Постинг
17.12.2009 17:09 -
Да живее чалгата!
Автор: boristodorov56
Категория: Други
Прочетен: 12621 Коментари: 82 Гласове:
Последна промяна: 17.12.2009 18:01
Прочетен: 12621 Коментари: 82 Гласове:
22
Последна промяна: 17.12.2009 18:01
Предлагам няколко клипа на една известна в целия
(за малко да напиша - цивилизован) свят,
но не искам да ме обявяват за глобалист и прочие.
Моля вашите оценки и мнения - това чалга ли е?
Осбено внимание обърнете на първия клип .
Бандата се казва: Gogol Bordello.
Следващото парче е любимото ми:
И още нещо:
Накрая се питам - трябва ли да пиша специално
отново - за да се застраховам - каква музика харесвам?
(за малко да напиша - цивилизован) свят,
но не искам да ме обявяват за глобалист и прочие.
Моля вашите оценки и мнения - това чалга ли е?
Осбено внимание обърнете на първия клип .
Бандата се казва: Gogol Bordello.
Следващото парче е любимото ми:
И още нещо:
Накрая се питам - трябва ли да пиша специално
отново - за да се застраховам - каква музика харесвам?
Категорично не! Гогол Бордело са международно признат феномен. Кой наш чалгар може да се похвали с такова нещо?
цитирай
2.
анонимен -
Не смятам че е чалга
17.12.2009 17:17
17.12.2009 17:17
Но да не говорим за стил музика, а за стил на поведение както каза Весо- djgator
цитирайАми аз мисля, че не е чалга (защото чалгата е начин на мислене).
Гледах първия клип, където се споменава името на Юри Юнаков.
Юри е бил част от една група, която се казва Болкано и свири балканска музика в Чикаго.
Ръководител на групата е професор по музика от Northwestern University - Еvanston, който свири на кларинет и то точно подобни ритми, нашенски.
Отидохме да ги гледаме (макар да не сме почитатели на чалгата), защото ни беше интересно как изпълняват нашия фолк.
Не беше зле :).
Просто хората се интересуват от всякаква музика и се възхищават на кларинетистите ни...
цитирайГледах първия клип, където се споменава името на Юри Юнаков.
Юри е бил част от една група, която се казва Болкано и свири балканска музика в Чикаго.
Ръководител на групата е професор по музика от Northwestern University - Еvanston, който свири на кларинет и то точно подобни ритми, нашенски.
Отидохме да ги гледаме (макар да не сме почитатели на чалгата), защото ни беше интересно как изпълняват нашия фолк.
Не беше зле :).
Просто хората се интересуват от всякаква музика и се възхищават на кларинетистите ни...
Думата на експерта е важна!
Е, как да сравняваме нашата чалга с "Гоголевите бордеи"
Музицират по начин, който не се отличава много-много стилово от нашата чалгерия - само трябва добър продуцент например на - не смея да кажа име ...
Ще ме разпънат на кръст! В разгара на кампанията против чалгата.
цитирайЕ, как да сравняваме нашата чалга с "Гоголевите бордеи"
Музицират по начин, който не се отличава много-много стилово от нашата чалгерия - само трябва добър продуцент например на - не смея да кажа име ...
Ще ме разпънат на кръст! В разгара на кампанията против чалгата.
се определя по това, коя част на човека докосва, мисля!:))
Не ми харесват особено, но не е чалга!:)
Весела вечер!:)))))
цитирайНе ми харесват особено, но не е чалга!:)
Весела вечер!:)))))
Те двете неща се припокриват.
Всъщност нещата опират до интелект и ценности.
От всичко става култура, но у нас всичко е халтура и чалга.
цитирайВсъщност нещата опират до интелект и ценности.
От всичко става култура, но у нас всичко е халтура и чалга.
За мен не съществуват словосъчетания като ,,дискотечна чалга,, или,,мазна чалга,, или ,,това не е точно чалга,,!Мнението ми е,че всичко това е простотия в най-чист вид!,,Музика,, за от кръста надолу!Хеле пък представяш ли си...,,рок-чалга,,...
цитирайПо същество - чалга ли е или не?
"Балкансти ритми" след Костурица и Брегович - са само рекламно клише.
цитирай"Балкансти ритми" след Костурица и Брегович - са само рекламно клише.
Понеже са руски цигани - бордеите - няма как да не кажа - На вкус и на цвет...
Всяко нещо творчески пресъздадено или интерпретация на утвърдени ценности в някакъв жанр е изкуство - според мен.
Само българската чалга е уникален музикален сурогат!
цитирайВсяко нещо творчески пресъздадено или интерпретация на утвърдени ценности в някакъв жанр е изкуство - според мен.
Само българската чалга е уникален музикален сурогат!
Приятелю - Сламчо Тригунов вече направи "Дете на времето" на чалга.
В България всяка безвкусица е на особена почит и обира обертоновете при акламация.
Не е важно с коя част от тялото реагираме - всичко се ъпгрейдва от ума ни.
цитирайВ България всяка безвкусица е на особена почит и обира обертоновете при акламация.
Не е важно с коя част от тялото реагираме - всичко се ъпгрейдва от ума ни.
Да си хем бунтар,хем да се влачиш по течението...Един вид,музикална еклектика. Шизофрения.Да направиш от ,,Дете на времето,, ,,чалга-шлагер,, е толкова безвкусно,че коментарът ми е излишен!
цитирайВъпросът е кой ще понесе отговорността за порнопромивката на мозъците на младото поколение в България? Кой направи България сутеньорско свърталище?
цитирайСмятам въпроса ти за риторечен.
След марксианската религия в живота на хората у нас не остана нищо ценно.
Това си личи сега - тази бездуховност през последните години не се пръква от нищото,
а от високожудожествените стойности на социалистическият реализъм и духовност - боже какви думи само!
