Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2011 12:07 - Някой може ли да обясни какъв цирк се разиграва?
Автор: boristodorov56 Категория: Хоби   
Прочетен: 9495 Коментари: 38 Гласове:
32

Последна промяна: 27.08.2011 12:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Уорлик се
прехласна по Нефтохим и Вальо Златев.
image







Гласувай:
32



1. injir - Na scenata e edno, a zad dekorite - ...
27.08.2011 12:16
Na scenata e edno, a zad dekorite - drugo. Ima li smisyl da vyarvash, she neshto se promenya?
цитирай
2. cucu - :)))
27.08.2011 12:18
неведоми са пътищата геополитически... И аз се чудя.
цитирай
3. kalin8 - Има нещо...
27.08.2011 12:21
...Има нещо гнило в Дания...
Шекспир.
Б.
цитирай
4. vmir - Няма цирк. Просто в отношенията си хората тръгват от принципи, а след това от кой какво казал за друг, докато при нас е точно обратното.
27.08.2011 12:31
Западняк например, по правило никога няма да набеди ключов политик или бизнесмен за мафиот или корумпиран, защото знае, че това е директно намесване във вътрешните работи на чужда държава. Дори да разполага с доказателства, западнякът ще се въздържа от оценки, смятайки, че преценките на местните избиратели са по-обективни за конкретната ситуация от неговата преценка, защото е външна и може да пропуска важни детайли.

Обобщено - културата на западняците ясно разграничава "мое" от "тяхно" мнение, защото знае, че различията са неизбежни, поради което се съсредатачава върху причините, а не върху самите различия в оценките. Западняците работят за промяната чрез причините за различията, а не очакват като нас нежеланото да изчезне с едното му овикване или заклеймяване.

Който е участвал активно в свалянето на комунизма в началото на демокрацията, няма как да не знае, че овикване или заклеймяване на политическите опоненти е най-добрата услуга за сплотяването им, дори когато заклеймяването е напълно основателно.
цитирай
5. cucu - Абсолютно съм съгласен с тези думи!
27.08.2011 12:47
vmir написа:
Западняк например, по правило никога няма да набеди ключов политик или бизнесмен за мафиот или корумпиран, защото знае, че това е директно намесване във вътрешните работи на чужда държава. Дори да разполага с доказателства, западнякът ще се въздържа от оценки, смятайки, че преценките на местните избиратели са по-обективни за конкретната ситуация от неговата преценка, защото е външна и може да пропуска важни детайли.

Обобщено - културата на западняците ясно разграничава "мое" от "тяхно" мнение, защото знае, че различията са неизбежни, поради което се съсредатачава върху причините, а не върху самите различия в оценките. Западняците работят за промяната чрез причините за различията, а не очакват като нас нежеланото да изчезне с едното му овикване или заклеймяване.

Който е участвал активно в свалянето на комунизма в началото на демокрацията, няма как да не знае, че овикване или заклеймяване на политическите опоненти е най-добрата услуга за сплотяването им, дори когато заклеймяването е напълно основателно.


А овикването или заклеймяването си работят на чисто психологически принцип - креснеш ли на някой, той настръхва и се подготвя за отбрана... (Въпреки че съм участвал и то доста активно в свалянето на комунизма, макар и не съвсем осъзнато, гледайки от камбанарията, на която съм днес - ама сурова, недозряла младост...)

Иначе ми се струва, че тук се размахва пръст, макар и не съвсем ясно към кого.
цитирай
6. vmir - 5. cucu - Абсолютно съм съгласен с тези думи!
27.08.2011 13:14
cucu написа:

А овикването или заклеймяването си работят на чисто психологически принцип - креснеш ли на някой, той настръхва и се подготвя за отбрана... (Въпреки че съм участвал и то доста активно в свалянето на комунизма, макар и не съвсем осъзнато, гледайки от камбанарията, на която съм днес - ама сурова, недозряла младост...)
Иначе ми се струва, че тук се размахва пръст, макар и не съвсем ясно към кого.


Като си спомня колко разумни и адекватни настоявания от стотици хилядни протести на добри и умни хора биваха отхвърляни заради нашето нетърпение, което не особено умни, но достатъчно ехидни комсомолски и прочие активисти сочеха за "надигане на фашизма", с който плашеха до смърт бабите и дядовците си, за да удържат властта...

Чак се чудя на днешните "революционери" къде са били през това време да знаят как се гаврят и с най-добрите идеи, ако само няколко лумпена дадат шанс глупостта им да се припише на хиляди.
цитирай
7. antikom - А, може би някой се опитва да задава въпроси?
27.08.2011 13:14
Например:
- Лукойл щял да слага измервателни уреди само на входа на рафинерията.
Как тогава ще се измерва точно онова, което излиза от него и пряко касае приходите за бюджта?
Как ще се определя колко е продадения от Нефтохим бензин - в, чията цена има акцизи и други налози, които трябва да влязат в хазната?

Разтягането на локуми не е от никакво значение за никого в скъпата ни Республика Болгария!

Как според вас Великия кормчия ще удържи на думата си, че с Нефтохим ще се отнасят според закона?

Като го оставят на изхода - без контрол?

