Постинг
03.01.2011 09:09 -
Ограничение на свободата или свободата на ограничението
Автор: boristodorov56
Категория: Други
Прочетен: 8624 Коментари: 60 Гласове:
Последна промяна: 03.01.2011 22:04
Прочетен: 8624 Коментари: 60 Гласове:
42
Последна промяна: 03.01.2011 22:04
Склонни сме да вярваме наивно и добросъвестно да се притечем на посланията за помощ или възмездие, или да откликнем на ехидните закачки-захапки "за" или "против" блогери без да проверим едно или друго обстоятелство в разигралите се скечове тип "стогодишни" блогови войни и ставаме лековерни жертви на съзнателна злонамереност, с което доказваме собственото си детинско неблагоразумие. Уж сме сме зрели и разумни хора, но със сигурност безгранично нехайни и нерационално емоционални.
Нищо не може да ни се случи, ако ние не го позволим или сами не се поставим в безпомощност - удобни за виртуално малтретиране и уебнасилие, забравяйки, че интирнет присъствето ни е условно и живеем в друг свят със съвсем измерими реалности и житейски неволи.
Индивиди със суицидна склонност да злосторват подтиквани от перманентният си идиотизъм и неукротима простотия упорито и сластно мачкат отворената ни към света всеотдайност и вадят извън равновесие смисъла на ежедневните ни човешки радости, както в живота, така и в нета.
Не можем да се предпазим от преднамерената агресивност. Не можем да предотвратим нейната острота , но можем да я обезвредим с предварителната принципна позиция и правилна психологическа нагласа. Във виртуалното пространство ставаме жертва, и сме свидетели, на непридизвиквана с нищо арогантност и безпардонност. Жертвите на агресивни действия или целенасочено провокативни събития трябва да реагират рационално и със здрав разум за да парират предвидимите последствия на риска вместо да отговорят като ехо по същия злояд начин и да приемат еднозначно "закачките" сякаш е настъпил краят на света.
Човек вярва повече на изградената си представа за света и реагира по-първично на външните дразнители с погрешно клиширани стереотипи повече, отколкото естествено на неочаквана открито добронамерена или пък преднамерено зложелателна постъпка без да се опитва да разкодира мотивацията или причините.Нали във всеки човек има`и добро начало, а принципно всяко твърдение се доказва, най-вече опетняващите - затова страхът от омаскаряване в нетмегданите, подобни на blog.bg, е повече израз на егото или нарцисизма ни. Въпросът опира не само до нашата или чуждата наивност, а най-вече в логичността на поведението на всеки въвлечен в публичност - такава, каквото е изявата и афиширането ни тук.
Никой не одобрява демонстрираната нетолерантност и прояви на лошо възпитание, неприлично предложение или примитивно поведение в общуването ни във виртуала и това не е ограничаване на личната ни свобода или цензура, а признак на добро възпитание.
Свободата е не само възможност за изява, но и за творческо възприемане на чуждите действия и разумна реакция спрямо тях, което означава съобразяване с всеки човек и отчитане на обстоятелствата, които магат несъзнателно да наранят някого, дори да не го правим самоцелно.
Абсолютната свобода не е безотговорното държане на тарикат попаднал случайно в селската баня, когато е женска - бъркайки я със султански харем на разположение.
Абсолютната свобода е да живееш по Божиите закони в хармония с природата и себеподобните си.
НИЩО В ДЕМОКРАЦИЯТА НЕ СТАВА СЪС ЗАБРАНИ...
Христо Ботев в два цитата...колко е акту...
Памет от и за Христо Ботев
Христо Ботев в два цитата...колко е акту...
Памет от и за Христо Ботев
1.
анонимен -
едва ли разбираш какво си написал. ...
03.01.2011 09:14
03.01.2011 09:14
едва ли разбираш какво си написал. особено на последното изречение съм сигурна че не му разбираш смисъла
цитирайНищо не може да ни се случи, ако ние не го позволим или сами не се поставим в безпомощност...
Много правилно обобщение на случващото се при виртуалното общуване. При това - към ядовете - с добро, разбиращо и позитивно око.
цитирайМного правилно обобщение на случващото се при виртуалното общуване. При това - към ядовете - с добро, разбиращо и позитивно око.
Каква прозорливост...
цитирайВсички се изживяваме като жертви, но то в повечето случаи е избиване комплекси някакви.