Народ без вяра не може да твори истински културни ценности. Не случайно българи се реализират по културните аудитории по света само като ашладисани там, но не и у нас.
Факт!
цитирайСлед марксианската религия в живота на хората у нас не остана нищо ценно.
Това си личи сега - тази бездуховност през последните години не се пръква от нищото,
а от високожудожествените стойности на социалистическият реализъм и духовност - боже какви думи само!
Народ без вяра не може да твори истински културни ценности. Не случайно българи се реализират по културните аудитории по света само като ашладисани там, но не и у нас.
Факт!
Зоран Бреговеч след все още незашитото му бяло копче направи фурор в световен мащаб - с балканските ритми. Нашите чалга ритми правят фурор в Чикаго или Лондон - но само пред българчета...
А как да бъде иначе, щом Азис е "краля" в тези буйни води.
цитирайА как да бъде иначе, щом Азис е "краля" в тези буйни води.
Рок чалга...един мой познат преди години с групата си забиваше траш версия на Радка-пиратка. Звучеше как да кажа...разтърсващо :))))
цитирайБоре, точно все едно да питаш Горан Брегович чалга ли е, балканските ритми са си балкански и българския фолклор е много колоритен и интересен, обачееее чалгата, която ни налагат е друго нещо, а кючекът турски народен танц. Смесването на стиловете с фолклор не е проблем за никой мисля, пример за това са Елица Тодорова и Стоян Янкулов. Така, че мисля, че всеки който е получил ортикария от българската чалга има предвид точно определено нещо...
цитирайТука май трябва да добавим и американско-японско-босненско-българския проект Калчър Шок, откритие на самия Били Гулд. Потресаващи са....
цитирайЗначи всичко опира до интерпретацията?
И дозиране на изразните средства.
Те не че нашите чалга върхове не искат да са истинска култура - но не го могат, а нагласата им като ръждата -
все избива...
Спомням си Софито изпя една чудеста песен с една
оперна певица(забравих името `и за срамота) с чудесен текст и цялостна визия - помниш ли я?
Но това беше върха - после си плува в маането.
цитирайИ дозиране на изразните средства.
Те не че нашите чалга върхове не искат да са истинска култура - но не го могат, а нагласата им като ръждата -
все избива...
Спомням си Софито изпя една чудеста песен с една
оперна певица(забравих името `и за срамота) с чудесен текст и цялостна визия - помниш ли я?
Но това беше върха - после си плува в маането.
Права си!
Знам, че "бордеите" не са чалга - но първото парче -
интересно забелязва ли се за какво се пее?
За музиката въобще не говорим - няма разлика като звук с нашинските.
цитирайЗнам, че "бордеите" не са чалга - но първото парче -
интересно забелязва ли се за какво се пее?
За музиката въобще не говорим - няма разлика като звук с нашинските.
Калчър Шок - това е уникално.
За малко да кажа - "А "Черно фередже" - как е?"
цитирайЗа малко да кажа - "А "Черно фередже" - как е?"
21.
анонимен -
Интересно какво се опитваш да докажеш?
17.12.2009 18:51
17.12.2009 18:51
Противопоставяш се на Гатора?
цитирайБоре, роденият да бъде магаре не може да бъде ат....
цитирайНе - правя се на интересен.
Ти не си ли от Блог.бг?
цитирайТи не си ли от Блог.бг?
Всичката ни работа май е такава...
За съжаление.
цитирайЗа съжаление.
boristodorov56 написа:
Права си!
Знам, че "бордеите" не са чалга - но първото парче -
интересно забелязва ли се за какво се пее?
Знам, че "бордеите" не са чалга - но първото парче -
интересно забелязва ли се за какво се пее?
Честно казано първото парче почти не можах да го изтрая, другите ми се видяха по-приемливи, но при подобни експериментални композитори това е нормално, на Горан Брегович също има неща които не бих слушала ни на сватби, ни на погребения ;), обаче има и такива тави, чеее му свалям шапка....
Ще се съгласиш ли, че всичко е:
- въпрос на интерпретацият;
- дозиране на изразни средства?
Третото парче е чудесно - както и да го кръщаваме.
цитирай- въпрос на интерпретацият;
- дозиране на изразни средства?
Третото парче е чудесно - както и да го кръщаваме.
Ако някой ден искаш да ми развалиш настроението, една от тези песни би свършила чудесна работа :))
А сега, сериозно. Замисляме с няколко човека нещо реално, а не само думи.. Утре ще го обявя за дооформяне и предложение пред всички! Ще направя нещо материално, което да е извън блога, пък ако ще да ми коства много. Качак извади част от виртуала в реала, ще продължа в тази посока. Стига сме си играли на скайп-потребители в огромен чатруум. Тази нива иска мотика, а не молитва..
цитирайА сега, сериозно. Замисляме с няколко човека нещо реално, а не само думи.. Утре ще го обявя за дооформяне и предложение пред всички! Ще направя нещо материално, което да е извън блога, пък ако ще да ми коства много. Качак извади част от виртуала в реала, ще продължа в тази посока. Стига сме си играли на скайп-потребители в огромен чатруум. Тази нива иска мотика, а не молитва..
не се кахъри... Това, че си в Мрежата, вече те прави глобалист : )... Няма лошо за глобализма в културата и науката... Проблемът е в икономиката, която не се интерпретира еднозначно : (...
цитирайще се съглася, но това не променя мнението ми, че голямата част от чалга музиката има абсолютно комерсиален характер, малко музика и лоши послания. В случая не става въпрос за стил музика, който е просто ориенталски и на нас това не ни харесва, а за музика която с цялата си наглост се нарича "поп-фолк", само дето фолка не е български, а за текстовете пък да не говорим, да ни лепнат такъв манталитет и ние като Слави Трифонов да си викаме "Че какво лошо има във фолка" моля без мен. Колкото до посочената от теб група и Брегович, те поне нямат наглоста да се изявават като народни фолклористи, а като композитори които използават фолклор в композициите си, често пъти дори и с цел да покажат негативната част от балканския синдром...