Много елементарно го оневинихте бб!
цитирай
8. boristodorov56 - Това е длъчко за четене, но пък изяснява нЕкои неща.
27.08.2011 13:17
Гранична полиция не контролира "руското петролно Гуантанамо"
(от Александър Леви)



.......................................
Публикуваме със съгласието на автора - Александър Леви - негово текущо разследване за Лукойл, поръчано от голяма френска медия.
Александър Леви е завеждащ отдел "Балкани" в Courrier International.
Работил е като редактор в онлайн изданието на Le Monde.
В момента води редакционния блог на Le Monde посветен на Балканите - Western Balkans.
Western Balkans е също така партньор на Биволъ за експертната обработка и публикуването на грами от Wikileaks за Балканите.

........................................

Кой контролира влизащите и излизащите през пристанище Росенец, отдадено на концесия на Лукойл? От публикуваното разследване става ясно, че Лукойл откланя въпроса към Гранична полиция, а от Гранична полиция твърдят, че пристанището не е от техния ресор. Излиза, че пристанището на Лукойл е нещо като екстериториална зона, охранявана от руснаци, изключена от Шенгенската информационна система (ШИС). Съзнателно или не, държавата е допуснала огромна пробойна в системата за охрана на границите, останала незабелязана и от европейските проверяващи. Ще се присъедини ли България към Шенген с този руски анклав като бонус за европейските данъкоплатци, финансиращи сигурността на външната европейска граница?

Малки зелени точки. Или червени, ако плавателния съд е считан за "съмнителен". Така изглеждат корабите на екраните на операторите от Регионалния център за контрол на Черно Море в Бургас, най-голямото южно пристанище на България. Благодарение на интегрираната система за наблюдение и обмен в реално време с другите страни от региона, полицаите могат с един клик на мишката да узнаят всичко за кораба: порта от който идва и къде отива, екипажа и най-вече товара. "Главната ни грижа не е нелегалната имиграция, поне засега, а контрабандата, най-вече на цигари, идващи от Азия и Близкия изток, както и набезите на турските риболовни кораби" - обяснява Александър Стамов, зам.-директор на тази ултрамодерна структура, подчинена на "Гранична полиция". Финансирана от Брюксел и снабдена с модерна технология (от Германия), това е нещо като витрина на новата европейска граница. Навигаторите и полицаите на командния пулт са българи и искат да покажат на всяка цена, че са на висотата на поверената им мисия да осигурят безопасността на източните граници на пространството за свободно придвижване Шенген и неговите 412 км български бряг на Черно море.

Около 30 души работят на смени ден и нощ, за да следят подстъпите към брега на това затворено море. Те обобщават данните от стотици датчици и камери за наблюдение, разположени по целия български бряг и са в постоянна връзка с два по-малки поста: в Созопол, на юг и в Галата, на север, близо до румънската граница. "Нито една цаца няма да им убегне" - написа един местен вестник при откриването с тържествена церемония на центъра през февруари 2011. "Ако утре българските граници станат тези на ЕС, ще спя спокойно" - вдигна мизата един от първите посетители на центъра, докладчика за Шенген от ЕП Карлос Куельо (ЕНП). Изказване, което подейства като балсам за ушите на българските власти, които от лятото на 2010 се сблъскват с нарастващата резервираност на някои страни от ЕС, между които Франция и Германия, имащи съмнения в честността на местните чиновници и техните възможни връзки с организираната престъпност.

Лукойл: "Ние не правим политика"

"Ако имаме влияние в България, то е икономическо" - дирекцията на Лукойл опроверга по електронната поща каквато и да е намеса в политическите дела на страната. "Ние никога не правим политика, това е принцип". "За 12 години работа на компанията в България се изредиха четири правителства от различни политически сили. Лукойл винаги е изпълнявала своите задължения към страната" - продължават от компанията. При 61% пазарен дял на едро и около 200 бензиностанции в цялата страна, руското предприятие има доминираща позиция в България. Лукойл твърди също, че е "най-големият данъкоплатец" в страната и дава работа на повече от 10 000 души. Относно терминала в Бургас, дирекцията ни препрати към пресслужбата на рафинерията, която ни насочи към МВР... откъдето твърдят, че не се занимават с пристанището.

Но в Бургас също не всички споделят ентусиазма на европейския докладчик. Асен Йорданов е един от тях. "България в Шенген? Това значи да вкараме Русия в европейското пространство", смята този независим журналист, познат с разследванията си за корупция по Черноморието. За доказателство той посочва, че родният му град е феодално владение на най-голямата руска петролна компания, Лукойл. Предприятието притежава от 1999 рафинерията, единствена за страната, която неотдавна беше спряна от правителството за "неспазване на митническите разпоредби", след продължил с месеци конфликт. Но това, което тревожи най-много Асен се намира на няколко километра от града: петролният терминал на Лукойл, истинско малко пристанище отстъпено от българските власти на управата на руската фирма. "Това е анклав на Русия, през който служителите на Лукойл могат да вкарват и да изкарват каквото си пожелаят под носа на полицаите, колкото и добре да са екипирани те." - продължава Асен."Терминалът на Лукойл не зависи от нас, а от митниците" - потвърждава след няколко проверки Стоян Касабов, дежурният офицер от Центъра за наблюдение на Черно море.