И суетност.
цитирайИ суетност.
5.
deeppurple -
Ама и ти си една драка еша ти нема!...
03.01.2011 09:46
03.01.2011 09:46
Ама и ти си една драка еша ти нема!
Забелязва се.
цитирайЗабелязва се.
не само за последното изречение 1.анонимен
цитирайРазумната реакция включва ръкопляскавене с цел взаимност.
Лошото възпитание е да кажеш какво мислиш, ако упражняваш тази дейност.
Това ли искаш да кажеш или грешно разбрах?!:))
цитирайЛошото възпитание е да кажеш какво мислиш, ако упражняваш тази дейност.
Това ли искаш да кажеш или грешно разбрах?!:))
Култура на общуване, толерантност, желание за взаимност - колко важни са тези неща. В блоговете се разхождат най-различни хора, образовани, инелектуалци, хора с най-различни интереси и на различно ниво, понякога несъвместими. Като прибавим към това и хора, маниакални, агресивни по природа, комплексари от всякакъв десен - така може да се опорочи всеки разговор още в самото му начало. Но, това е - който го е страх от вълци, да не ходи в гората!
цитирайСЕ НАРИЧА ПОРОЧНАТА И ПРЕСТЪПНА ОСВОБОДЕНОСТ ОТ ЗАДРЪЖКИ НА ОБЩЕСТВО ИЗВЪН КОНТРОЛ!!!...
цитирайdeeppurple написа:
Ама и ти си една драка еша ти нема!
Забелязва се.
Забелязва се.
Благодаря за разбирането.
цитирайСвободата се крепи на принципи, правила, справедливост и равнопоставеност... Особено важно е да изискваме такава основа както в живота, така и във виртуала. Никой не е дал определение до сега докъде се простира свободата на словото и къде започва обидното отношение, което е в основата на конфликтите. За мен те винаги се крият в долавяните от мен самата цели, намерения и вложени чувства - добри или лоши... Няма как да съдим или разберем някой, който не приема хладнокръвно нечие право на свободно изказване на мнение, защото няма как да знаем какви чувства е доловил в опонента си. Нека не бъркаме свободата със свободията...
Поздрави!
цитирайПоздрави!
monaliza121 написа:
Разумната реакция включва ръкопляскавене с цел взаимност.
Лошото възпитание е да кажеш какво мислиш, ако упражняваш тази дейност.
Това ли искаш да кажеш или грешно разбрах?!:))
Лошото възпитание е да кажеш какво мислиш, ако упражняваш тази дейност.
Това ли искаш да кажеш или грешно разбрах?!:))
Нали сме тук за шоуто!
И това за вълците е правилно.
цитирайliliyanaandreeva написа:
СВОБОДИЯ СЕ НАРИЧА ПОРОЧНАТА И ПРЕСТЪПНА ОСВОБОДЕНОСТ ОТ ЗАДРЪЖКИ НА ОБЩЕСТВО ИЗВЪН КОНТРОЛ!!!...
СВОБОДИЯ СЕ НАРИЧА ПОРОЧНАТА И ПРЕСТЪПНА ОСВОБОДЕНОСТ ОТ ЗАДРЪЖКИ НА ОБЩЕСТВО ИЗВЪН КОНТРОЛ!!!...
Е, нали сме разумни сапиенси!
kass написа:
Свободата се крепи на принципи, правила, справедливост и равнопоставеност... Особено важно е да изискваме такава основа както в живота, така и във виртуала. Никой не е дал определение до сега докъде се простира свободата на словото и къде започва обидното отношение, което е в основата на конфликтите. За мен те винаги се крият в долавяните от мен самата цели, намерения и вложени чувства - добри или лоши... Няма как да съдим или разберем някой, който не приема хладнокръвно нечие право на свободно изказване на мнение, защото няма как да знаем какви чувства е доловил в опонента си.
Нека не бъркаме свободата със свободията...
Поздрави!
Нека не бъркаме свободата със свободията...
Поздрави!
Всъщност - ти си права - това казвам и аз.
Приемам изявата на всички гледни точки, макар да не ми харесват.
Не приемам да ме обиждат за моите, колкото и да са неправилни, неточни,вредни, но спокойно могат да ги критикуват, осъждат, отричат.
И в двата случая няма повод за обида, сръдня, карез и т.н.