цитирайСтига бе, мойте цигини "бордейци" не ти харесват!
Ако не вярваш на мен - готик е спец - вярвай на него -
те са феномен.
Какво ще правите - античалга въстание ли ще вдигате?
Ще ни се налага 2/3 от народонаселенето да го превъзпитаваме и да се преборваме с лошите им първи седем години.
Обречени сме!
Не че каузата не е права, но е с предизвестен край!
Аз предлагам групово коледарстване с червено вино.
И здрав рок!
В дух на здравата традиция!
По приятно ще е!
цитирайАко не вярваш на мен - готик е спец - вярвай на него -
те са феномен.
Какво ще правите - античалга въстание ли ще вдигате?
Ще ни се налага 2/3 от народонаселенето да го превъзпитаваме и да се преборваме с лошите им първи седем години.
Обречени сме!
Не че каузата не е права, но е с предизвестен край!
Аз предлагам групово коледарстване с червено вино.
И здрав рок!
В дух на здравата традиция!
По приятно ще е!
Аз те разбирам, така си е.
За икономическата част - все още се двуомя.
цитирайЗа икономическата част - все още се двуомя.
Кой кой имитира не мога да знам - чуйте това - http://www.youtube.com/watch?v=be7O4m9rOZE на Шантел. Хем не е чалга, хем е. Добре, чалгата ясно - без текстове, просташки ориентирани, манталитета. Да, ама не може да сложим и Радка пиратка и горния изпълнител в една категория, нали? Първата песен от гореспоменатите 3 не ми хареса, когато чух втората и се сетих за Шантел и го изнамерих. Добре, а слушали ли сте албума на Артерия от 2000 година, Balkan underground? А на Поморийците албума? Честно казано ми харесват, така и някои неща на Брегович. Същевременно ако ме питате дали харесвам чалга музика(визирам нашите "изпълнители", то ще ви кажа, че само обиждате музиката изобщо като поставяте "чалга" до нея. А де.
цитирайще се чувствам като опълченците на Шипка пред настъпващите башибозушки орди. Дръж тоя Мейдън, те ти и Сепултура, че са по-здрави и повече боли :)
цитирайИстината е, че колкото и да се стремим - не сме в стерилна среда.
Струва ми се, че за Брегович грешиш, още повече че от коментара ти се налага впечатление, че със Сламчо Тригунов едва ли не са сравними.
Това с етно музиката - не го споделям.
Музициране с вкус и разбиране не прави музиките на другите националности неприемливи - по-скоро побългаряването като звук и интерпретация ги опошляват.
Както и обратното - озвучаването на наш фолклор в чужди стереотипи е недопустимо.
Някои от класическите произведения са творчески интерпретации на чужди музикални традиции.
Пак го казвам: от всичко става култура, но у нас от културата правим халтура и чалга.
Личните ни вкусове не бива да бъдат критерии за добро и лошо - а само указател за предпочитания.
Не спорим, нали?
цитирайСтрува ми се, че за Брегович грешиш, още повече че от коментара ти се налага впечатление, че със Сламчо Тригунов едва ли не са сравними.
Това с етно музиката - не го споделям.
Музициране с вкус и разбиране не прави музиките на другите националности неприемливи - по-скоро побългаряването като звук и интерпретация ги опошляват.
Както и обратното - озвучаването на наш фолклор в чужди стереотипи е недопустимо.
Някои от класическите произведения са творчески интерпретации на чужди музикални традиции.
Пак го казвам: от всичко става култура, но у нас от културата правим халтура и чалга.
Личните ни вкусове не бива да бъдат критерии за добро и лошо - а само указател за предпочитания.
Не спорим, нали?
Не спорим :), очевидно не съм се изразила ясно, но пък ти си го казал достатъчно добре... :)
Поздрави...
цитирайПоздрави...
Тва - Shantel - ми допада, бе човече!
Както Shante, така и Gogol Bordello са се реализирали като музикален факт в Америката.
Не може да се отрече оригиналността и на двете групи.
Там това се нарича пъстрота и многообразие на културните различия и става хит - паралел в нашата чалга тези феномени - нямат.
Сигурно има още стотици подобни инкубатори на нещо свежо за многообразната хамериканска култура, но само най-доброто!
.......................................
33. him - тук ме развесели сериозно!
Ще се чудим как да използваме позастарелите
ZZ-top, а Мик Джагък и Кийд Ричардс ?
Нищо - ще приготвим и памперси за по-старичките!
цитирайКакто Shante, така и Gogol Bordello са се реализирали като музикален факт в Америката.
Не може да се отрече оригиналността и на двете групи.
Там това се нарича пъстрота и многообразие на културните различия и става хит - паралел в нашата чалга тези феномени - нямат.
Сигурно има още стотици подобни инкубатори на нещо свежо за многообразната хамериканска култура, но само най-доброто!
.......................................
33. him - тук ме развесели сериозно!
Ще се чудим как да използваме позастарелите
ZZ-top, а Мик Джагък и Кийд Ричардс ?
Нищо - ще приготвим и памперси за по-старичките!
37.
анонимен -
Боре,ти ми счупИ главата,хахаха
17.12.2009 21:14
17.12.2009 21:14
откъде изрови тия мангали? :))))
Чувал съм Кълчър Шок,Перо Деформеро и прочие такива хубавци,ама тия...тия са е** му мадър !!!
gothic ,който съм го признал наистина за експерт в музиката обаче,тактично не сподели смята ли го за чалга това(но го подозирам,че нарочно е премълчал мнението си,въпреки,че ги нарече културен феномен)
Та,да не отплесвам.
