Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2010 19:53 - Ордена и Щурците!
Автор: boristodorov56 Категория: Музика   
Прочетен: 15952 Коментари: 70 Гласове:
37

Последна промяна: 24.07.2010 15:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


   




Мненията се крайни.

Необходима е `и морална  позиция,  `и човешко разбиране, `реална оценка на творчеството им.

Израснах с музиката на Щурците.
Помня като вчера, конкурса по радиото в предаването в сряда вечер, когато се избираше името им.
Помня първото им представяне по телевизията същата година, май беше за 1-ви май от зала Универсиада.
Помня първата им плоча.
Помня, когато ги гледах за първи път на концерт.
Пазя автографа, който през 1982 год. м.септември - ми дадоха върху ръкавите на тениската преди на техен концерт в г. Хисар.
Помня всичките техни концерти, във всичките им формати, които съм гледал - дори и като войници с голи глави.
Имам почти всички техни венилови плочи, от време оно.
Помня К.Маричков като депутат във ВНС.

Не знам какъв бих съвет бих им дал как да постъпят за ордена.

Не знам аз самия как бих постъпил в подобна ситуация.

Все пак - Георги Първанов - ако зависи от него или партията му - едва ли би ги наградил с какъвто и да е орден.

Все пак - Георги Първанов - не раздава ордените   лично от себе си, от партията си или  от ДС, а от името на държавата, по предложение на един министър.

Все пак, аз не знам комунист да обича rock`n`roll-a!

Нека като осъждаме Гоце Пърламанов - не подлагаме ли на кладата  на нашата емоция   онези, които идентифицирахме , едва ли не, със символичното противопоставяне на комунистическият режим.

Днес има  нужда от трезво  отношение към един принос на група хора към разбиване на догмите на идеологемите на соца.

Нека всеки прецени безгрешен ли е за да хвърля камъни против "Щурците"!

Решението си е тяхно и ние нямаме право да ги осъждаме за него!

Каквото и да е!

Не бих искал да бъда на тяхното място сега!


Тагове:   орден,


Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bowman - Съгласен !
22.07.2010 20:10
Тяхна работа си е , но какво би ги накарало да си направят труда, при цялата колекция получатели не му ли падна на ордена много реномето ...
цитирай
2. boristodorov56 - 1. bowman
22.07.2010 20:15
Все пак - това е прецедент - рокгрупа с орден "Кирил и Методий"!
Историята ще го помни!
цитирай
3. bowman - ...
22.07.2010 20:20
Историята не помни ордени, хората помнят това което оставиха след себе си....
цитирай
4. liliyanaandreeva - Справедливо е!
22.07.2010 20:22
На АЗИС ли да връчим ордена?
цитирай
5. boristodorov56 - 3. bowman - ...
22.07.2010 20:25
Прав си.

Мисля, а навярно и ти ще се съгласиш, че има какво да остане след тях!
цитирай
6. boristodorov56 - 4. liliyanaandreeva
22.07.2010 20:28
Мъдра забележка.
цитирай
7. edinman - ДА!!!
22.07.2010 21:05
bowman написа:
Историята не помни ордени, хората помнят това което оставиха след себе си....

цитирай
8. andrei - Доколкото схващам лексиката ти-
22.07.2010 21:13
трезвото отношение,означава компромис.Кой заслужава тогава адмирации за позицията си.Поета Борис Христов,който отказа да получи орден от Първанов или Щурците?Имаш много странна логика наистина...
цитирай
9. boristodorov56 - 8. andrei
22.07.2010 21:25
Аз казвам моето мнение.
Как ще потъпят Щурците е техен избор,
чията аргументация се надявам да разберем.
Не мога да ги съдя - нито тях, нито постъпката на Б. Христов.
В какво се изразява компромисът,
ако приемат ордена - и какво трябва да им пречи да го направят?
В какво се състои героизмът, ако го откажат и би ли могло нещо да им попчечи да го сторят.
Важна е гледната точка.
Нашата е от един ъгъл и всички посоки.
Тяхната е съвсем различна.

Повтарям: - като осъждаме Гоце Пърламанов - не подлагаме ли на кладата на нашата емоция онези, за които все пак това е признание за творчеството им.