За да се стигне до това пристанище трябва да се излезе от Бургас в южна посока. След около 15 километра има отклонение вдясно, минава се през рибарското селище и се тръгва по тесен, разбит път, слизащ към морето. Ръждясала табела припомня, че навлизаме в градския парк "Росенец". Стига се до голям портал на входа на малък залив, зад който е петролния терминал и се виждат силуетите на огромните бели резервоари украсени с логото на руската компания. Двойна телена ограда и асфалтиран път между загражденията, по който се движат колите на охраната, обкръжава инсталациите, които са разположени на 37 декара. Втората бариера от бетонни блокове е увенчана с кълбета от бодлива тел. Правим голям обход, следвайки оградата, за да стигнем отново до бетонна стена с наблюдателници. "Когато бях малък идвахме да се къпем тук, на пикник и за риба. Сега сме нежелани" - тихо обяснява Асен. Пристанището, което включва и дискретен кей за яхти, е пазено от въоръжени охранители, патрулиращи 24ч/24 и работещи за две частни охранителни фирми: руската Лукома и българската Ипон. А митниците? "Да, има един служител, един и същ, който се появява от време на време" - сеща се един бивш кадър от Лукойл, който ни назначи среща на паркинга на бургаски супермаркет и държи на всяка цена да остане анонимен. И той казва това, което се шушука от много време в града: тези драконовски мерки за сигурност имат за цел да прикрият също така и далаверите на компанията: митнически и данъчни измами, фиктивен експорт, източване и други паралелни препродажби...

Коментар на Биволъ: От Wikileaks за Лукойл и Валентин Златев...

Темите за зависимостта от Лукойл и връзките между Борисов и Златев са внимателно следени през годините от американските посланици в София, става ясно от изтеклите в Wikileaks дипломатически доклади от посолството на САЩ в София до Държавния департамент. Биволъ припомня някои акценти от излезлите до този момент грами:

В доклад за българската мафия на посланик Пардю от 2005 г. се твърди, че чрез Валентин Златев Лукойл е свързана с организираната престъпност:

"Представител на ЛУКОЙЛ за България е ВАЛЕНТИН ЗЛАТЕВ. Руската петролна компания се счита за най-големия корпоративен данъкоплатец в България. Тя контролира и руския износ на нефт за България. Българските операции на Лукойл, чрез Златев, са заподозрени в тесни връзки с руското разузнаване и организирана престъпност."

Друг секретен доклад на посланик Байърли от 2006 г. набляга на тясната връзка на премиера Бойко Борисов със Златев:

"14. (S/NF) Борисов поддържа тесни финансови и политически връзки с директора на „Лукойл България" Валентин Златев, изключително влиятелен политически брокер и политически кукловод. Лоялността му (и неговата уязвимост) към Златев, играят голяма роля в процеса на взимане на политически решения на Бойко Борисов. Кметът ангажира „Лукойл" в множество публично-частни партньорства, откакто е на власт: Лукойл се ангажира да дари асфалт за поправката на столичните улици, да се грижи за паметника на съветската армия и да финансира жилищно строителство за малоимотните. Като насрещен жест, Борисов съдейства за предоставяне на общинска земя за изграждане на нови бензиностанции на Лукойл. Въпреки че сделката изглежда "танто-за-танто", публичните договорки на Борисов с „Лукойл" са само една страна на неговите много по-дълбоки и по-широки бизнес взаимоотношения със Златев, информация за които получихме по други канали."

Посланик Макълдауни през 2008 г. също обръща внимание на тази връзка и я нарича "скрит коз" по отношение на Русия:

"6. Независимо от проевропейското му говорене, вътрешни източници твърдят, че Борисов е по-скоро "скрит коз" по отношение на Русия. Той е близък на директора на "Лукойл" в България Валентин Златев, за когото се твърди, че е спонсор на ГЕРБ с пари в брой. (Диверсифицирайки залозите, Златев е също и голям финансов покровител на БСП.)".

Тихомир Безлов, специалист по незаконния трафик има повече от сериозни съмнения за съществуването на такива схеми. "Лукойл е най-вече една голяма международна компания, която иска трайно да се установи в региона. Тя няма никакъв интерес да осъществява такива дейности" - смята този експерт от Центъра за изучаване на демокрацията в София. Той обаче признава, че съществува "български опит" в сферата на контрабандата на горива, който датира от епохата на югоембаргото по време на Милошевич (1992-1996). "Създадоха се добре организирани канали, някои от които още работят" - казва той. Неофициално цитираните цифри са смразяващи: говори се за стотици милиони евро загубени за държавния бюджет, вкл. от ДДС, митнически сборове и акциз. Само няколко седмици след идването си на власт през юли 2009 г., правителството на Бойко Борисов (център-дясно), започна многобройни операции срещу някои от играчите в този сенчест бизнес. Управата на Лукойл в България беше сред първите, които поздравиха тези "безпрецедентни" акции, подчертавайки, че имат интерес повече от всички да се прекрати контрабандата на горива. След това те самите се оказаха на мушката: на 14 октомври 2009 инсталациите на Лукойл бяха обект на митническа проверка. "Това е първата проверка след установяването на руската фирма през 1999" - призна шефът на българските митници Ваньо Танов. Българските митничари отделиха доста време - повече от година и половина проверки, за да се стигне до безпрецедентното решение, взето на 27 юли 2011 - отнемане, чисто и просто, на лиценза на компанията. "Лукойл все още не е инсталирала измервателните уреди, за да могат данъчните да контролират количествата гориво, напускащи складовете", според доклада на митничарите. Генерал Танов трудно криеше радостта си: той току що беше спечелил един сет, но със сигурност не и мача срещу Лукойл. За две години проверки на дейността на руския гигант доста странни неща се случиха на този генерал от полицията от старата школа, известен със своенравността си, но също и с професионализма си. Той беше обект на разследване за корупция и телефонът му беше подслушван. Синът му също е бил следен. Всичко това изтече в пресата в началото на 2011 под името "Тановгейт", една афера, която за малко щеше да му струва оставката. Според изтеклите разговори излиза, че шефът на митниците се оплаква редовно на неговия ресорен министър (на финансите), от "политически протекции", от които се ползват някои контрабандни канали, по-точно в сферата на енергетиката. Оплаквания без резултат.

