Постинг
11.02.2010 06:00 -
ОТЧЕ МОЙ, БОЖЕ МОЙ, ДАЙ МИ БОГАТСТВА
Представете си Бог, който се обръща към вас със следните думи:
- "Сине мой, защо всеки ден се молиш, подгъваш колене, дори удряш чело в земята, нещо повече, понякога проливаш сълзи и ме молиш: "Отче мой, Боже мой, дай ми богатство!" Да предположим, че ти го дам и ето, ти си въобразяваш, че си много значителна личност, ти си въобразяваш, че си получил нещо много ценно. Защото ти помоли и получи. Но богатството трябва да се използва за добро. Когато ти го нямаше, ти беше скромен; сега, когато забогатя, ти презираш бедните. Какво е това добро, което те прави по-лош? Ти ставаш по-лош, защото вече си бил лош. Но не си знаел, че богатството ще те направи още по-лош и затова Ме помоли да ти го дам. Аз ти го дадох и доказах кой си ти всъщност; ти го разбра и другите също го разбраха!
Поискай от мен нещо повече, поискай от мен нещо по-хубаво. Поискай от мен духовни неща.
Поискай от Мен да ти дам Себе си."
Св. Августин
Богатството само по себе си не пречи на никого. Пречи притежателят му, който решава дали да го използва за купуване на влияние, политически ходатайства и домогвания към още по-мащабни позиции за налагане на собствените представи върху околните, или ще го използва за по-добри цели. Иначе, човек има един стомах, и дори да го натъпче за два, наврежда на себе си. Когато пък си поръчва скъпи удобства или екстри, цената e заплата на хората, които са ги правили.
цитирайДа не трупаме богатства на този Свят,защото истинските богатства за човеците са на Небесния Свят!
цитирай Богатството дава на лошотията инициятива която без него би си траяла по принуда .
цитирай
4.
vmir -
Дори сигурността, която струва пари, също е спорна, защото привлича апетитите на криминални или завистливи
11.02.2010 07:50
11.02.2010 07:50
елементи. Защото завистниците виждат само онази страна на нещата, която им се вижда лъскава и атрактивна. Но те не знаят с колко богати сиромаси, при това в плен на имането си, е претъпкан света, затова, в неистовия си стремеж, ако успеят да се домогнат до богатство, самите те най-често стават богати сиромаси, и за да не признаят цената и самопрецакването си, опитват да го играят ни лук яли, ни лук мирисали. Иначе няма лошо да обичаш парите, стига да не забравиш смисъла и същността им, останалото е от лукаваго - суета и глупост.
цитирайhttp://www.dnes.bg/world/2010/02/10/ima-gi-i-takiva.85829
цитирайБогатството изкарва всичките ни пороци наяве. Но само по себе си, то не е лошо. Просто не е за всеки.
цитирайБорисе, искрено ти благодаря!
Колко малко се чете, колко малко се знае за истински мъдрите хора...
цитирайКолко малко се чете, колко малко се знае за истински мъдрите хора...
не означава ли, че ТОЙ не ни е дал достатъчно, т.е. сме недоволни?
цитирайИмаше една интересна новина наскоро точно по темата - за един австралиец, отказал се от цялото си богатство ( около три милиона долара ), осъзнал че не богатството може да го направи щастлив.
Богатството в очите на бедният е сила, в очите на глупака е цел, в очите на умният е средство, а в очите на мъдрите - изпитание.
цитирайБогатството в очите на бедният е сила, в очите на глупака е цел, в очите на умният е средство, а в очите на мъдрите - изпитание.
vmir написа:
Богатството само по себе си не пречи на никого. Пречи притежателят му, който решава дали да го използва за купуване на влияние, политически ходатайства и домогвания към още по-мащабни позиции за налагане на собствените представи върху околните, или ще го използва за по-добри цели. Иначе, човек има един стомах, и дори да го натъпче за два, наврежда на себе си. Когато пък си поръчва скъпи удобства или екстри, цената e заплата на хората, които са ги правили.