Лично аз за първи път се замислям - как бих постъпил,но едва ли ще осъдя някой за постъпката му.
Борис Христов го адмирирах - негово право , негов избор.
цитирай
10. afala - Щурците са и моя любима група, те ...
22.07.2010 21:37
Щурците са и моя любима група,те заслужават подобен вид поощрения.По-възмутително от това,че го връчва Гоце,е друг получател-Рдосвет Радев.След подобни връчващи и получаващи,не съм сигурен ,че си струва.
цитирай
11. boristodorov56 - 10. afala
22.07.2010 21:43
Ти си абсолютно прав.
Както казва една блогерка в друг постинг за Щурците: те заслужават наградата, но жалкото е, че ще е от ръката на Гоце и в това гнусно обкръжение.

Трудно ще им е!
цитирай
12. gothic - Много си прав, Боре. И на мен не ми се ...
22.07.2010 21:46
Много си прав, Боре. И на мен не ми се ще да съм на тяхно място. Имам им всички песни във всички възможни формати - плочи, касетки, дискове, емпетройки - по веднъж. И да премат, и да не премат - за мен те си остават Щурците. Моят прощъпулник във вселената Рок. И все пак, нека не забравяме че дори и Бийтълс приеха рицарски звания от кралицата...
цитирай
13. ninaantonova - Какво значение има ордена?
22.07.2010 21:52
Щурците са си Щурци, това е група от моето време, от времето в което съм се блъскала на летния театър в Шумен да ги гледам, слушам и мечтая! Както тях, така и Златните струни. Някой да си спомня за тях? да каже нещо за тях? В края на краищата, който оцелее! Но за Щурците няма какво да говорим, те са както казва внука ми, номер едно. Също споделям неговото мнение. Важно е, да те обичат всички! Другото е без значение! Вервай ми Народе!
Приятна и прохладна вечер, лека нощ и спокойни сънища Ви пожелавам на всички! :)
цитирай
14. haralanov - Знаеш го Боре отлично...
22.07.2010 21:52
Гоце не е български президент!Какво повече има да се коментира?Изборът е от ясен по-ясен!Не трябва да се приемат ламаринени дрънкулки от ръката на доносник на комунистическата ДС!
цитирай
15. hristo27 - Напълно си прав!
22.07.2010 21:55
Напълно си прав!
цитирай
16. boristodorov56 - 12. gothic
22.07.2010 22:04
Пламене, горе-долу и аз разсъждавам в този порядък.
Музиката им, която харесвам няма да се промени с орден или без орден.
цитирай
17. boristodorov56 - 13. ninaantonova
22.07.2010 22:06
Щурците винаги са си Щурци,
дори суров да е за песни климата...
цитирай
18. boristodorov56 - 14. haralanov
22.07.2010 22:14
Зарежи го Гоце и ръката му.

Куриозно е, че най-накрая ще се получи,
че вместо награда този орден ще бъде наказание за Щурците.
Не споделям такъв поглед към проблема.
Да съдим Гоце и Щурците с различна мярка.
цитирай
19. boristodorov56 - 15. hristo27
22.07.2010 22:15
Радвам се, че разбираш позицията ми.
цитирай
20. kasnaprolet9999 - Каквото и да направят, не мога да ги ...
22.07.2010 23:02
Каквото и да направят, не мога да ги съдя, всеки по различен начин възприема света около себе си и за това сме толкова различни. Обичам ги много и това е последното, което би ме впечатлило.
цитирай
21. boristodorov56 - 20. kasnaprolet9999
23.07.2010 09:04
Така разбирам и аз нещата.
Все пак нека погледнем и от тяхната гледна точка: над 40 години отдадени на рока!
цитирай
22. rat - Боре, много мека позиция този път, ...
23.07.2010 09:08
Боре, много мека позиция този път, направо не мога да те позная.
Щурците бяха едни от най-големите галеници на тоталитарната власт. Постоянно имаха участия къде ли не. После изведнъж станаха огромни демократи.
През това време заради една подхвърлена реплика една доста по-яка група като Сигнал трябваше да търка резервната скамейка, но после нито един от тях не се нахвърли жадно да плюе по бившата тоталитарна власт. Те за мен са истинската рок група.
Лично мнение.
И те така..........
цитирай
23. mamkamu - ?
23.07.2010 09:18
Оооо! Тук усещам едно, за всеки случай, предварително раздаване на индулгенции. Да не би да приемат... И ако приемат, ето ти -никой не може да ги съди.

Може! Защото моралът е един. Вгледайте се надълбоко в себе си и попитайте съвестта си. Какво мислите, че ще ви отговори тя...

И разни оправдания от сорта на "все пак", "ама", "защото" само омаловажават гражданската стойност на един достоен отказ.