Оттогава българските медии забравиха за случая, но останаха да висят много въпроси относно благосклонността, с която се ползва Лукойл в България, както и за реалната му тежест в българската икономика (виж карето). В Бургас разказват десетки истории за преплитане на интереси между Лукойл и държавните институции. Високопоставени полицаи стават шефове в службите за сигурност на Лукойл и обратното; бивши служители на специалните служби стават служители на компанията; политици, журналисти и рекламни компании са на хранилка във фирмата... Пример е директорът по екологичните проблеми в Лукойл, преминал на работа в службата за наблюдение на качеството на въздуха в Бургас. "По една случайност, същият този човек трябва да обяви тревога ако замърсяването от рафинерията на Лукойл премине разрешените граници" - ядосва се Асен. На пристанището в Росенец, наречено от него "руското нефтено Гуантанамо" - журналистът не изпуска следата: "Кой ще ми гарантира, че утре с корабите на Лукойл през Бургас в Европа няма да влезат оръжия и хора на руската мафия?" - пита той?

Самият премиер Бойко Борисов не крие, че е "приятел от 25 години" с шефа на Лукойл - Валентин Златев. Но те са обвързани и с доста по-прозаични интереси: предприятието, което охранява инсталациите на Лукойл в България - Ипон - е основано през 90-те от сегашния премиер. За много българи тази близост излиза на бял свят през пролетта на 2011 г. след протестите на транспортните фирми срещу високите цени на горивата в България (литър дизел струва колкото в богатите страни от ЕС, при шест пъти по-ниска средна заплата). Професионалните шофьори обвиниха руската компания в злоупотреба с монопол на пазара. Техният лозунг - "Не зареждам в Лукойл" - се разпространи широко и сред автомобилистите. Но Бойко Борисов защити компанията и дори се скара на министъра на икономиката Трайчо Трайков, за това, че е критикувал Лукойл за непрозрачност на ценовата политика. "Валентин Златев е истинският премиер-министър в тази държава" - иронизира опозицията. "Едно е сигурно, този човек защитава руските интереси", твърди Иво Инджев, автор на книга за българо-руските връзки, тази "вечна дружба" от комунистическо време, която според есеиста е най-вече средство за руснаците да подчинят васално малката България. И дори да я използват като "троянски кон", за достъп до Европа, както беше казал през 2007 г. посланикът на Москва в ЕС - Владимир Чижов.

Но след като няколко месеца по-късно Бойко Борисов обясни, че законът важи за всички и Лукойл трябва да се подчини на изискванията на митниците, всички в България затаиха дъх. Какво се е случило между двамата? "Много измислици имаше относно нашето приятелство" - уточни българският премиер, подхранвайки още повече спекулациите за възможен развод с руската компания. Но едва няколко дни по-късно правосъдието даде отстрочка на Лукойл. Административният съд в София разреши временно на рафинерията да продължи дейността си, аргументирайки се със "значителни и необратими щети", които могат да произтекат от нейното спиране. Ваньо Танов заплаши да обжалва, преди да се скрие в отпускарския август, а облекчението на членовете на правителството на Борисов беше осезаемо. През тези няколко дни всеки можеше да оцени степента на зависимост на българската икономика от доставките на Лукойл. БДЖ, градския транспорт в София, официалните коли на правителството имат изключителни договори за доставки с руската компания. Два дни след спирането на рафинерията правителството освободи 1800 тона керосин от държавния резерв, за да предотврати остър недостиг на гориво за летищата, който в средата на август можеше да доведе до катастрофа за туристическия сезон.

Александър Леви

Превод: Биволъ. Заглавието и коментарите в курсив са на редакцията.

цитирай
9. cucu - @ vmir Точно нашето нетърпение и незрялост бяха виновни...
27.08.2011 13:35
Казваш: "Като си спомня колко разумни и адекватни настоявания от стотици хилядни протести на добри и умни хора биваха отхвърляни заради нашето нетърпение, което не особено умни, но достатъчно ехидни комсомолски и прочие активисти сочеха за "надигане на фашизма", с който плашеха до смърт бабите и дядовците си, за да удържат властта...

Чак се чудя на днешните "революционери" къде са били през това време да знаят как се гаврят и с най-добрите идеи, ако само няколко лумпена дадат шанс глупостта им да се припише на хиляди."

И незрялост, именно незрялост - защото манипулативно вниманието се насочваше към сравнително дребни неща с единствената цел да се печели време. Да се разтакават нещата. А това е и основен принцип в дипломацията: "Искаш ли един въпрос да не бъде разрешен (в полза на противника), отлагай го!". Нещо, което май и Уорлик прави в момента. И както казах на друго място тук:

- Are you talkin' to me? - май казва Уорлик, ама на кого ли го казва?!
цитирай
10. haralanov - Излиза,че...
27.08.2011 14:30
Валентин Златев е ,,наше момче" и за американците...
цитирай
11. rustam - Смятам, че блогерът вмир
27.08.2011 14:31
тотално е подменил смисъла на постинга и на станалото.
Въпросът не е да овикваме и заклеймяваме, както уж не правят западняците.
Въпросът е че в случая имаме една чиста пропагандна акция от страна на посланика на САЩ.