Богатия живот е по-добър и трябва да сме сиромахили за да не искаме по-доброто -
но цената и предназначението на богатството са от най-голямо значение.
haralanov написа:
Да не трупаме богатства на този Свят,защото истинските богатства за човеците са на Небесния Свят!
ограбиха цялото народно богатство за себе си.
Те не са вярващи и инстинктите са им животински - без морал и скруполи.
bowman написа:
Богатството дава на лошотията инициятива която без него би си траяла по принуда .
Понякога се питам има ли богати хора с нормален човешки инстинкт или парите са убили човешкото у тях.
Всички вървим по една и съща пътека.
Посоката е една.
цитирайПосоката е една.
Нарцисизма и гордостта са големи грехове!
цитирайАвстрийският милионер Карл Рабедер се отказва от цялото си богатство, възлизащо на 3 милиона британски лири (почти 5 милиона долара), тъй като осъзнал, че парите го правели нещастен, пише британският The Telegraph.
47-годишният бизнесмен е в процес на продажба на луксозната си вила в Алпите, разположена на площ от 320 квадратни метра, към която има езеро и удивителна гледка към планините. Имотът е оценен на 1,4 милиона лири (над 2 милиона долара).
За продан е и огромна селска къща в Прованс, Франция, със седемнайсет хектара земя, на стойност 613 000 лири. Шестте му самолета на стойност 350 000 лири пък вече са продадени, както и луксозно Audi A8, което струвало около 44 000 лири.
Рабедер е успял да пласира и обзавеждане – от вази до изкуствени цветя, което също е било част от богатството му.
„Идеята ми е да нямам нищо. Абсолютно нищо“, заяви той пред Telegraph. „Парите са вредни – пречат на щастието да те сполети“, каза бизнесменът.
Сега той ще се изнесе от луксозната си вила в Алпите и ще живее в малка дървена хижа или малък апартамент в Инсбрук.
Всичките му приходи ще отиват в благотворителни организации, които той самият е създал в Централна и Латинска Америка.
„Дълго време вярвах, че колкото си по-богат, толкова си по-щастлив. Идвам от много бедно семейство, където правилата бяха "работи повече, за да имаш повече" и аз прилагах този принцип години наред“, коментира още Рабедер.
С течение на времето обаче започнал да изпитва противоречия.
„Започнах да се чувствам като роб на нещата, които всъщност не съм желал и не съм имал нужда от тях“, казва Рабедер, но признава, че години наред не е набирал смелост да се откаже от удобния си живот.
Повратният момент била триседмична ваканция на Хаваите със съпругата му.
„Това беше най-големият шок в живота ми. Осъзнах колко ужасен, бездушен и безчувствен е петзвездният живот. През тези три седмици изхарчихме всички пари, които можете да изхарчите, и имахме усещането, че не сме видели нито един реален човек – всички бяха просто актьори. Персоналът играеше ролята на приятелски настроен към гостите, гостите играеха ролята на много важни личности и в края на краищата никой не беше истински“, спомня си Рабедер.
Той имал подобни изживявания и по време на пътувания из Южна Америка и Африка. „Развивах все по-натрапчивото и отчетливо усещане, че има връзка между нашето богатство и тяхната бедност“, твърди бизнесменът.
Тогава решил, че моментът е настъпил. Обявил всичко за продан, а парите сега ще отидат в малка благотворителна организация, която помага на хората в Латинска Америка.
Откак е предприел тези стъпки, Рабедер твърди, че се чувства „свободен“, но допълни, че не осъжда тези, които са решили да запазят богатството си.
„Нямам право да давам съвети на когото и да е. Просто слушах гласа на сърцето и душата си“, допълни австриецът.
цитирай47-годишният бизнесмен е в процес на продажба на луксозната си вила в Алпите, разположена на площ от 320 квадратни метра, към която има езеро и удивителна гледка към планините. Имотът е оценен на 1,4 милиона лири (над 2 милиона долара).