Иначе и да приемат ордена, аз ще продължа да ги слушам, естествено. Големите музиканти са си големи музиканти!

Само ще си имам едно на ум ... когато не ги слушам.
цитирай
24. boristodorov56 - 22. rat
23.07.2010 09:24
Не знам на колко си години.
Аз съм израсъл с тяхната музика - това съм се опитал да обясня с постинга си.
Не са били галеници на режима, така както не са били Емил Димитров, Васил Найденов, LZ, Гласовете, Кукери, Сребърните гривни, Златни струни, Викингите, Чанове, Тангра и много други истински творци в българската рок и поп музика.
Сигнал са много късна история, за да бъдат мъченици на рока,
защото когато те почнха през `78 - вратата беше широко отворена и имаше още поне 20 групи. Мярката с която са мерени едните и другите от властта е една и съща - бъди сигурен. Впрочем - първата дългосвиреща плоча на Щурците излезе след първата дългосвиреща на Сигнал.
Не искам да ги сравнявам.
цитирай
25. boristodorov56 - 23. mamkamu
23.07.2010 09:28
Ако бях Норквемада - сигурно.
Просто изразих мнение.
Започнаха да ги хапят преди да са реагирали
и сякаш са виновни за решение и постъпки на държавните институции.

От тази гледна точка е "виновен" Вежди Рашидов,
който изказа публична съпричастност с трагенията на Пеци Гюзелев
и вероятно затова предприе тази си стъпка.

Моля ви, да бъдем хора.


цитирай
26. rat - Не знам на колко си години. Аз съм ...
23.07.2010 09:37
boristodorov56 написа:
Не знам на колко си години.
Аз съм израсъл с тяхната музика - това съм се опитал да обясня с постинга си.
Не са били галеници на режима, така както не са били Емил Димитров, Васил Найденов, LZ, Гласовете, Кукери, Сребърните гривни, Златни струни, Викингите, Чанове, Тангра и много други истински творци в българската рок и поп музика.
Сигнал са много късна история, за да бъдат мъченици на рока,
защото когато те почната 78 - вратата беше широко отворена и имаше още поне 20 групи. Мярката с която са мерени едните и другите от властта е една и съща - бъди сигурен. Впрачем - първата дългосвиреща плоча на Щурците излезе след първата дългосвиреща на Сигнал.
Ну искам да ги сравнявам.

Да, така е. Не съм свидетел на тези събития.
Всички изброени от теб изпълнители и групи са били под някаква форма култивирани и са били толерирани. Имало е и такива, които не са били толерирани.
Аз съм изненадан от твоята позиция наистина. Да, това е държавен орден, но виж на какви хора е даван.
А и какво означава една рок група, която винаги трябва да бъде опозиция, винаги трябва да бъде протестираща сега да взема държавен орден.........за какво.
Това си е соц тъпотия.
Лили Иванова да го вземе ок, Васко кеца ок, Йорданка Христова ок, но Рок група, звучи ми тъпо.
цитирай
27. анонимен - до rat ...
23.07.2010 09:43
Оффтопик: Сигнал са една от най-некадърните, най-надценяваните и най-измислените групи! И това го казва човек, който е над 40 годишен, който е меломан от повече от 30 години и може да оцени музиканта като музикант /Данчо Караджов е пълна пародия на музикант - нито може да свири добре на китара, нито може да пее, нито може да композира като хората .../ и дисидента като дисидент ... "Конкурент" приличат на тях - позьори и ... дотам ... :)
Не знам Щурците какво ще решат, но от историческа гледна точка в България е имало 2 /САМО 2!/ истински музикантски групи - Щурците и ФСБ - всичко останало е пълнеж и бутафория! ...
цитирай
28. анонимен - А помниш ли частните партита в разни ...
23.07.2010 09:51
А помниш ли частните партита в разни посолства, на които свиреха "Щурците"? Свирните по разни комсомолски и партийни банкети помниш ли ги? И как става това без ДС? А, сетих се - някои от групата ще да са имали "наше" потекло. А Кирчо депутатина помниш ли го? А Кирчо пияндура, дето уби човек на пътя? "Щурците" - една ГОЛЯМА лъжа...
цитирай
29. andrei - Борисе, колкото и да ги защитаваш и оправдаваш
23.07.2010 09:52
за минали или бъдещи постъпки,само ще затъваш в блатото на манипулациите,които ни подхвърлят най безсрамно.Като са толкова велики ,до кои известни рокаджии би ги наредил?Аз не мога,защото бих обидил и извършил светотатство към познавачите и изпълнителите на истинският рок.Това,което изпълняват Щурците е подобие на рок.Трябва да можеш да правиш разлика,между тези две неща.За това и комунистите ги лансираха.
цитирай
30. rat - Оффтопик: Сигнал са една от най-...
23.07.2010 09:58
анонимен написа:
Оффтопик: Сигнал са една от най-некадърните, най-надценяваните и най-измислените групи! И това го казва човек, който е над 40 годишен, който е меломан от повече от 30 години и може да оцени музиканта като музикант /Данчо Караджов е пълна пародия на музикант - нито може да свири добре на китара, нито може да пее, нито може да композира като хората .../ и дисидента като дисидент ... "Конкурент" приличат на тях - позьори и ... дотам ... :)
Не знам Щурците какво ще решат, но от историческа гледна точка в България е имало 2 /САМО 2!/ истински музикантски групи - Щурците и ФСБ - всичко останало е пълнеж и бутафория! ...