Т'ва си е люта чалгия за мене,с ориенталски изгъзици - пълна програма при това.
цитирайЧувал съм Кълчър Шок,Перо Деформеро и прочие такива хубавци,ама тия...тия са е** му мадър !!!
gothic ,който съм го признал наистина за експерт в музиката обаче,тактично не сподели смята ли го за чалга това(но го подозирам,че нарочно е премълчал мнението си,въпреки,че ги нарече културен феномен)
Та,да не отплесвам.
Т'ва си е люта чалгия за мене,с ориенталски изгъзици - пълна програма при това.
На мен ми харесва!
За мен си е чалга!
Но са културен феномен - виж #36 - за да не се повтарям.
Тва го изрових от официалния сайт на Американското правителство!
Ако щеш вярвай - http://www.america.gov/ru/index.html
- Живот в Америка.
цитирайЗа мен си е чалга!
Но са културен феномен - виж #36 - за да не се повтарям.
Тва го изрових от официалния сайт на Американското правителство!
Ако щеш вярвай - http://www.america.gov/ru/index.html
- Живот в Америка.
39.
allbi -
ха ха
17.12.2009 22:18
17.12.2009 22:18
имаме новина :
АМЕРИКАНЦИТЕ НАЙ-ВЪРЛИ ЧАЛГАРИ :)))
ама, майна
направо ми се разнищи прозрачната душица
от тая музика :)))
цитирайАМЕРИКАНЦИТЕ НАЙ-ВЪРЛИ ЧАЛГАРИ :)))
ама, майна
направо ми се разнищи прозрачната душица
от тая музика :)))
Чалга рап.
цитирайи аз да кажа скромно: Първото парче си е един перфектен джем в етностил. Второто е руская полуболотная, а третото е също в стила на руските стари романси, въпреки звученето. Такива песни се пеят в малкоте часове, скупчени около пианото, my friend.Добре пийнали. Харесвай си ги ;-))) Аз как харесвам Борат?
цитирайВсякакви хора с всякакъв вкус.. това може да ти се хареса.
http://www.youtube.com/watch?v=ahk4zVB2-c0&feature=player_embedded
Въпреки че лично мен ме дразни адски много певеца, но имам твърде големи предразсъдъци, така че моето мнение няма значение. [:
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=ahk4zVB2-c0&feature=player_embedded
Въпреки че лично мен ме дразни адски много певеца, но имам твърде големи предразсъдъци, така че моето мнение няма значение. [:
... напълнонеможещи да пеят люде от съмнителен етнос. Пълно блато, както ги наричат.
А блатото си е блато. Дори чалга не е. ;)))
цитирайА блатото си е блато. Дори чалга не е. ;)))
ЗА МУЗИКАЛНИТЕ СНОБИ
Обичам хладните сутрини, особено лятото. А днешната определено е такава. Днес реших да понапиша нещо на музикална тематика. И по-точно нещо, свързано с чалгата, наричана още поп-фолк музика у нас. Тази сутрин си пуснах една песничка на C.C.Catch. Става дума за една песен, в която се пее за "задната седалка на един кадилак", страхотна песничка, зареждаща, ритмична, все прилагателни, на които трябва да отговаря една диско песен, за да стане хит. Хората, които се интересуват от диско музика знаят, че C.C.Cath е класика в този стил музика и песните и са низменна част от всяко ретро-денс парти. Но да се върнем на темата. Слушайки тази песничка си казах - как е възможно една песен с толкова елентарни музикални качества и бих казал малко закачливо просташки текст, да стане световен хит? Явно може. Все пак, да не забравяме, че става дума за американската музикална индустрия. Но аз, си зададох още един въпрос. Каква е разликата между нашите "закачливи" поп-фолк парчета и тази песен, и защо у нас има група от хора, които яростно заклеймяват и оплюват тази част от българската музика? Определят я като върха на простотията, разврата и всички най-лоши неща, както в музикално, така и в чисто морално-ценностен план. Искам да уточня, че не се опитвам да сравянвам C.C.Cath и нашите поп-фолк певици в чисто човешки и личностен план, по простата причина, че не ги познавам добре, а и това не ме интересува. Всички бихме карали порше, без да се вълнуваме неговите конструктори дали са курвари, лъжци или простаци в личен план. Интересно е да наблюдаваш как хора, кълчещи тела на хип-хоп песни, в които буквално се пее за "клатещи се задници", малки котенца (жаргонно това е женски полов орган), за "убий ченгето", за "чукай кучката", след това лицемерно да правят фасон когато се чуе българска поп-фолк песен. Обикновено те по един специфично снобски подход отпиват глътка от синия си коктейл, вземат си чантата и напускат заведението. О! Колко висок морален статус е това - възкликвам аз. Наистина не мога да разбера подобен начин на мислене. Сещам се за една песен, за куклата Барби и Кен (нейният мъжки аналог), в която се пее за "пипни ме", "барни ме", и тем подобни простотии. Но тази песен не е страшна. Като цяло вносната простотия не е страшна за музикалните сноби, страшна е само нашата.
Ще изляза малко от музикалната страна на въпроса и ще понапиша малко за поведението на изпълнителите. Същите тези музикални сноби постоянно бълват помия относно, визията, поведението и личния живот на нашите "чалга звезди".