Не искам(а вероятно съм го правил) да обиждам лично никой за нищо, но онова което се казва и пише подлежи на остракацията на възгледите ми.
И това не бива да бъде обидно или повод за враждебност за никого.
Както и за мен.
Повече разум винаги е от полза.
17.
анонимен -
Боре, започвам да те мразя!!! Само ми четеш мислите! :-)))))))))
03.01.2011 12:44
03.01.2011 12:44
Абсолютно те подкрепям! Ама и Лизи е права. Твърде крехка е междината между овациите и ръкоплясканията. :-)))) Нещо са ме прихванали мераците за раздаване на демократично-поучителни шамари. И ще взема да напиша нещо в стил Стивън Кинг - " Гробище за анонимни любимци". Май му е време.
цитирай
18.
naidobriq -
Много добър постинг..
03.01.2011 14:00
03.01.2011 14:00
И според мен си е избиване на комплекси в повечето случаи..
Не можем да се предпазим от преднамерена словесна агресивност.Аз просто ги отминавам..
Поздрав и успешна седмица ти желая...
Ани...
цитирайНе можем да се предпазим от преднамерена словесна агресивност.Аз просто ги отминавам..
Поздрав и успешна седмица ти желая...
Ани...
което си написал се отнася и е пожелателно за всяко едно общество, независимо виртуално или "реално". Ако минем на ниво да живеем в пълна хармония, мисля си, че тогава ще се качим на следващ етап, на който пък ще има следващоетапни дрязги и т.н. Пък и в крайна сметка е добре да има дрязги - иначе и този постинг нямаше да го има, а и без дрязги какво ще правят сеирджиите? Ще трябва те да си ги създават, както пиар агентите създават събития?:) Поздрави за добронамереността!
цитирайOт една страна добре си описал себе си, от друга страна - всичко което не правиш.
И накрая - всичко което не си.
КОгато те видя да напишеш постинг за добрите страни на комунизма, тогава ще си разолебая преценката
цитирайИ накрая - всичко което не си.
КОгато те видя да напишеш постинг за добрите страни на комунизма, тогава ще си разолебая преценката
21.
анонимен -
Смятам това
03.01.2011 14:44
03.01.2011 14:44
за безпринципна позиция на един пъзльо
цитирай
22.
анонимен -
Вол на птичка, пУет на пичка.
03.01.2011 15:06
03.01.2011 15:06
52. анонимен - Ела да ти покажа какво е мъж ;) Та ти излезе по палава от Благата Люска
12:10
Мамка му и мъже с ГОЛЯМО РАЗБИРАНЕ!
На всяко блогово кьоше поет-апологет, в литсваляческите сайтове, е*** до тъпкач.
Щот съм ЖЕНА, ве, баси неразбирачи.
цитирай12:10
Мамка му и мъже с ГОЛЯМО РАЗБИРАНЕ!
На всяко блогово кьоше поет-апологет, в литсваляческите сайтове, е*** до тъпкач.
Щот съм ЖЕНА, ве, баси неразбирачи.
Ти имаш специален анонимен, видях, чиято цел явно е да ти стъпва по палците те накара да се разколебаеш - защото го вземаш насериозно.
цитирайКакто и да постъпваме - не трябва да вземаме нито себе си, нито опониращите ни прекалено насериозно.
цитирайМного точно казано.
цитирайTоя постинг трябва да го прочете Хелзинкският комитет, те много си падат по подобни каузи :)
Как мислиш, ако негово величество Блогъра не се вземаше до толкова прекомерно насериозно, щеше ли да съществува този "проблем"?
И преди да търсите гредата в чуждите очи, извадете треската от своите, ако искате да видите истината за случващото се тук.
Ако ли не - ще продължавате да предизвиквате немалък Интерес.
/ малкият Тиранин на Кастанеда ако ти говори нещо, сам ще се сетиш! /
:)))
цитирайКак мислиш, ако негово величество Блогъра не се вземаше до толкова прекомерно насериозно, щеше ли да съществува този "проблем"?
И преди да търсите гредата в чуждите очи, извадете треската от своите, ако искате да видите истината за случващото се тук.
Ако ли не - ще продължавате да предизвиквате немалък Интерес.