Какво ни е грижа нас българите, че според Уорлик Лукойл била "голяма работа", при положение че работи на загуба у нас и не внася и лев преки данъци?
Това едно на ръка. Другото е въпросът за действителното качество на горивата. Дали уж лукойлският 95 е 95 или...не е 91?

Нали никой не си мисли, че Златев и рафинерията в Бургас са някакви самаряни, които работят единствено с грижата да не останем без бензин в Бг?
цитирай
12. vmir - 10. cucu - @ vmir Точно нашето нетърпение и незрялост бяха виновни...
27.08.2011 14:35
Съгласен съм за разтакаването, в това те грешка нямат. Разтакаваха всяка надигаща се промяна НО (ЗАБЕЛЕЖИ!) не, за да я предотвратят, а да я добутат до момент, когато да я неправят те и по най-удобния за тях начин. Превърнаха в печеливша тактика да говориш едно, а да правиш друго.

Това нашите демократи не го проумяха, или бяха толкова припряни, че вдигаха гюрултията, че червените не допускат каквато и да било промяна... Всъщност, червените допускаха промените, подготвени от другите, докато червените ги клеветят и плюят, но правеха тези промени по техен тертип и по изгоден за тях престъпен начин, затова сега се чувстваме, сякаш сме още под комунизма.

Колкото до Уорлик - щом компанията е легитимна (а тя е), щом шефа й е легитимен (а съгласно документите той е), няма да тръгне да вика срещу тях, защото ние сме вярвали (или продължаваме да вярваме), че нещата стават с викане и тръшкане. Ами не стават нещата с викане и тръшкане, това е истината. Авторът е приложил аналитична статия по въпроса - хубаво, но какво правим с тази статия - "доказваме", че Уорлик нещо прави там, ама какво - нямаме идея. Ми като нямаме идея, стискаме зъби и траем, докато намерим или докажем нещо толкова солидно, че и слепия да не може да го отрече. Вместо да се дърлим като паленца, а после да хленчим, че никой не ни взема насериозно...
цитирай
13. rustam - ПП
27.08.2011 14:37
Тази командна зала, дето са се снимали, е явно специално "санирана" за медийно отразяване.
Всъщност, в Нефтохим , откакто Лукойл е стъпил там, не е вложен и един лев за модернизация на апаратури и технологии.
Работят с техника от соца.

Не е ясно, как при положение, че тази огромна рафинерия работи на загуба, В.Златев на два пъти е обявяван за "Мистър икономика" от българските журналя.
цитирай
14. vmir - Да бе, да - организирали усмихването на Уорлик в специално подготвена за целта зала,
27.08.2011 14:44
за да направят САЩ пропагандната си акция, с която да спасят за пореден път щатската икономика от банкрут. Я ходи ги приказвай на някой друг тези, че нямам време за подобни идиотски препирни.
цитирай
15. rustam - Това за спасяването от банкрут
27.08.2011 14:49
ти си го написа, аз не съм го казвал.

А иначе, за разлика от теб, съм стъпвал на територията на рафинерията, имам не един познат, който да работи там и знам какво е състоянието.

Ти просто изместваш темата. Никой не очаква от Уорлик да заклеймява, въпросът е, че той отива точно на другия полюс и то,при положение, че е наясно с настроенията на българите като цяло към компанията.

цитирай
16. cucu - 13. vmir Е, да де - никой не искаше да предотвратява...
27.08.2011 14:51
...а да използва ситуацията в свой интерес. Тези които бутаха/хме комунизма също се сетиха за това, но малко по-късно (тоест акълът отвън достигна по-късно; защото - верни на българщината си, ние не се обединихме от самото начало. Още помня как две дами, покрити от мокър сняг - едната днес известен журналист, обслужващ социдеите, - почти избиха вратата на бараката-пицария, в която "нелегално" се събирахме, с шут и с възгласа: "Господа (колко еретична дума през 89-та) в София току-що е създаден Съюз на демократичните сили!!! Бре радост, бре възторг! И после: "Ами ние? Ние кво правим?" (това в Пловдив). Спешно допитване до лидерите на новосъздадения съюз и отговор оттам: "Създайте си ваш в Пловдив, засега ще работим по места, а до месец-два ще се обединим в мощна организация!" Още тогава трябваше да ми светне лампичката, но не би - 18-годишен хлапак... ).

Иначе Уорлик може да размахва доста дълъг пръст - може и през морето Черното да го размахва. "Знаем ви ние и ви държим под око...!"
цитирай
17. zabylgarite - УРОДЛИК GO HOME
27.08.2011 18:00
Но кой да го изгони?