Азис. О! Ужас, как е възможно той да бъде толкова вулгарно ексцентричен. Да се облича като жена и да се държи толкова ужасно. Веднага се сещам за Майкъл Дженксън, лека му пръст, и за неговата ексцентричност, която стигна до крайности като избелване на неговата собствена кожа. Не сравнявам музикалните способности на споменатите изпълнители, те са несравними, а само тяхната ексцентричност. Тук бих споменал и един страхотен и много слушан друг западен изпълнител, който си е извадил плаващите ребра, за да може сам да си прави фелацио. И още нещо, "Нашите поп-фолк звезди са свързани с подземния свят", този етикет се лепва, като всички се слагат под общ знаменател. Тук само ще спомена вликият за мен Синатра, който дори и до сега се споменава, че е бил доста свързан с подземния свят в щатите, да не говорим за тамошните хип-хоп изпълнители, това не пречи на някои от тях да правят качествен музикален продукт.
Сега се сещам за кадрите от един хеви метъл концерт, където вокала спокойно уринираше върху публиката, смешно е да. Но не, чалгата е върха на простотията за музикалните сноби.
За мен музиката е качествена и некачествена. Музиката господа музикални сноби, е ритмична и неритмична, тя е забавна и скучна, или кратко и ясно казано, такава, която ни харесва, и такава която не ни харесва. За мен поп-фолк музиката има своето място в българския музикален живот, дори нещо повече, тя задължително трябва да присъства там.
И последно. Този начин на мислене е вреден за България много, той се разпростира и в много други сфери, все нашето е най-лошото. Както писах в един мой друг постинг, няма как ние да сме най-крадливите, най-миризливите и най-простите хора на тази планета.
Хайде стига толкова, отивам да си пусна нещо на Преслава, че ми доскуча нещо.
И ТЕ ТАКА..............
Борисе поздравих digator, а сега и теб : ти ти си яка тупалка тидидидидид. Копнах си целия постинг, защотото не искам да те каня в моя блог да го четеш. Шегичка бре, уважавам избора на всеки да слуша каквато иска музика, но вие не закачайте част от моя избор.
цитирайОбичам хладните сутрини, особено лятото. А днешната определено е такава. Днес реших да понапиша нещо на музикална тематика. И по-точно нещо, свързано с чалгата, наричана още поп-фолк музика у нас. Тази сутрин си пуснах една песничка на C.C.Catch. Става дума за една песен, в която се пее за "задната седалка на един кадилак", страхотна песничка, зареждаща, ритмична, все прилагателни, на които трябва да отговаря една диско песен, за да стане хит. Хората, които се интересуват от диско музика знаят, че C.C.Cath е класика в този стил музика и песните и са низменна част от всяко ретро-денс парти. Но да се върнем на темата. Слушайки тази песничка си казах - как е възможно една песен с толкова елентарни музикални качества и бих казал малко закачливо просташки текст, да стане световен хит? Явно може. Все пак, да не забравяме, че става дума за американската музикална индустрия. Но аз, си зададох още един въпрос. Каква е разликата между нашите "закачливи" поп-фолк парчета и тази песен, и защо у нас има група от хора, които яростно заклеймяват и оплюват тази част от българската музика? Определят я като върха на простотията, разврата и всички най-лоши неща, както в музикално, така и в чисто морално-ценностен план. Искам да уточня, че не се опитвам да сравянвам C.C.Cath и нашите поп-фолк певици в чисто човешки и личностен план, по простата причина, че не ги познавам добре, а и това не ме интересува. Всички бихме карали порше, без да се вълнуваме неговите конструктори дали са курвари, лъжци или простаци в личен план. Интересно е да наблюдаваш как хора, кълчещи тела на хип-хоп песни, в които буквално се пее за "клатещи се задници", малки котенца (жаргонно това е женски полов орган), за "убий ченгето", за "чукай кучката", след това лицемерно да правят фасон когато се чуе българска поп-фолк песен. Обикновено те по един специфично снобски подход отпиват глътка от синия си коктейл, вземат си чантата и напускат заведението. О! Колко висок морален статус е това - възкликвам аз. Наистина не мога да разбера подобен начин на мислене. Сещам се за една песен, за куклата Барби и Кен (нейният мъжки аналог), в която се пее за "пипни ме", "барни ме", и тем подобни простотии. Но тази песен не е страшна. Като цяло вносната простотия не е страшна за музикалните сноби, страшна е само нашата.
Ще изляза малко от музикалната страна на въпроса и ще понапиша малко за поведението на изпълнителите. Същите тези музикални сноби постоянно бълват помия относно, визията, поведението и личния живот на нашите "чалга звезди".
Азис. О! Ужас, как е възможно той да бъде толкова вулгарно ексцентричен. Да се облича като жена и да се държи толкова ужасно. Веднага се сещам за Майкъл Дженксън, лека му пръст, и за неговата ексцентричност, която стигна до крайности като избелване на неговата собствена кожа. Не сравнявам музикалните способности на споменатите изпълнители, те са несравними, а само тяхната ексцентричност. Тук бих споменал и един страхотен и много слушан друг западен изпълнител, който си е извадил плаващите ребра, за да може сам да си прави фелацио. И още нещо, "Нашите поп-фолк звезди са свързани с подземния свят", този етикет се лепва, като всички се слагат под общ знаменател. Тук само ще спомена вликият за мен Синатра, който дори и до сега се споменава, че е бил доста свързан с подземния свят в щатите, да не говорим за тамошните хип-хоп изпълнители, това не пречи на някои от тях да правят качествен музикален продукт.
Сега се сещам за кадрите от един хеви метъл концерт, където вокала спокойно уринираше върху публиката, смешно е да. Но не, чалгата е върха на простотията за музикалните сноби.
За мен музиката е качествена и некачествена. Музиката господа музикални сноби, е ритмична и неритмична, тя е забавна и скучна, или кратко и ясно казано, такава, която ни харесва, и такава която не ни харесва. За мен поп-фолк музиката има своето място в българския музикален живот, дори нещо повече, тя задължително трябва да присъства там.
И последно. Този начин на мислене е вреден за България много, той се разпростира и в много други сфери, все нашето е най-лошото. Както писах в един мой друг постинг, няма как ние да сме най-крадливите, най-миризливите и най-простите хора на тази планета.