/ малкият Тиранин на Кастанеда ако ти говори нещо, сам ще се сетиш! /
:)))
Хареса ми коментара ти и навярно си прав, но нали забеляза, че никъде не съм писал, че аз съм най-образцовия и богоугоден човек. Като всички и аз си имам кусури, недостатъци и много, много волни и неволни грехове. Съзнавам го.
Като махнеш д-р Б. Борисов - у нас няма безпогрешни люде.
Някои го осъзнават за себе си, а други не.
За комунизма веднага ще напиша нещо хубаво - беше готин режим за гаулайтерите от номенклатурата и червените еничари на ДС, а слугите и полуробите бяха щастливи с мечтите си за светло бъдище.
цитирайКато махнеш д-р Б. Борисов - у нас няма безпогрешни люде.
Някои го осъзнават за себе си, а други не.
За комунизма веднага ще напиша нещо хубаво - беше готин режим за гаулайтерите от номенклатурата и червените еничари на ДС, а слугите и полуробите бяха щастливи с мечтите си за светло бъдище.
Трябваше да ми обясниш правилната позиция за да вляза в час.
цитирайМисля, ако съм те разбрал правилно, че това са нормални ситуации, дори бих могъл до добавя още нелицеприятни истини.
цитирайvalsodar написа:
Tоя постинг трябва да го прочете Хелзинкският комитет, те много си падат по подобни каузи :)
Как мислиш, ако негово величество Блогъра не се вземаше до толкова прекомерно насериозно, щеше ли да съществува този "проблем"?
И преди да търсите гредата в чуждите очи, извадете треската от своите, ако искате да видите истината за случващото се тук.
Ако ли не - ще продължавате да предизвиквате немалък Интерес.
/ малкият Тиранин на Кастанеда ако ти говори нещо, сам ще се сетиш! /
:)))
Как мислиш, ако негово величество Блогъра не се вземаше до толкова прекомерно насериозно, щеше ли да съществува този "проблем"?
И преди да търсите гредата в чуждите очи, извадете треската от своите, ако искате да видите истината за случващото се тук.
Ако ли не - ще продължавате да предизвиквате немалък Интерес.
/ малкият Тиранин на Кастанеда ако ти говори нещо, сам ще се сетиш! /
:)))
Разбирам гледната ти точка, тя е различна от онова, което имам предвид.
Да приемаме по-естествено нещата около нас - това се опитвам да кажа.
Прав си - ще продължаваме да предизвикваме интерес. Някои не могат без това.
31.
анонимен -
Те са няколко такива. Пък и не можеш им разбра пола...
03.01.2011 16:11
03.01.2011 16:11
boristodorov56 написа:
Ти имаш специален анонимен, видях, чиято цел явно е да ти стъпва по палците те накара да се разколебаеш - защото го вземаш насериозно.
Може би, това им е и целта. :-)))))
32.
анонимен -
Специално за 20. nakom! Моля те, кажи ни добрите страни на комунизма.
03.01.2011 16:13
03.01.2011 16:13
nakom написа:
Oт една страна добре си описал себе си, от друга страна - всичко което не правиш.
И накрая - всичко което не си.
КОгато те видя да напишеш постинг за добрите страни на комунизма, тогава ще си разолебая преценката
И накрая - всичко което не си.
КОгато те видя да напишеш постинг за добрите страни на комунизма, тогава ще си разолебая преценката
boristodorov56 написа:
Ти имаш специален анонимен, видях, чиято цел явно е да ти стъпва по палците те накара да се разколебаеш - защото го вземаш насериозно.
Понеже съм относително нова в блогЪ, не знаех, че всеки блогър си има анонимен/ни. Обаче и аз го видях на практика. Те май са нещо като ангели-хранители на съответния блогър:))) Не е по темата, но не се сдържах, извинявам се!
magicktarot написа:
Понеже съм относително нова в блогЪ, не знаех, че всеки блогър си има анонимен/ни. Обаче и аз го видях на практика. Те май са нещо като ангели-хранители на съответния блогър:))) Не е по темата, но не се сдържах, извинявам се!
boristodorov56 написа:
Ти имаш специален анонимен, видях, чиято цел явно е да ти стъпва по палците те накара да се разколебаеш - защото го вземаш насериозно.
Понеже съм относително нова в блогЪ, не знаех, че всеки блогър си има анонимен/ни. Обаче и аз го видях на практика. Те май са нещо като ангели-хранители на съответния блогър:))) Не е по темата, но не се сдържах, извинявам се!