За продан е и огромна селска къща в Прованс, Франция, със седемнайсет хектара земя, на стойност 613 000 лири. Шестте му самолета на стойност 350 000 лири пък вече са продадени, както и луксозно Audi A8, което струвало около 44 000 лири.
Рабедер е успял да пласира и обзавеждане – от вази до изкуствени цветя, което също е било част от богатството му.
„Идеята ми е да нямам нищо. Абсолютно нищо“, заяви той пред Telegraph. „Парите са вредни – пречат на щастието да те сполети“, каза бизнесменът.
Сега той ще се изнесе от луксозната си вила в Алпите и ще живее в малка дървена хижа или малък апартамент в Инсбрук.
Всичките му приходи ще отиват в благотворителни организации, които той самият е създал в Централна и Латинска Америка.
„Дълго време вярвах, че колкото си по-богат, толкова си по-щастлив. Идвам от много бедно семейство, където правилата бяха "работи повече, за да имаш повече" и аз прилагах този принцип години наред“, коментира още Рабедер.
С течение на времето обаче започнал да изпитва противоречия.
„Започнах да се чувствам като роб на нещата, които всъщност не съм желал и не съм имал нужда от тях“, казва Рабедер, но признава, че години наред не е набирал смелост да се откаже от удобния си живот.
Повратният момент била триседмична ваканция на Хаваите със съпругата му.
„Това беше най-големият шок в живота ми. Осъзнах колко ужасен, бездушен и безчувствен е петзвездният живот. През тези три седмици изхарчихме всички пари, които можете да изхарчите, и имахме усещането, че не сме видели нито един реален човек – всички бяха просто актьори. Персоналът играеше ролята на приятелски настроен към гостите, гостите играеха ролята на много важни личности и в края на краищата никой не беше истински“, спомня си Рабедер.
Той имал подобни изживявания и по време на пътувания из Южна Америка и Африка. „Развивах все по-натрапчивото и отчетливо усещане, че има връзка между нашето богатство и тяхната бедност“, твърди бизнесменът.
Тогава решил, че моментът е настъпил. Обявил всичко за продан, а парите сега ще отидат в малка благотворителна организация, която помага на хората в Латинска Америка.
Откак е предприел тези стъпки, Рабедер твърди, че се чувства „свободен“, но допълни, че не осъжда тези, които са решили да запазят богатството си.
„Нямам право да давам съвети на когото и да е. Просто слушах гласа на сърцето и душата си“, допълни австриецът.
Да - богатството не е лошо - само по себе си -
стига де не е постигнато с престъпление и да се използва в полза на всички и богоугодно.
Колко богати е нас могат да се закълнят, че това е истина.
Нашите богаташи са мародери!
цитирайстига де не е постигнато с престъпление и да се използва в полза на всички и богоугодно.
Колко богати е нас могат да се закълнят, че това е истина.
Нашите богаташи са мародери!
seeker33 написа:
не означава ли, че ТОЙ не ни е дал достатъчно, т.е. сме недоволни?
Парите се печелят с наш мерак, усилия, честен труд и с Божия помощ.
Бог не би имал нищо против всички да живеят богато и добре - стига да го правят праведно.
Прав си за австриеца - пействах по-горе навината от някакво издание.
Мисълта ти за богатството е със силата на притча.
Хората се влияят по различен начин от парите, особено при липса на възпитание, морал и мярка.
цитирайМисълта ти за богатството е със силата на притча.
Хората се влияят по различен начин от парите, особено при липса на възпитание, морал и мярка.
Аз се моля на Бог да ми даде еди какво си, а аз ще бъда еди какъв си...
Да не говорим, че често и двете страни не си спазват обещанията ; )...
А св. Августин е невероятна личност, човек презрял общественото положение, плътската любов, богатството и просперитета, за да се отдаде на Бога... Тръгнал е по правилния път - да се отрече, след като е изпитал...