Хайде стига толкова, отивам да си пусна нещо на Преслава, че ми доскуча нещо.
И ТЕ ТАКА..............
Борисе поздравих digator, а сега и теб : ти ти си яка тупалка тидидидидид. Копнах си целия постинг, защотото не искам да те каня в моя блог да го четеш. Шегичка бре, уважавам избора на всеки да слуша каквато иска музика, но вие не закачайте част от моя избор.
45.
allbi -
Иессс :))
17.12.2009 22:44
17.12.2009 22:44
http://www.youtube.com/watch?v=W-NiJ9K4QKM
аз съм на това :))
къде ме върна ? ;)
цитирайаз съм на това :))
къде ме върна ? ;)
Най-после накой да забележи освен мен!
цитирайХубава музика!
цитирайза щастие или не, спомените ми от чалгата се връщат във времето когато само автобусните шофьори в междуградските автобуси ги пускаха и то помъъъничко, наскоро обаче един приятел ме покани на концерт на състава си, които се казва " Le punk" и се похвали че са заимсвали от балканската музика ,Брегович и т.н., единият бил войник в Босня... почти изтръпнах очаквайки нещо чалгаво, но...истинските музиканти пресяват, иначе те и твоите не ги бях чувала, но бих казала че определно не е чалга, автобусна :)...а ето ги и моите :)
http://www.youtube.com/watch?v=dHx-y4iVUsg
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=dHx-y4iVUsg
Всички обичаме Борат!
цитирайПеро Defformero - не ми харесва, въпреки хард звучевието - внушението на туброчалга е непреодолимо.
цитирайПрепоръчвам ти да видиш този вариант на втория клип:
http://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs
Къде е чалгата?
Къде мислиш се развива събитието?
Всеки има собствени вкусове - за цвета и вкуса - в тон с руското звучение, вече го казах някъде нагоре.
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs
Къде е чалгата?
Къде мислиш се развива събитието?
Всеки има собствени вкусове - за цвета и вкуса - в тон с руското звучение, вече го казах някъде нагоре.
Боже, тва цялото - ти ли го писа?
Друг път ще го чета, щото вече ме наляга дрямката.
Накрая ми пишеш нещо, което не е съвсем точно -
не те ограничавам да слушаш каквото си искаш.
"Бордеите" не са моя музика - казал съм го най-най-отгоре - специално насочено към теб, както и това за глобализма.
цитирайДруг път ще го чета, щото вече ме наляга дрямката.
Накрая ми пишеш нещо, което не е съвсем точно -
не те ограничавам да слушаш каквото си искаш.
"Бордеите" не са моя музика - казал съм го най-най-отгоре - специално насочено към теб, както и това за глобализма.
"Приятелите" - не съм ги чувал - е и на испански се чалгосва.
Защо ли не?
цитирайЗащо ли не?
C. C. Catch - На задната седалка на моят каздилак.
Готино ще е !
цитирайГотино ще е !
55.
анонимен -
харесвай каквато музика искаш!
18.12.2009 05:39
18.12.2009 05:39
Не ми пречиш ;-)
цитирайАКО РЕПЛИКАТА Е АДРЕСИРАНА КЪМ МЕН -
ИНТЕРЕСНО КАК НАРУШИХ СПОКОЙСТВИЕТО ТИ?
цитирайИНТЕРЕСНО КАК НАРУШИХ СПОКОЙСТВИЕТО ТИ?
http://vagro.blog.bg/lichni-dnevnici/2007/09/20/tejyk-e-jivota-na-edna-chalga-pevica.112221
цитирайТия ръждави цигани и мамнета не само че са ултра чалга а и оттам. В Мюзик Айдъл 1 Й.Христова ги хвалеше. Веднъж и в друго предаване Ритон ги похвали. Това не е музика, това е помия. Да духат супата тези изкукуригали псевдо музиканти. А който ги продуцира и презентира е пълен простак и профан. Майната им.
цитирайне е чалга
цитирайhttp://lubima.blog.bg/regionalni/2009/11/14/eto-zashto-chalgata-e-prostotiia.435861
навсякъде и в най голямата помия има диаманти,но времето е съдника!
цитирайнавсякъде и в най голямата помия има диаманти,но времето е съдника!
И от мен един хит!
http://xman.blog.bg/drugi/2009/12/18/iak-hit-za-chalgarite.457126
цитирайhttp://xman.blog.bg/drugi/2009/12/18/iak-hit-za-chalgarite.457126
Разбирам те чудесно, опитвам се да вляза в начина ти на реагиране, но тези тук - "бордеите"- са друга класа. Не знам кой ги хвали и кори, но личните ни вкусове не бива да бъдат критерии за добро и лошо - а само указател за предпочитания. В Америка това се нарича пъстрота и многообразие на културните различия и когато е с качества намира невероятен прием. Нашата чалга не съм чул да се котира в САЩ.
В това е разликата.
цитирайВ това е разликата.
Благодаря!
цитирайче никой не чете - нито постинга, нито коментарите ми.
Ти поне знаеш - не съм чалгаджия, не подкрепям чалгата!
Само се опитвам да изясня критериите.
Различията в музиката - достойнствата и недостатъците са измерими и ясно различими от средно интелигентен човек.
Опитвам се да кажа и още, че който плаща - той поръчва музиката и ние можем да влияем само на определен контингент от народонаселението.
При Весо - коментирах паралелно без да се влияя от
коментарите тук, но той явно не ме разбра и спря да ми отговаря - прие го като опозиция.
Античалга въстание е обречено на тотален неуспех,
защото консуматорите на този сурогат са повече от противниците му.
