизирали или завладели тези земи. По същия начин са постъпили и с нас. Въпросът е: Защо сме го позволили?
gocho52 написа:
Омразата ражда омраза.
Омръзна ми да мразя...
Усмихни се Народееее...
Омразата ражда омраза.
Омръзна ми да мразя...
Усмихни се Народееее...
анонимен написа:
Мисленето.Ограниченото мислене!
Днес проведох интервю за работа с 12 души.Нарочно ги повиках в 8 часа и писах да дойдат "небрежно облечени",защото работата е с клиенти ,извън офиса.
С ранното интервю целях да проверя чувството за отговорност - дали ще се появят навреме,дали са пили предишната вечер/това се вижда в очите/и дали са станали достатъчно рано,за да се окъпят.
С "небрежното облекло" исках да проверя кой как разбира това понятие.
Резултатът от тези двете беше плачевен.На единият от младежите зададох въпрос - защо не се е обръснал.Той каза,че така е модерно.Не издържах и контрирах - а,откога е модерно да не се къпеш?/познавам ги по косиците!/
Другото обаче,което ме вбесяваше беше,че на въпроса - защо напускаш сегашната си работа,започваха да ...плюят работодателя си.
След 2 седмици ще проведа друго.Този път няма да наложа изискване за образователен ценз,защото това отдавна не е критерий за нищо в България,пък и манталитета ме интересува повече от образованието,защото е свързано с умението да се общува с различни категории хора.
Дразнят ме типчета с панелно мислене .Това съвсем не означава,че само живеещите в панелки,мислят панелно!
Днес проведох интервю за работа с 12 души.Нарочно ги повиках в 8 часа и писах да дойдат "небрежно облечени",защото работата е с клиенти ,извън офиса.
С ранното интервю целях да проверя чувството за отговорност - дали ще се появят навреме,дали са пили предишната вечер/това се вижда в очите/и дали са станали достатъчно рано,за да се окъпят.
С "небрежното облекло" исках да проверя кой как разбира това понятие.
Резултатът от тези двете беше плачевен.На единият от младежите зададох въпрос - защо не се е обръснал.Той каза,че така е модерно.Не издържах и контрирах - а,откога е модерно да не се къпеш?/познавам ги по косиците!/
Другото обаче,което ме вбесяваше беше,че на въпроса - защо напускаш сегашната си работа,започваха да ...плюят работодателя си.
След 2 седмици ще проведа друго.Този път няма да наложа изискване за образователен ценз,защото това отдавна не е критерий за нищо в България,пък и манталитета ме интересува повече от образованието,защото е свързано с умението да се общува с различни категории хора.
Дразнят ме типчета с панелно мислене .Това съвсем не означава,че само живеещите в панелки,мислят панелно!
Възродителният процес е най-срамната страница в съвременната ни история!
Осъждането и по този начин е един морален акт - точно като комун.онанистическия режим. И толкоз.
Истинското освобождаване от вината на българския народ за действията на държавата ще стане едва тогава, когато съд персоналното осъди виновниците и престъпната организация БКП и идеите и бъдат забранени с наказателни мярки за пропагандирането им .
цитирайОсъждането и по този начин е един морален акт - точно като комун.онанистическия режим. И толкоз.
Истинското освобождаване от вината на българския народ за действията на държавата ще стане едва тогава, когато съд персоналното осъди виновниците и престъпната организация БКП и идеите и бъдат забранени с наказателни мярки за пропагандирането им .
19.
анонимен -
boristodorov56, като дойде дал...
12.01.2012 19:03
12.01.2012 19:03
boristodorov56,
като дойде далечен роднина у вас и ти седне на трапезата, би ли му позволил да извади своя чиния и да яде в нея, ако на съседната маса имаш гости? Който седи на моята маса, яде моята храна, в моите съдове, по моите правила. Като не му оттърва - друм! Измир широк и място за още една чалма в тамошната джамия има!
цитирайкато дойде далечен роднина у вас и ти седне на трапезата, би ли му позволил да извади своя чиния и да яде в нея, ако на съседната маса имаш гости? Който седи на моята маса, яде моята храна, в моите съдове, по моите правила. Като не му оттърва - друм! Измир широк и място за още една чалма в тамошната джамия има!
Дори не заслужаваш отговор.
Не си чел постинга.
С какво превъзхождаш тези хора, които пращаш в Измир?
Сигурен съм, че въпросът не е в джамията, защото типове като теб са атеисти и безбожници.
цитирайНе си чел постинга.
С какво превъзхождаш тези хора, които пращаш в Измир?
Сигурен съм, че въпросът не е в джамията, защото типове като теб са атеисти и безбожници.
21.
анонимен -
Кой не ти е чел полюционния постинг, ...
12.01.2012 19:47
12.01.2012 19:47
Кой не ти е чел полюционния постинг, бе, катил? Да ти отговоря ли какво са правили БЪЛГАРИТЕ - правили са въстания! Моите предци са участвали в две - в едно от Търновските и в Чипровското. Знаеш ли какво е да си оставиш имота и да кукнеш нанякъде да си спасяваш живота? Катил с катилите, тръгнал резняците да ми защитава!