цитирайДа не говорим, че често и двете страни не си спазват обещанията ; )...
А св. Августин е невероятна личност, човек презрял общественото положение, плътската любов, богатството и просперитета, за да се отдаде на Бога... Тръгнал е по правилния път - да се отрече, след като е изпитал...
е в това да си свободен, въпреки клопките на егото, наистина, и богатството е една от тях, благодаря ти...
цитирайНеведоми са пътищата Божии.
Нашите обаче са предопределени...
цитирайНашите обаче са предопределени...
Да свободата!
цитирай За да бъдеш свободен трябва да разбираш и умееш да пребори разума лошите помисли . Умението сваля окови които са предизвикани от съзнанието ти и се крепят на него, но това дали ше бъде разбрано и победено зависи от теб, не от дявол или бог.
цитирай
24.
vmir -
Питах дядо ми при сбогуването ни на смъртния му одър има ли нещо, за което да съжалява.
11.02.2010 13:02
11.02.2010 13:02
той ми отговори - абсолютно определено, недвусмислено и категорично, че ако може да живее отново, никога, ама никога, и при никакви обстоятелства не би допуснал втори път да има "имане". Никога не е бил вярващ. Просто, човек с пари няма как да се скрие от похватите за придобиване на поне част от парите му. Някъде твърдяха, че статистиката на спечелилите от тото бела неумолима, всички умирали в близките години, аз познавах първия голям тотомилионер у нас, гимнастик, а на втората година си счупи врата при падане от лоста...
цитирайferre написа:
Приятелю,ти си вярвай в онзи свят никой ти не пречи...:) аз нека имам сега богатсва и да съм добре,пък за ония свят каквото сабя покаже...тва е
Въпросът е за цената и смисъла на богатството.
и какво е богатство. Те прекарали няколко дена в едно бедно семейство в една ферма. Като си тръгнали бащата попитал сина си разбрал ли е какво значи да си беден. Синът с въодушевление отговорил:
"О, благодаря ти, татко, че ми отвори очите! Видях, че те имат четири кучета, а ние само едно. Те имат езеро пълно с риби, което достига хоризонта, а нашия аквариум е по-малък от стая. Ние използваме фенери да ни светят, а те всяка нощ гледат звездите. Ние имаме земя до пътя, а тяхната не се вижда до къде стига. Ние имаме слуги, които да се грижат за нас, а те сами се грижат за другите. Ние имаме стени около имота си да ни пазят, а те имат приятели да ги пазят."
Бащата зяпнал от изумление и нищо не могъл да отговори, когато синът продължил: "Благодаря ти, че ми даде да разбера колко бедни сме ние всъщност!"
цитирай"О, благодаря ти, татко, че ми отвори очите! Видях, че те имат четири кучета, а ние само едно. Те имат езеро пълно с риби, което достига хоризонта, а нашия аквариум е по-малък от стая. Ние използваме фенери да ни светят, а те всяка нощ гледат звездите. Ние имаме земя до пътя, а тяхната не се вижда до къде стига. Ние имаме слуги, които да се грижат за нас, а те сами се грижат за другите. Ние имаме стени около имота си да ни пазят, а те имат приятели да ги пазят."
Бащата зяпнал от изумление и нищо не могъл да отговори, когато синът продължил: "Благодаря ти, че ми даде да разбера колко бедни сме ние всъщност!"
Да дава богатство на душата ми, а с другото някак все ще се оправя как да е :)
харесах!
цитирайхаресах!
Предизвиква размисли.
С интерес изчетох и коментарите. Особено много ми допадна ком. 27.
Поздрави!
цитирайС интерес изчетох и коментарите. Особено много ми допадна ком. 27.
Поздрави!
е написал този хубав текст вероятно на латински,но в българския език думата ,,богатство'' има корен,произлиза от думата,,Бог''.
цитирай
30.