Това определено изисква цялостното отношение към нея, вместо да се правят генерални заключения от рода на "едрия капитал" е виновен или иска това опростачаване на хората, и че само банките са спечелили от кризата като тласка народа към чалгата - дори и като начин на живот, политика и т.н. - нека не губим здравия разум.
цитирайТи поне знаеш - не съм чалгаджия, не подкрепям чалгата!
Само се опитвам да изясня критериите.
Различията в музиката - достойнствата и недостатъците са измерими и ясно различими от средно интелигентен човек.
Опитвам се да кажа и още, че който плаща - той поръчва музиката и ние можем да влияем само на определен контингент от народонаселението.
При Весо - коментирах паралелно без да се влияя от
коментарите тук, но той явно не ме разбра и спря да ми отговаря - прие го като опозиция.
Античалга въстание е обречено на тотален неуспех,
защото консуматорите на този сурогат са повече от противниците му.
Това определено изисква цялостното отношение към нея, вместо да се правят генерални заключения от рода на "едрия капитал" е виновен или иска това опростачаване на хората, и че само банките са спечелили от кризата като тласка народа към чалгата - дори и като начин на живот, политика и т.н. - нека не губим здравия разум.
Ценно си е!
Връхтъ!
цитирайВръхтъ!
По форма попфолкът (съкратено от „популярен фолк“, според някои критици означава и „поп и фолк“ като еклектична стилова смесица) се родее с балканско-ориенталската популярна етно музика. В музикознанието стилът е известен под името „етно поп“[1][2]. Произходът на популярното му название е от арабски език през турското çalgı — свирня, музика.
Етимологическото значение на думата „чалга“ отправя към популярната развлекателна музика от времето на Българското Възраждане, изпълнявана от етнически или смесени инструментални състави, наричани „чалгии“[3]. Този процес е резултат на градския начин на живот — смяна на патриархалния обществен модел с новата градска култура. Тези малки градски оркестри добиват широка популярност с участията си в разнородни тържества — от сватби до събори. Репертоарът им е подчертано еклектичен — балканска фолклорна музика, градски песни, популярни европейски миниатюри (мазурки,полки, валсове и др.). Основният момент в тези изпълнения е импровизацията.[3]
цитирайЕтимологическото значение на думата „чалга“ отправя към популярната развлекателна музика от времето на Българското Възраждане, изпълнявана от етнически или смесени инструментални състави, наричани „чалгии“[3]. Този процес е резултат на градския начин на живот — смяна на патриархалния обществен модел с новата градска култура. Тези малки градски оркестри добиват широка популярност с участията си в разнородни тържества — от сватби до събори. Репертоарът им е подчертано еклектичен — балканска фолклорна музика, градски песни, популярни европейски миниатюри (мазурки,полки, валсове и др.). Основният момент в тези изпълнения е импровизацията.[3]
Както виждам смисълът на термина "чалга " в днешно време се е отдалечил от етимологията си
цитирайЕто - точно такова академично определение липсваше в коментарите - моля коментиращите да обърнат внимание!
цитирайИзлиза ,че еклектиката (събирането на различни стилове на едно място - в едно произведение) и импровизацията , заедно с подчертано етностен характер на музиката (сбирток от фолкелементи на различни, вече предимно ориенталски музикални традиции) определя днешното разбиране за чалгата.
"Когато на хубав човек му е зле - това е блус, а когато на кофти човек му е гот - това е чалга"
Ще да премине и това явление, но пораженията ,които ще остави няма да се излекуват. Може пък и така да е по-добре - кой знае?
За мене първото парче е почти неистова чалга, но ако се сравни с едно парче на "Коктейл Молотов" , може да се направят известни паралели , но на Молотов не им викат чалгаджии. Та това парче си е войнстваща простащина (мексиканското парче) ,докато тук руското си е просто топване в соса.
Другите две не мога да ги причисля към чалгата, а към индопопфолка , но съм далече от тази естетика. Аз съм по Арт,Хард,Прогресив,може и Глем - моля да бъда разбран правилно!
цитирай"Когато на хубав човек му е зле - това е блус, а когато на кофти човек му е гот - това е чалга"
Ще да премине и това явление, но пораженията ,които ще остави няма да се излекуват. Може пък и така да е по-добре - кой знае?
За мене първото парче е почти неистова чалга, но ако се сравни с едно парче на "Коктейл Молотов" , може да се направят известни паралели , но на Молотов не им викат чалгаджии. Та това парче си е войнстваща простащина (мексиканското парче) ,докато тук руското си е просто топване в соса.
Другите две не мога да ги причисля към чалгата, а към индопопфолка , но съм далече от тази естетика. Аз съм по Арт,Хард,Прогресив,може и Глем - моля да бъда разбран правилно!
Благодаря - трябваше по-рано да коментираш -
щяхме да си спестим доста излишни приказки тук!
цитирайщяхме да си спестим доста излишни приказки тук!
71.
viovioi -
аз внимателно прочетах постинга, изслушах клипчетата, изчетах коментарите.
18.12.2009 14:22
18.12.2009 14:22
Извода е че това е многообразие, а не безобразие както аз си мисля да речем. Извинете многознайковци, изкуството(най-общо казано) не е ли с карен адресат човека който го консумира, радва му се, наслаждава му се и т.н. Що за изкуство е това един художник да нацапоти 10-20 платна с нещо си там, и 20-тина изкукуперкали ценители да стоят с часове пред платната и да се наслаждават??? Нещо ми убягва логиката. Ще кажете, че това е за тесен кръг хора които го разбират. Но защо не е разбираемо за по-ширик кръг хора ? Защо? Всеки иска да се обогатява и одухотворява, да опознава света, новите технологии и всичко което го класира по-напред в живота. С какво тази музика(или някое друго неразбираемо нещо) би ме обогатила ?