Няма мъже
има само сливи
цитирай
18. анонимен - BUSH
27.08.2011 21:42
Аз мога.Западните говорят едно,мислят друго и вършат трето.Те са постоянни само в целите си.Разбира се целите никога не се обявяват.Защо Уорлик е в Нефтохим? Не е без причина.Но той никога няма да ви я каже! Можем да предполагаме.Моето предположение е,че той е в Нефтохим за да каже на Лукоил,яе БГ е все пак американска колония и че въпреки,че разбира силата на нефта и газа,Роснефт трябва да се съобразява с това.Ако това не стане,може би им е загатнал каква може да бъде следващата стъпка на Америка.Руснаците разбира се също имат резервни отговори.БГ е шахматна дъска,където гросмайсторите си разменят любезности.В скоро време може да започне и да се вдига пушек.
цитирай
19. vmir - 18. zabylgarite,
27.08.2011 21:55
zabylgarite написа:
Но кой да го изгони?

Няма мъже
има само сливи


Типичното изхвърляне, без което нямаше как да се мине. Да ти минава през ум, че дипломатите неслучайно се ползват с дипломатически имунитет, няма да те питам защо и т.н., но докото за българите се съди по подобни глупави изцепки, нищо у нас няма да се прави като хората.
цитирай
20. borsi - "Лукойл" си купиха посланик на САЩ
27.08.2011 22:02
"Лукойл" си купиха посланика на САЩ - Представителят на социалистите (демократи) в САЩ у нас, така и не каза за какво е целта на посещението му, което ме навява, че е ползван като като "момиче на късмета при Къци" да краси имиджа на компанията. Валентин Златев изглеждаше цъфнал от кеф по телевизията.
Русата Златка ряпа да яде пред тоя палячо.
цитирай
21. vmir - 19. анонимен - BUSH
27.08.2011 22:06
анонимен написа:
Аз мога.Западните говорят едно,мислят друго и вършат трето.Те са постоянни само в целите си.Разбира се целите никога не се обявяват.Защо Уорлик е в Нефтохим? Не е без причина.Но той никога няма да ви я каже! Можем да предполагаме.Моето предположение е,че той е в Нефтохим за да каже на Лукоил,яе БГ е все пак американска колония и че въпреки,че разбира силата на нефта и газа,Роснефт трябва да се съобразява с това.Ако това не стане,може би им е загатнал каква може да бъде следващата стъпка на Америка.Руснаците разбира се също имат резервни отговори.БГ е шахматна дъска,където гросмайсторите си разменят любезности.В скоро време може да започне и да се вдига пушек.


Глупости на търкалета. При западняците всичко е открито, всеки ангажимент се уговаря седмици напред, но изглеждат неискрени на леваците, защото последните още не могат да проумеят, че да лъжеш хората около себе си, не е истината за нещата, а си е самата лъжа, и оправданията за нея не я правят истина.
цитирай
22. lado - Фмир, отново имам удоволствието да ...
27.08.2011 22:28
Фмир, отново имам удоволствието да се порадвам на това какъв кръгъл идиот си.
цитирай
23. andrei - Боре,питаш какво става и какво се разиграва в момента?
27.08.2011 22:48
Американците публично препотвърждават ангажираността си към Малтенското споразумение и руските интереси на Балканите и по-специално на руските към България,като в отговор на така изразената лоялност от страна на американците,руснаците оттеглят подкрепата си за Либия и Сирия !Зоните на влияние са ясно очертани и публично огласени.ЕС е наясно със сделката,между САЩ и Русия,където разменната монета отново е България,но това,както се вижда не го безпокои,напротив ангажиментите му към България,тихо- мълком отпадат и придобиват формален характер.Просто вече не е от значение,дали реализацията на тази политика ще се предостави на Б.Б,на Златев,Трайков,Станишев,или на когото и да било друг от политическият спектър на България.Сделката е сключена,цената и изпълнителите утвърдени,комисионните раздадени!Дали това ни харесва или не-никой не ни пита,а както виждам и никой в България не се интересува-не писка или поне да се опита да шуми !Останалото,което се разиграва в медийното пространство,е театър за оглупялата публика.Както и по друг повод съм казвал;България се превърна в страната на всеобщата печал и напразните надежди!!!
цитирай
24. vmir - 23. lado,
27.08.2011 22:54
lado написа:
Фмир, отново имам удоволствието да се порадвам на това какъв кръгъл идиот си.


Това е чудесно, щеше да е зле, ако гръгъл глупак като теб нямаше представа за идиот. Разбирам, че съчетаваш антикомунизъм с комунистическия маниер, при който се лъже по дифолт, но няма и как да е другояче с умствен багаж колкото твоя, а дали ще строиш светло комунистическо бъдеще, или ще сочиш някого, че ти отнел работата, която не ти е минавало и през ум да свършиш, за теб няма разлика, не е ли така, лъжлив глупако?
цитирай
25. kasnaprolet9999 - Много е горещо тук и ми се разтопи ...
27.08.2011 23:32
Много е горещо тук и ми се разтопи мозъка :))))
цитирай
26. zaw12929 - Циркът е с международно участие и ...
28.08.2011 05:02
Циркът е с международно участие и цел: " представяне на добрия чичко Лукойл" и всеки участва в своя интерес
-организатора- използва задължителното поведение на дипломат
-дипломата- използва поканата да разузнае отблизо, какво е това руска рафинерия
РЕЗУЛТАТА: РАФИНИРАНЕ , РАЗБИРАЙ МАНИПУЛИРАНЕ И ЛУКОЙЛ- НЕВРЕДИМ И НАРОДА- ОБЯСНЕН хитро
ПОЗДРАВЛЕНИЕ ЗА ПОСТИНГА- АКТУАЛНО!!!
цитирай
27. apostapostoloff - Е, хайде сега!
28.08.2011 05:09
Малко преди да нападне Русия, Хитлер е пратил Рибентроп в Москва, където дори са подписали мирен договор...
цитирай
28. анонимен - Интереса клати феса.
28.08.2011 08:39
Нищо ново. ((((
цитирай
29. chara - Мисля си, че иде реч за по-прозаични неща и те се казват Договори за зареждане с
28.08.2011 08:45
гориво на самолети цистерни на НАТО, обслужващи мисии на пакта в Близкия Изток.
Когато отнеха лицензите на ЛУКойл и Златев ревна, че спира рафинерията до 30 дни, единственото нещо, което притесни чиновниците от българските министерства бяха точно тия договори!!! Понеже нямаха резервен вариант!
А защо нямат - те си знаят!
Летището в Бургас е последната възможна точка за зареждане на въпросните цистерни. Има решение на МС за май-юни т.г. за престой на четири такива, позиционирани на летището. Иначе презареждането се случва във въздуха.