Тролчета.
Всъщност това са известни блогери тук, но се крият зад безличието.
Явно ги е срам да изказват определени мисли с истинската си самоличност, за която са изградили неправдоподобен имидж. Или обратно.
време ни е вече! Ще си я извоюваме, в края на крайщата доброто все някога ще победи, дано е по наше време! Хубава седмица, Боре!
цитирай
36.
анонимен -
Ангели-опърдители, ако питаш мен.
03.01.2011 17:48
03.01.2011 17:48
magicktarot написа:
Понеже съм относително нова в блогЪ, не знаех, че всеки блогър си има анонимен/ни. Обаче и аз го видях на практика. Те май са нещо като ангели-хранители на съответния блогър:))) Не е по темата, но не се сдържах, извинявам се!
boristodorov56 написа:
Ти имаш специален анонимен, видях, чиято цел явно е да ти стъпва по палците те накара да се разколебаеш - защото го вземаш насериозно.
Понеже съм относително нова в блогЪ, не знаех, че всеки блогър си има анонимен/ни. Обаче и аз го видях на практика. Те май са нещо като ангели-хранители на съответния блогър:))) Не е по темата, но не се сдържах, извинявам се!
Навести те, пръдне ти в стаята и отлети. Ако не му обърнеш внимание, вземе че пръдне още няколко пъти. Така си мислят, че създават атмосфера... :-)))
37.
анонимен -
Ти дръж мопсовете - вълкодави в готовност
03.01.2011 17:56
03.01.2011 17:56
makont написа:
време ни е вече! Ще си я извоюваме, в края на крайщата доброто все някога ще победи, дано е по наше време! Хубава седмица, Боре!
Скоро ще ги пуснем в блога, да дерат гащите на тролчетата. Някакво трол-хахо ме плаши с компромати, представи си. :-)))) Щял да пишне нещо за мене, толкова компрометиращо, че да се самозаровя от срам. Въпросното хахо не знае, че куп приятели ще го освиркат, че само това е написал. И ще споделят с него и други компрометиращи факти. После ще го попитат, защо е под масата и гъгне "Градил Илия килия", на непознат език.
и написаното по нея, адаш!
Б.
цитирайБ.
Хахахахахахах, ми май създават понякога, не мога да преценя засега.
цитирай
40.
blogena -
...
03.01.2011 20:28
03.01.2011 20:28
http://vbox7.com/play:ab7bbb2f&start=11&r=emb
41.
анонимен -
НАМАЛИ КОМПЮТЪРА И УВЕЛИЧИ ЖИВОТА, МОМКО.
03.01.2011 21:58
03.01.2011 21:58
;)
цитирай"Свобода - това, което ми е отвътре!"
цитирайДобре, бате!
цитирай
44.
dolsineq -
"Трудно е през цялото време да бъдеш човек. Хората ти пречат." Борис Крутиер - руски лекар
03.01.2011 22:18
03.01.2011 22:18
" Абсолютната свобода е да живееш по Божиите закони в хармония с природата и себеподобните си." - Няма такова нещо "Абсолютната свобода" и съвместно съществуване. Щом има общност, има и правила, тогава няма как да се говори за "Абсолютната свобода". Съгласен ли си, Боре? :)
цитирай
45.
blogena -
ами
03.01.2011 22:25
03.01.2011 22:25
като те изчетох и това ми хрумна :)
цитирайМисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
boristodorov56 написа:
Мисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
Мисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
................................
Не, не го приемам така, Боре. Има закони, в случая божие, което ще рече, че сме длъжни да ги спазваме. Или има налагане на чужда воля. Съгласен ли си да имаш роб, например? Това е също по божиети православни закони. Това ще влезе в разрез и с "абсолютната ти свобода", която ще се изразява в това, че не желаеш да има роби и тогава край на хармонията. За мен абсолютна свобода може да има само, ако живееш съвсем сам, достатъчно е само появата на Ева и край на мечтите...;)
48.
анонимен -
дрън дрън чи пляс, разсъждения на ...
04.01.2011 02:50
04.01.2011 02:50
дрън дрън чи пляс , разсъждения на тъпа кукла
самия факт че списвате в блога тряба да ви отговаря на сички въпорси
цитирайсамия факт че списвате в блога тряба да ви отговаря на сички въпорси
49.