цитирайБезличнико, не ми пука какъв е бил дядо ти - важното е, че ти не струваш две пари.
А, ако беше свестен, кич.ел - нямаше да се криеш зад анонимност, гнус комун.онанистическа!
Ако аз съм резняк - ти си скопняк, празна кратуно!
цитирайА, ако беше свестен, кич.ел - нямаше да се криеш зад анонимност, гнус комун.онанистическа!
Ако аз съм резняк - ти си скопняк, празна кратуно!
23.
анонимен -
Ела да ми го кажеш в очите утре на обяд ...
12.01.2012 20:49
12.01.2012 20:49
Ела да ми го кажеш в очите утре на обяд пред пощата. Ще ти дам възможността лично да се увериш кой е скопяк. Ще ми обясниш и за анонимността, и за гнуста. Само ела.
цитирай
24.
анонимен -
Г-н Тодоров!
12.01.2012 21:19
12.01.2012 21:19
Пълен сте с противоречия!
Хайде,холан!
Нека не се връщаме в палеолита!
Винаги има на кого да простим и
от кого да поискаме прошка.
От тоя ресурс ще остане и за потомците ни.
Но ще ги научим ли да го правят????
цитирайХайде,холан!
Нека не се връщаме в палеолита!
Винаги има на кого да простим и
от кого да поискаме прошка.
От тоя ресурс ще остане и за потомците ни.
Но ще ги научим ли да го правят????
25.
анонимен -
от Севт Непримиримии
12.01.2012 21:50
12.01.2012 21:50
Не е известен случай,някой да е успял да се надскочи.
цитирайанонимен написа:
Ела да ми го кажеш в очите утре на обяд пред пощата. Ще ти дам възможността лично да се увериш кой е скопяк. Ще ми обясниш и за анонимността, и за гнуста. Само ела.
27.
ploudinperper -
Май нямаш представа с кого си имаш работа.
12.01.2012 22:09
12.01.2012 22:09
анонимен написа:
Ела да ми го кажеш в очите утре на обяд пред пощата. Ще ти дам възможността лично да се увериш кой е скопяк. Ще ми обясниш и за анонимността, и за гнуста. Само ела.
Викаш хоп, преди да си скочил. Да не паднеш в трапа?
Това ми е единствената реакция. Българинът винаги се прави на нещо, което не е. В случая - на либертарен демократ, уважаващ "човешките права" и заклеймяващ "античовешки режими". Но от лакеите на високи постове повече ме гнусят единствено утайките от масите, които си избират подобни управници. Май фашистите с тяхното елитарно виждане ще излезнат прави.
цитирайС разрушаването на наследството на религията и правото, както и с унищожаването на самата идея за истина, базираща се на свидетелство, комунизмът унищожи социалния капитал, върху който се основава целият човешки прогрес в свободата. Дори в общество, където свободата е жизнена и силна, е необходим определен героизъм, за да се действа добродетелно, когато другите не го правят. Когато обаче цялото общество фрустрира действията ти на всяка крачка – изглежда безсмислено да се действа добродетелно, и човек трябва да се бори ежедневно с изкушението да се отчая.
цитирайboristodorov56 написа:
Не родовата памет обуславя фактите, а обратно.
"Не съм съгласен, че сме виновни за турското робство, при 10 пъти по- голяма и въоръжена армия!" - твое право е да не си съгласен, но просто не е истина това, което казваш за съотношение на армиите.
Кой всъщност е виновен, че сме паднали под турска власт? Американците?
Я кажи къде и кога са се били българи с турци през 14 в. и каква е била числеността на армиите им.
"Не съм съгласен, че сме виновни за турското робство, при 10 пъти по- голяма и въоръжена армия!" - твое право е да не си съгласен, но просто не е истина това, което казваш за съотношение на армиите.
Кой всъщност е виновен, че сме паднали под турска власт? Американците?
Я кажи къде и кога са се били българи с турци през 14 в. и каква е била числеността на армиите им.
И аз това щях да попитам!
31.
анонимен -
екскурзия израел
14.01.2012 18:47
14.01.2012 18:47
Верно е, че само ние се самоопределяме като роби. А и само ние се гордеем с това.
цитирай
32.
анонимен -
един умен е казал
15.01.2012 16:01
15.01.2012 16:01
"Не сме такива,защото сме били под турско робство,а сме паднали под турско робство,защото сме такива"
цитирай
33.
анонимен -
пак Анонимен
18.01.2012 16:30
18.01.2012 16:30
Борка, постингът ти наистина е примитив! Всъщност ти не си ли Басан Тохду! Какъв комунизъм ти ветрее в мозъка, а може би в шалварите? Прегледай се, хващай пътя за Босфора или гледай само БТВ!
цитирай
34.
анонимен -
Тервел V
26.01.2012 13:48
26.01.2012 13:48
Предлагам да се гласува една декларация против Процеса по Покръстването наложен от онзи комунистически диктатор Борис І. Да осъдим категорично насилствената асимилация, погазване на човешки свободи при този Тоталитарен режим! Опитът процесът да се покрие с давност, прехвърля вината от конкретните извършители, върху историческите обстоятелства!!!
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 47589