Та и това е възможен повод на посещението: гарантиране сигурността на доставките!
цитирай
30. анонимен - BUSH
28.08.2011 09:24
vmir написа:
анонимен написа:
Аз мога.Западните говорят едно,мислят друго и вършат трето.Те са постоянни само в целите си.Разбира се целите никога не се обявяват.Защо Уорлик е в Нефтохим? Не е без причина.Но той никога няма да ви я каже! Можем да предполагаме.Моето предположение е,че той е в Нефтохим за да каже на Лукоил,яе БГ е все пак американска колония и че въпреки,че разбира силата на нефта и газа,Роснефт трябва да се съобразява с това.Ако това не стане,може би им е загатнал каква може да бъде следващата стъпка на Америка.Руснаците разбира се също имат резервни отговори.БГ е шахматна дъска,където гросмайсторите си разменят любезности.В скоро време може да започне и да се вдига пушек.


Глупости на търкалета. При западняците всичко е открито, всеки ангажимент се уговаря седмици напред, но изглеждат неискрени на леваците, защото последните още не могат да проумеят, че да лъжеш хората около себе си, не е истината за нещата, а си е самата лъжа, и оправданията за нея не я правят истина.


Изобщо не познаваш Запада.Основното им оръжие е лъжата.Излъгаха Горбочов,Садам,Милошевич а сега и Кадафи.Будалкат България вече 20 год.Говорят за демокрация и човешки права,а пазят човешките права на престъпниците,наркоманите,предателите и педалите,а България я хлъзгат да върви на пичка си майна.Трябва да си сляп за да не го виждаш!
цитирай
31. vmir - 31. анонимен - BUSH
28.08.2011 10:57
А ти изобщо ли не се досещаш, че твоето разбиране за демокрацията и Запада, е резултат от принципите и идейните приоритети, които съзнателно или не, си възприел като основа на твоето разбиране за нещата. Аз мога дълго да изброявам и обяснявам от позиция на какви приети за основополагащи обяснения едно нещо изглежда лъжа или светата истина, но ти опитвал ли си се някога да си представиш как се променя представата за лъжа и истина в съответствие с онова, което вече си приел за позволено и недопустимо? Можеш ли да ми дадеш пример, за да ме убедиш, че разбираш запада извън идеологемите, с които ни тъпчеха съзнанието тук в продължение на десетилетия, а както виждам, и продължават перфидно да ни тъпчат под формата на бутафорен или лумпенски антикомунизъм тип ала Ладо? Разбираш ли изобщо, че говоря не за баналната пропагандна препирня кой е лъжец и кой не, а за принципи, от които произтича и оценката за лъжа и истина? Защото, когато дипломати и държавници седнат на масата за преговори, там се вадят реални документи и няма как да се игнорират или изопачават споразувения, договори и закони с нашенското вътрешно тарикатско убеждение, че някакси твърдоглавието и юначното тръшкане, ще ги накарат да ни направят "Евала", да приберат подписаните вече договори и да кандисат: "Такива чутовни юнаци, не трябва повече да бъдат третирани като останалите, а с приоритет"
цитирай
32. анонимен - BUSH до vmir
28.08.2011 20:26
По делата им ще ги познаете!Това е моят начин за ориентиране в този свят.Липсва ми интелигентност за дълбоки филосовски анализи,затова се осланям на библейските писания.Следя много внимателно делата на Запада и много внимателно си правя изводите.Знам какво говорят,а също и какво правят.Две различни неща.В процеса на наблюдение започнах да разбирам и какво мислят.Развих някаква форма на интуиция.В продължение на много години имам тесни контакти със западняци,което също помага.Ето това са факторите,които ми дават знание за Запада.Ти се страхуваше да не би позицията ми да бъде определена от някаква форма на пропаганда.Ако беше така,мненията ни щяха да са идентични,а не коренно противоположни,защото точно пропагандата за анлантическите ценности най-лесно и най-масово се възприема в БГ.
Западните вадят и подписват документи само когато са сигурни,че получават това,което искат.В противен случай обещават на думи или дават вид,че обещават и после се отмятат.Дадоха твърда гаранция на думи на руснаците,че няма да разширяват НАТО на изток,Русия изтегли 500 000-на армия от Германия и после те се отметнаха.Същото правят и сега с ПРО.Гарантират на думи,че не е насочена към Русия,но не желаят да подпишат никакви документи.Дори и документи не са проблем да бъдат игнорирани,когато си струва.В Либия трябваше да направят свободна зона,а вече няколко месеца разрушават и избиват.Дори и войски пратиха в Триполи. Та това са фактите.
цитирай
33. анонимен - BUSH до vmir
28.08.2011 21:37
По отношение на американския посланик.Той е обекта на преклонение от всички властимащи в БГ.Като така той може да вдъхнови отговорните личности да вземат подходящите мерки във абсолютно всички области.Има тази сила.Те веднага ще го направят.Не го правят,защото той не ги е вдъхновил! Та мисълта ми е, ако САЩ искат БГ да просперира могат да го постигнат.Ние българите сме услужливи и послушни към силните.Руснаците за нула време след 44-та създадоха БГ по свой тертип.Американците се бъркат навсякъде по света и налагат своята воля.Никакви пречки да я наложат и в послушна България.Мазници колкото искаш! Защо не го правят?Отговора е само един--на тях им е нужна слаба България! Затова си избират хора,които да я отслабят.Нашите политици фактически нищо друго и не правят!САЩ си имат съюзници в тази част на света,на които снасят всяка година милиарди.За какво да инвестират в БГ,когато за 2000$ почти всеки от нас ще направи каквото и да е срещу България.Примери безброй!...
Та за това е винаги ухилен американския посланик.Всичко в БГ върви в правилна посока в интерес на СЪЕДИНЕНИТЕ АМЕРИКАНСКИ ЩАТИ!!!!!!Ако това те радва,ти си щастлив човек.Да му мислят останалите!
цитирай
34. xloranphyl - Агент Дакел (чичо борко) се прави на ...
28.08.2011 22:59
Агент Дакел (чичо борко) се прави на улав пак...
Пък може и да е улав.
Нали така, чичо?
цитирай
35. men - Кой си ти чикиджия скрит?
29.08.2011 08:56
xloranphyl написа:
Агент Дакел (чичо борко) се прави на улав пак...
Пък може и да е улав.
Нали така, чичо?