анонимен -
вии си мислите че може да са предп...
04.01.2011 02:52
04.01.2011 02:52
вии си мислите че може да са предпазите от агресията , хахахахахахахахаххахаха
а ако сабалям админа са е напил и ва банне за кеф ???????????
къде отиваш може би ма кукло проста, секи е свободен да проявава агресия и колкото е по нависоко , толкова сте по беззащитни, шматко
цитирайа ако сабалям админа са е напил и ва банне за кеф ???????????
къде отиваш може би ма кукло проста, секи е свободен да проявава агресия и колкото е по нависоко , толкова сте по беззащитни, шматко
50.
анонимен -
Комунягите в блог.бг
04.01.2011 02:52
04.01.2011 02:52
katana и Ангелина Пискова НИКОГА няма да проумеят призивите за толерантност, защото са си... КОМУНЯГИ.
цитирай
51.
анонимен -
Езикът е измислен от по-слабите, за да се защитавот от по-силните/агресивните/!
04.01.2011 04:01
04.01.2011 04:01
анонимен написа:
вии си мислите че може да са предпазите от агресията , хахахахахахахахаххахаха
а ако сабалям админа са е напил и ва банне за кеф ???????????
къде отиваш може би ма кукло проста, секи е свободен да проявава агресия и колкото е по нависоко , толкова сте по беззащитни, шматко
а ако сабалям админа са е напил и ва банне за кеф ???????????
къде отиваш може би ма кукло проста, секи е свободен да проявава агресия и колкото е по нависоко , толкова сте по беззащитни, шматко
"В началото бе словото" е начало на едно от Евангелията...
Раязумът, толерантността и сътрудничеството са основата на отпора срещу властимащите, стоящи нависоко агресори!
За това не ви изнася по-слабите и плахи хора да се разбират и съюзяват! Агресивност и войнстващ егоизъм биват проповядвани от единаци, неумеещи да общуват с останалите хора...на тях свободията им допада! Тогава могат да са важни...ма кво ли съм тръгнала да ти обяснявам, нешматко!:)))
ТИТ /не ми се логва, за да споря с радиото/:)))
Поздрав, Борка!
В положение на роб ли си бил призован? да те не е грижа, (но ако можеш и свободен да станеш, по-добре използувай случая);
С цена сте били купени; не ставайте роби на човеци.
Бог с Вас!
цитирайС цена сте били купени; не ставайте роби на човеци.
Бог с Вас!
dolsineq написа:
................................
Не, не го приемам така, Боре. Има закони, в случая божие, което ще рече, че сме длъжни да ги спазваме. Или има налагане на чужда воля. Съгласен ли си да имаш роб, например? Това е също по божиети православни закони. Това ще влезе в разрез и с "абсолютната ти свобода", която ще се изразява в това, че не желаеш да има роби и тогава край на хармонията. За мен абсолютна свобода може да има само, ако живееш съвсем сам, достатъчно е само появата на Ева и край на мечтите...;)
boristodorov56 написа:
Мисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
Мисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
................................
Не, не го приемам така, Боре. Има закони, в случая божие, което ще рече, че сме длъжни да ги спазваме. Или има налагане на чужда воля. Съгласен ли си да имаш роб, например? Това е също по божиети православни закони. Това ще влезе в разрез и с "абсолютната ти свобода", която ще се изразява в това, че не желаеш да има роби и тогава край на хармонията. За мен абсолютна свобода може да има само, ако живееш съвсем сам, достатъчно е само появата на Ева и край на мечтите...;)
Всъщност Божиите закони за нас християните се изразяват чрез Десетте Божи заповеди - там няма и помен от роби и робство.
Представата ми за робството е, че става по-скоро въпрос за духа на човек.
Никой не може да ни направи роб, ако сами не разрешим.
Личната ми свобода е интимно чувство, каквото е всъщност и вярата в Бог.
Толерантността е изискване за нормално общуване.
цитирайМного добре казано!
Радвам се, че намина.
цитирайРадвам се, че намина.
eien написа:
В положение на роб ли си бил призован? да те не е грижа, (но ако можеш и свободен да станеш, по-добре използувай случая);
С цена сте били купени; не ставайте роби на човеци.
Бог с Вас!
С цена сте били купени; не ставайте роби на човеци.
Бог с Вас!