анонимен -
Много си прав, че не парите,
11.02.2010 20:09
11.02.2010 20:09
а любовта към тях е коренът на всяко зло. Надали в днешно време някой може да покаже по-голяма благотворителност от Бил Гейтс, Уорън Бъфет, дори публични личности (но сериозни бизнесмени) като Доналд Тръмп, Анджелина Джоли, Мадона идруги. Когато нямаш и за себе си, не можеш да помогнеш и на другите. Не е вярно, че ако си беден, си по-смирен. Ако си беден имаш проблем с мизерно мислене. Можеш да бъдеш стиснат и алчен и без стотинка в джоба. Но ако си щедър по сърце, най-добре да си богат, за да можеш да раздаваш с пълни шепи. Поздрави :)
цитирайВъзмутително е, че срещам твърде рядко такива постинги! Но не говори така за нашите богаташи! Измежду тях има хора, от чието благородство би се поучил всеки, който има очи да го види! А тоя австриец...Евала! Жив и здрав да е!
цитираймислех да напиша нещо по-този повод,защото имах такава случка през деня.Родители дали богатство на децата си,а те в лакомията си забравят,че трябва да се грижат за тях.Много тъжно,но ти си го написал,красноречиво и универсално.
цитирайПридобий мъдрост, придобий разум; не забравяй, нито се отклонявай от думите на устата ми. Не я изоставяй и тя ще те пази. Обичай я - и ще те предпазва. Главното е мъдростта; затова придобивай мъдрост; и при всичко, което си придобил, прибавяй разум.»
Притчи 4:5-7
цитирайПритчи 4:5-7
поиска Соломон за себе си, като имаше възможност да спечели всички богатства на света. А той си пожела мъдро сърце. А аз нека добавя - там където е сърцето ти, там е и богатството ти! Затова е важно с какво човек изпълва сърцето си...
цитирайEх тези богаташи дето са толкова вярващи и щедри...и аз познавам не малко такива-не като приятели,а като клиенти. И те така щедро раздават за благотворителност. Само дето като дадат 1 милион им остават още 20-30. Не познавам никой обаче преселил се от дворец в колиба да лови риба , за да има какво да яде.
Иначе по темата-наистина парите не са предпоставка за щастие , но наличието им в разумно количество е гаранция за един спокоен и лишен от стрес живот,което не е никак малко. Ако някой не преоткрие национализацията междувременно :)
цитирайИначе по темата-наистина парите не са предпоставка за щастие , но наличието им в разумно количество е гаранция за един спокоен и лишен от стрес живот,което не е никак малко. Ако някой не преоткрие национализацията междувременно :)
Каква чудесна притча.
Благодаря, не я знаех.
цитирайБлагодаря, не я знаех.
Истинското богатство на човек е в сърцето му.
цитирай29. mamas - благодаря и аз!
31. harvi - Богатството е въпрос на визия. Богат е не онзи , който има много, този, който има достатъчно(Сенека);
32. vazmushtenia - благодаря!
33. elena196643 - да, тъжни са подобни примери.
34. icebarbi - Главното е мъдростта;
35. zvezdichka - много точно казано;
36. swanlake - интересна гледна точка;
цитирай31. harvi - Богатството е въпрос на визия. Богат е не онзи , който има много, този, който има достатъчно(Сенека);
32. vazmushtenia - благодаря!
33. elena196643 - да, тъжни са подобни примери.
34. icebarbi - Главното е мъдростта;
35. zvezdichka - много точно казано;
36. swanlake - интересна гледна точка;
smirena написа:
е написал този хубав текст вероятно на латински,но в българския език думата ,,богатство'' има корен,произлиза от думата,,Бог''.
Бог е корена на думата богатство.
Богат - посветен в Бога!
Поздрав за поста! От такива неща имаме нужда. От такива думи. Това е път. Това е Пътят. Разговор с бога.
цитирайНай-лесен и най-труден е пътя към собствената ни човечност - прекия към Бог!