цитирай
36. ploudinperper - Къде са дежурните псувачи на Уорлик?
29.08.2011 13:32
Къде са дежурните псувачи на Уорлик?
By Иво Инджев ⋅ август 29, 2011 ⋅ Post a comment

Умълчаха се! Къде са дежурните по антиамерикански псувни български политици да се възмутят от посланик Уорлик, че бламира българското правителство с подкрепата си за руския монополист „Лукойл” в момент, когато управниците ни се биеха в гърдите, че се „бият” с монополизма му?

Няма го Румен Петков, който използва безпрецедентно брутален уличен език срещу пратеника на Вашингтон. Защото беше лично уязвен.

Спотайва се нейде Волен Сидеров, този радетел на българския национализъм, който смело громи всичко американско и никога дума не обелва срещу нищо руско. Защото е от русофилите, за когото американското е лична обида, обаче в случая Уорлик хвали руското.

Крепеният от него Борисов също се прави на разсеян. Има по-важни задачи да прерязва лентички, макар че публично му подрязаха авторитета на „боец” за налагане на закона, който „Лукойл” гази и нагази дори в американски води, за да се аргументира срещу аргументите на българските закони. Лично не му пука.

Някъде встрани си гледа августовския кеф и се прави, че нищо не се е случило и президентът Първанов. А помните ли как се разпищя, когато, чул-недочул реплика на Уорлик (в която видя себе си лично засегнат) и го оприличи на руски гаулайтер на България от 19-ти век. Личният му комфорт, както винаги, му е по-важен в осъществяването на личния му преход от комунизъм към хедонизъм.

Какво им „стана” на всички? Нищо не им е „станало”. Такива са си. Уж са личности, а всъщност пречупват всичко през личния си дребен интерес. Нали са все големи патриоти, а когато наистина дойде време да покажат принципност в защитата на националния интерес, се снишиха в духа на заветите на вожда Живков насред съветската перестройка: да се поснишим, докато попремине бурята!

Вестник „Пари” се „осмелява” да категоризира постъпката на Уорлик като голям гаф. Политологът Огнян Минчев, когото обикновено ругаят като проамерикански коментатор, също се произнесе в този дух. И моя скромна милост, заливан с помия от обвинения за проамериканизъм, написа съответен текст, след който не последва нито един злостен отзвук ( например,че пиша по поръчка на американците, които са ми платили да критикувам Уорлик, за да се правя на интересен)– крайно необичайно за дежурните псувачи в мрежата.

Истината е, че в България не се служи на принципи, а се слугува на интереси. Вярно е, че в политиката те са водещи зад кулисите, но поне за пред публиката трябва малко приличие да се спазва. Обаче къде ти приличие в спомената по-горе компания – не й прилича хич!
цитирай
37. анонимен - BUSH
29.08.2011 21:17
Виждам как атлантиците се поуплетоха.Не знаят какво да мислят.Уорлик ги насъсква да лаят срещу Русия,а сега самият той аплодира най-силната лапа на Русия в БГ--Лукоил! Ще ви кажа истината за да се успокоите:Америка ще ви изработи всичките! Ще си останете само с теманетата.За САЩ вие сте туземци.
цитирай
38. анонимен - kamagra fast scam
18.01.2012 03:01
Hi, I wanna say that your posts are great. I like them very much and I will definitely subscribe to your site. cheapest kamagra <a href=http://medsildenafil.com/>buy kamagra</a> kamagra cheapest
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8060694
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589