Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2011 22:11 - "Рубаят" и Роналд Рейгън
Автор: boristodorov56 Категория: Други   
Прочетен: 5085 Коментари: 18 Гласове:
55

Последна промяна: 22.05.2011 22:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image



     През 80-те год. на миналия век издателство "Народна култура" пусна едно почти лускозно книжле - "Рубаят" на Омар Хаям, което непрекъснато разглеждах и бе една от отлюбимите ми книги с поезия.
     Десетина години по-късно имах един страхотен кафяв доберман - бях го кръстил  Роналд Рейгън. От време на време се налагаше да битува сам в къщи и това доста го тормозеше. Един ден останал без компания Роналд Рейгън влязъл в стаята с книгите ми избрал си една книга и я накъсал лист по лист - наредени като за избожба по всички плоскости в стаята.
     Познай с коя книга предпочел да ми отмъсти?
     С "Рубаят"!
     Когато се прибрах - той не ме посрещна, лежеше си кротко в коридора и гледаше някъде встрани.
     Ясно ми беше, че се е "случило" нещо.
     Когато влязох в стаята останах като зашеметен от безупречно накъсани листове и прилежно подредени навсякъде из стаята. Още от първият лист разбрах коя книга е жертва на отмъщението към мен.
      Никога преди или по-късно не съм надавал по-див и нечленоразделен рев на възмущение, закана и ярост!
     Роналд Рейгън бавно влезе в стаята, легна върху левият ми крак и тихо заскимтя.
     Сега в ръцете ми са събраните листове от книгата - разгръщам ги и разчитам между следите от кучешки зъби:
          Напих се и в стена стакана свой разбих.
          От пръснатия череп чух едничък стих:
          “На теб подобен бях, ще станеш като мен.”
          Парчетата целунах и се извиних.


     Наздраве за поезията!






Гласувай:
55



Следващ постинг
Предишен постинг

1. borjanmljakov - Историята бива. Напомни ми леко на нещо, което писах като млад. Струва ми се, че го кръстих "Надпис на чаша от череп". Звучеше горе-долу така:
18.05.2011 22:35
Защо пък не? В живота къс,
щом жалки са главите наши,
то вместо да изгниват в пръст,
Защо пък да не станат чаши?

цитирай
2. mt46 - А аз имам изданието на "Ерато" от 1993 г. -
18.05.2011 22:58
и кучето ми няма достъп до него... :)))
"Приятели, когато с весел смях
приседнете край масата без страх,
спомнете си за мен и обърнете чаша
на мястото, където аз седях." /О. Хайям, превод - Й. Милев/
цитирай
3. nicodima - Хубава история!
18.05.2011 23:13
Поезията казва много повече от всяко друго творчество, но трябва да е искрена, а не съчинена...
А твоята история е поучителна... Аз изпитах подобни чувства, когато ми върнаха "Добрия войник Швейк" във вид на баница... Но хората не изпитаха вина като твоето куче : (...
цитирай
4. borjanmljakov - мт46,
18.05.2011 23:35
Й.Милев не знае грам фарси. Превеждал е от руски. Заеби го тоя.
цитирай
5. stela50 - Не бях прочела твоята история , Борис ...
19.05.2011 00:46
Тя ми отговори на много въпроси . Невероятно ми се стори като
отворих страничката ти ...Такова съвпадение .
Всичко си дойде на мястото .
Спокойна нощ !
цитирай
6. razkazvachka - Страхотно!
19.05.2011 00:47
Точно в стила на РРРРРРРейгън.
цитирай
7. haralanov - Хм...
19.05.2011 09:01
Вълшебни стихове...
Но на твое място веднага бих се разделил с кучето.
цитирай
8. syrmaepon - изключително поучителна история )))
19.05.2011 09:19
първо,Р.Рийгън имайки се за господаря,оставен сам от служителя си е решил да му отмъсти - вероятно в йерархичната скала между вас нещо не е наред )))
второ - вероятно древните са биле по-мъдри от нас,знаейки че знанието не е за всеки да го предъвква между зъбите си )))
цитирай
9. анонимен - Това си е жива притча.
19.05.2011 14:17
Иронията на живота е голям творец. )))
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Голям шок за теб трябва да е било, но ...
19.05.2011 14:34
Голям шок за теб трябва да е било, но щом като все пак нещичко е останало е добре. Какво да се прави, като не си се постарал да го направиш твоя доберман поет. На твое място бих направила нещо по въпроса, ама сигурно е късно вече та да ти реча какво.
цитирай
11. svet2011 - Доберманите са опасни!
19.05.2011 15:05
Доберманите са опасни!
цитирай
12. bizcocho - После кажи, че кучето ти няма вкус ...
19.05.2011 15:20
После кажи, че кучето ти няма вкус към книгите... Само където го е изразило по странен начин :))))) Добре, че на мен не ми се е случило. :)
цитирай
13. despinida - Боре,
19.05.2011 15:39
твоят Рейгън, ми напомни за мойта Аманда...:))
Красива сиамка, която от градска глезла, заведох на вилата си и пуснах да живее на двора...
Вечер, когато се прибирах, намирах на прага пред входната вратата, по няколко удушени полски мишки, подредени по големина, като шишенца в аптека...
Стоеше годро до даровете си, които ми беше принесла и очакваше моето благоволение...:)))
цитирай
14. dolsineq - Мъдър поет...:)
19.05.2011 17:48

"За своя жребий участта си не кълни.
Без плач към гроба на другаря погледни.
Цени момента мигновен и мимолетен.
Не се вторачвай в минали и бъдни дни."
........................................
........................................................................
Страшно отмъщение, но аз доста и то от сърце се посмях... :) Явно много е бил наблюдателен доберманът ти или ти наистина много си харесвал книгата и си оставил най-силно присъствието си върху нея. А, може и да те е ревнувало?...:) И аз харесах точно този куплет, Боре. Да живеем за момента, щото може и да не се повтори повече. :)
цитирай
15. smile999 - Точно този стих харесвам и много ...
19.05.2011 22:12
Точно този стих харесвам и много често го цитирам.А за кучето...това е начина им на четене и уважение към слабостите на стопанина.:)))
цитирай
16. makont - Боре,
20.05.2011 12:09
прости ли му на добермана, това са невероятни кучета. Имахме доберман и знам що за птици са. Явно много ти е бил налютен, но пък неговата вродена интелегентност го е подтикнала да закуси точно с най-любимата ти книга. Погледна ли го в прекрасните очи, там също има поезия, ненаписана, но истински чиста. Хубави празници!
цитирай
17. monaliza121 - От тази случка могат да се издърпат ...
20.05.2011 16:01
От тази случка могат да се издърпат много изводи...:))))))
Привет!:))
цитирай
18. sestra - Великолепно!
20.05.2011 21:18
/за четене/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8059942
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589