цитирайboristodorov56 написа:
Препоръчвам ти да видиш този вариант на втория клип:
http://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs
Къде е чалгата?
Къде мислиш се развива събитието?
Всеки има собствени вкусове - за цвета и вкуса - в тон с руското звучение, вече го казах някъде нагоре.
http://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs
Къде е чалгата?
Къде мислиш се развива събитието?
Всеки има собствени вкусове - за цвета и вкуса - в тон с руското звучение, вече го казах някъде нагоре.
Опростачването е вид кроскултурна упадъчност в определени изстъпления из всички изкуства.
Виждала съм певец от Таганка след едноседмичен запой и много Медьведи как пее. ;))) Ама пее!Защото просто си го може дори и на четири крака.
А тези него могат?
Бъди справедлива!
цитирайБъди справедлива!
Изкуството е двустранен процес - автор - публика.
Не знам с какво би могъл този вид музика - точно този в клиповете - да те обогати.
http://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs
- този кръг съвсем не е малък.
Но щом тази чалга не е по вкуса ти - не я слушай!
Обясни защо е толкова лоша,
а се възприема от културния свят?
Нашите предпочитания в никакъм случай не са меродавни за да определяме качествата , чийто и да са или творчеството му - те се ограничават от вкуса ни.
Поздрави!
цитирайНе знам с какво би могъл този вид музика - точно този в клиповете - да те обогати.
http://www.youtube.com/watch?v=LYE8Vjih2cs
- този кръг съвсем не е малък.
Но щом тази чалга не е по вкуса ти - не я слушай!
Обясни защо е толкова лоша,
а се възприема от културния свят?
Нашите предпочитания в никакъм случай не са меродавни за да определяме качествата , чийто и да са или творчеството му - те се ограничават от вкуса ни.
Поздрави!
boristodorov56 написа:
че никой не чете - нито постинга, нито коментарите ми.
Ти поне знаеш - не съм чалгаджия, не подкрепям чалгата!
Само се опитвам да изясня критериите.
Различията в музиката - достойнствата и недостатъците са измерими и ясно различими от средно интелигентен човек.
Опитвам се да кажа и още, че който плаща - той поръчва музиката и ние можем да влияем само на определен контингент от народонаселението.
При Весо - коментирах паралелно без да се влияя от
коментарите тук, но той явно не ме разбра и спря да ми отговаря - прие го като опозиция.
Античалга въстание е обречено на тотален неуспех,
защото консуматорите на този сурогат са повече от противниците му.
Това определено изисква цялостното отношение към нея, вместо да се правят генерални заключения от рода на "едрия капитал" е виновен или иска това опростачаване на хората, и че само банките са спечелили от кризата като тласка народа към чалгата - дори и като начин на живот, политика и т.н. - нека не губим здравия разум.
Ти поне знаеш - не съм чалгаджия, не подкрепям чалгата!
Само се опитвам да изясня критериите.
Различията в музиката - достойнствата и недостатъците са измерими и ясно различими от средно интелигентен човек.
Опитвам се да кажа и още, че който плаща - той поръчва музиката и ние можем да влияем само на определен контингент от народонаселението.
При Весо - коментирах паралелно без да се влияя от
коментарите тук, но той явно не ме разбра и спря да ми отговаря - прие го като опозиция.
Античалга въстание е обречено на тотален неуспех,
защото консуматорите на този сурогат са повече от противниците му.
Това определено изисква цялостното отношение към нея, вместо да се правят генерални заключения от рода на "едрия капитал" е виновен или иска това опростачаване на хората, и че само банките са спечелили от кризата като тласка народа към чалгата - дори и като начин на живот, политика и т.н. - нека не губим здравия разум.
Kазах че е дълго и да се видят коментарите и ще видиш че по същество има всичко което се пише тук и не е само чалгата,а става въпрос и за музиката и за творчеството изобщо и сигурно ще ме разбереш!:)))
Естествено - още в предишния ти коментар разбрах какво имаш предвид.
цитирайНе са ми по вкуса .... а дали е чалга или не не .. кой съм аз да давам такива оценки.. има си култур трегери :)
Поздрави! ВВ
цитирайПоздрави! ВВ
1. Тази ли е новааатааааааа ти, за която ти...........
2. Има ли в менюто ви вооодка с утеха, двойна ми дайте за негова смеетка.....................
3. Птичи грип, птичи грип, H5N1, който яде птичи крааак, той за мене е глупак, птичи грип...........
Три парчета поздрав за Борето, класика е това, не е шега работа.
цитирай2. Има ли в менюто ви вооодка с утеха, двойна ми дайте за негова смеетка.....................
3. Птичи грип, птичи грип, H5N1, който яде птичи крааак, той за мене е глупак, птичи грип...........
Три парчета поздрав за Борето, класика е това, не е шега работа.
За теб Руменчо - Милчо Калайджийчо!
Майтап, бе майна!
Май се опитваш да ме стресираш?
Пий червено вино и ще се излекуваш!
цитирайМайтап, бе майна!
Май се опитваш да ме стресираш?
Пий червено вино и ще се излекуваш!
Това е една от тезите ми, но...
Тук всички сме чапрашъци.
цитирайТук всички сме чапрашъци.
boristodorov56 написа:
За теб - Милчо Калайджийчо!
Майтап, бе майна!
Май се опитваш да ме стресираш?
Пий червено вино и ще се излекуваш!
Майтап, бе майна!
Май се опитваш да ме стресираш?
Пий червено вино и ще се излекуваш!
Искам и сланина или месо от буркан, и два три диска на Цеца Величкович и Шабан Шаулич. И ТЕ ТАКА.........
Мога да предложа само свинса пача с чесън!
И "камъните паднаа" - от Ибрямаа.
цитирайИ "камъните паднаа" - от Ибрямаа.
Търсене
За този блог
Гласове: 47590