цитирайНашите дни и век се характеризират от липсата на една християнска добродетел: благодарността, която се изразява към Бога за Неговите неизмерими дарове, както и за проявената към нашето човечество благодетел. Когато беше дръпната завесата, закриваща бъдещето и видя хората от нашите дни, ап. Павел каза за тях: "А това да знаеш, че в последните дни ще настанат усилни времена, защото човеците ще бъдат ... неблагодарни" (2Тим. 3:1-2). И когато на великия Животодател не е отдадено признание, трябва ли да се учудваме, когато хората се отнасят един към друг по същия начин?
цитирайДа, благодарността към Бог!
цитирайБог ,винаги дава материално изобилие ,но човек трябва да знае как да го използва!Към nicodima,какво искаш да кажеш с това"Да не говорим, че често и двете страни не си спазват обещанията ; )."..,имаш предвид, че Бог не си спазва обещанието ли,ако е така ,много грешиш!Бог винаги си изпълнява обещанията,но не винаги изпълнява молбите на хората!Съгласна ли си ,че Бог решава,кой е достоен в неговите очи!Че има хора ,които наистина правят сделка,когато се молят е така,но да се твърди,че изобщо молитвата е сделка...аз вярвам на Библията , а не на Ошо!Естествено ,че всеки сам решава на кой да вярва!Не съдя никой!Не случайно в Библията пише"искате ,а не получавате,защото зле просите...",но и Бог казва "искайте и ще ви се даде' и дава указания как човек да се моли.Досега винаги Бог е изпълнявал молитвите ми ,затова се възпротивих на твърдението ти!Човек ,може всичко да постигне,но ако е рекъл Бог!Защото нали знаеш,както си вървиш и може да те блъсне кола, не дай Боже!"Без мене ,нищо не можете да направите"!На тази тема много мога да говоря, ама хайде ,стига!Поздрави за теб, Борис и за теб nicodima!
цитирайБлагодарско!
цитирайИскам да подкрепя това което казва надежда само да вметна че Бог винаги отговаря на молитвите ни дори отговорът да е "не" ,единствената причина да не ни даде нещо просено от нас е че то не е за наше добро ,не дали сме достойни или не ,защото като бяхме недостойни Бог умря за нас и как не би ни дал всичко останало с това. . .
цитирайnadezda написа:
Бог ,винаги дава материално изобилие ,но човек трябва да знае как да го използва!Към nicodima,какво искаш да кажеш с това"Да не говорим, че често и двете страни не си спазват обещанията ; )."..,имаш предвид, че Бог не си спазва обещанието ли,ако е така ,много грешиш!Бог винаги си изпълнява обещанията,но не винаги изпълнява молбите на хората!Съгласна ли си ,че Бог решава,кой е достоен в неговите очи!Че има хора ,които наистина правят сделка,когато се молят е така,но да се твърди,че изобщо молитвата е сделка...аз вярвам на Библията , а не на Ошо!Естествено ,че всеки сам решава на кой да вярва!Не съдя никой!Не случайно в Библията пише"искате ,а не получавате,защото зле просите...",но и Бог казва "искайте и ще ви се даде' и дава указания как човек да се моли.Досега винаги Бог е изпълнявал молитвите ми ,затова се възпротивих на твърдението ти!Човек ,може всичко да постигне,но ако е рекъл Бог!Защото нали знаеш,както си вървиш и може да те блъсне кола, не дай Боже!"Без мене ,нищо не можете да направите"!На тази тема много мога да говоря, ама хайде ,стига!Поздрави за теб, Борис и за теб nicodima!
icebarbi написа:
Искам да подкрепя това което казва надежда само да вметна че Бог винаги отговаря на молитвите ни дори отговорът да е "не" ,единствената причина да не ни даде нещо просено от нас е че то не е за наше добро ,не дали сме достойни или не ,защото като бяхме недостойни Бог умря за нас и как не би ни дал всичко останало с това. . .
Търсене
За този блог
Гласове: 47589