57.
анонимен -
Преди много време един мъдър човек е казал следното
04.01.2011 10:03
04.01.2011 10:03
"Този, който в името на някаква сигурност е готов да пожертва и частица от свободите и правата си, не заслужава да бъде свободен човек, а роб"
Б. Франклин
цитирайБ. Франклин
boristodorov56 написа:
Всъщност Божиите закони за нас християните се изразяват чрез Десетте Божи заповеди - там няма и помен от роби и робство.
Представата ми за робството е, че става по-скоро въпрос за духа на човек.
Никой не може да ни направи роб, ако сами не разрешим.
Личната ми свобода е интимно чувство, каквото е всъщност и вярата в Бог.
dolsineq написа:
................................
Не, не го приемам така, Боре. Има закони, в случая божие, което ще рече, че сме длъжни да ги спазваме. Или има налагане на чужда воля. Съгласен ли си да имаш роб, например? Това е също по божиети православни закони. Това ще влезе в разрез и с "абсолютната ти свобода", която ще се изразява в това, че не желаеш да има роби и тогава край на хармонията. За мен абсолютна свобода може да има само, ако живееш съвсем сам, достатъчно е само появата на Ева и край на мечтите...;)
boristodorov56 написа:
Мисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
Мисля, че казваме едно и също нещо.
"Абсолютната свобода" е само един илюстриращ израз.
Хармонията със себеподобните и Божиите закони са, все пак сериозна санкция на поведението ни, но улесняваща всеобщата разкрепостеност. Не е противоречие - в крайна сметка всичко ни ограничава, но нищо не може да ни спре.
................................
Не, не го приемам така, Боре. Има закони, в случая божие, което ще рече, че сме длъжни да ги спазваме. Или има налагане на чужда воля. Съгласен ли си да имаш роб, например? Това е също по божиети православни закони. Това ще влезе в разрез и с "абсолютната ти свобода", която ще се изразява в това, че не желаеш да има роби и тогава край на хармонията. За мен абсолютна свобода може да има само, ако живееш съвсем сам, достатъчно е само появата на Ева и край на мечтите...;)
Всъщност Божиите закони за нас християните се изразяват чрез Десетте Божи заповеди - там няма и помен от роби и робство.
Представата ми за робството е, че става по-скоро въпрос за духа на човек.
Никой не може да ни направи роб, ако сами не разрешим.
Личната ми свобода е интимно чувство, каквото е всъщност и вярата в Бог.
......................
Ето тук, Боре: "10. Не пожелавай дома на ближния си; не пожелавай жената на ближния си; нито нивата му; нито роба му; нито робинята му; ни вола му; ни осела му; нито някакъв негов имот - нищо, което е на ближния ти."
......................
Всъщност за мен не съществува абсолютна свобода, както не може да съществува и абсолютен покой. Живеем с някой и волю-неволю сме длъжни да спазваме определени правила, пък дори и да не ни харесва. Единствено във въображението и мислите си можем да я имаме. Има ли в природата самородно злато, Боре? Няма, щото веднага ще се окисли с кислорода от въздуха. Същото е и с нашата лелеяна свобода....:)
Уважавам начина ти на мислене, но забележи, че се казва: " не пожелавай ... нито роба му", а не: - вземи му роба или имай роби.
Пак казвам: личната свобода е интимно чувство, каквото е всъщност и вярата в Бог.
цитирайПак казвам: личната свобода е интимно чувство, каквото е всъщност и вярата в Бог.
Напълно съм съгласна с изложението в постингът ти. И на мен Венци ми беше направил подобна забележка и мисля с право. Езикът във виртуала е пълен с жаргони и злобен, затова вече ги заобикалям тези спорове.
Всъщност и аз като анонимен (1) се хванах за смисъла на последното ти изречение: " Абсолютната свобода е да живееш по Божиите закони в хармония с природата и себеподобните си."... Друго не ни остава, освен да я приемем като интимно чувство, щото реално ще сме винаги от някой зависими. :)
цитирайВсъщност и аз като анонимен (1) се хванах за смисъла на последното ти изречение: " Абсолютната свобода е да живееш по Божиите закони в хармония с природата и себеподобните си."... Друго не ни остава, освен да я приемем като интимно чувство, щото реално ще сме винаги от някой зависими. :)
Търсене
За този блог
Гласове: 47589