Щом казваш, значи е така. Извади секирата и удари по-масата.
Щурците са добре отглеждани и стимулирани от тоталитарната власт, нали е трябвало младежта да бъде възпитавана добре:)))))))))))))))
цитирай
31. boristodorov56 - 26. rat
23.07.2010 10:09
А тъпо ли ти звучи, Пол Мак-Картни, Елтън Джон и т.н. да бъдат - Сър?

Всичко е доста относително,
а обществената санкция минава през личната емоционална и интелектуална нагласа.

Вече казах - нещата с НАШАТА оценка е прекалено лична.

Времето ще оцени минали и бъдещи тяхни постъпки.

цитирай
32. boristodorov56 - 27. анонимен
23.07.2010 10:11
Нека не бъдем крайни и категорични.

По-скоро тава са нашите разбирания - времето ще си каже думата - кой - какъв и т.н.
цитирай
33. boristodorov56 - 29. andrei
23.07.2010 10:14
Нали не сме на национален конкурс по надлайване и завист?

Моето мнение не е задължително за някого - така разбирам нещата,
така ги казвам.
Отново го посочвам - прекалено лично е за да оправдавам или укорявам някого.

Твоето мнение е твое право!
цитирай
34. fireball - ПО-добре
23.07.2010 10:16
По-добре да не ги награждават! ЩОто ще се влеят в кохортата на "културните" чиновници и придворни "творци". Времето ще им отдаде заслуженото, а всички орденоносци ще отидат на боклука и никой няма да си спомня за тях.
цитирай
35. baimomchil - Тая тенекия връчена на Доган и Батков
23.07.2010 10:21
по-подхожда на Азис, отколкото на Щурците. Аз не бих приел такъв орден, още повече от Гоце!
цитирай
36. анонимен - 28. анонимен
23.07.2010 10:21
Добре, де - да наградят Грета Ганчева и Веско Маринов - по партийна лини
И бесепари и гербери - но абсолютните нули. Може и Нона Йотова! Те сме ли прекалено дребнички, заядливи, завистливи, користни та да дирим сметка някому, че Министъра на културата го предложил за орден.Може би това те дразни - що пък тоз, като не е от нашите? Хората са ги наградили и избрали. Вече 40 години!!!

цитирай
37. andrei - Борисе..Борисе...
23.07.2010 10:22
на много ниско ниво пропадаш с квалфикациите си.Ах какъв антикомунист си ми бил!Забележително!Щом не понасяш чуждо мнение,защо пускаш постинг по тази тема.Или идеята е друга.Манипулация.Хайде бъди по-скромен в оценките си,както към коментарите,така и към Щурците.
цитирай
38. fireball - ЗА ВСИЧКИ
23.07.2010 10:28
За всички, които се интересуват "имало ли е рок в България едно време и кой го е свирил" - посетете ето този блог
http://ri4ivul.blog.bg/muzika/2008/10/01/bukva-quot-a-quot.239642

Човека е извършил епохално дело. Наред с казионните естрададжии са събрани имената на десетки музиканти и групи, за които малко хора са чували и знаят какво свирят. НО все пак ги е имало!

ТАзи история трябва да се събере в читав сайт, да се издирят и записи ако са останали, за да се помни и знае. Ако някой е навит да участва в такава инициатива - да започваме!
цитирай
39. boristodorov56 - 37. andrei
23.07.2010 10:35
Какво да псувам Щурците ли искаш, за да докажа какъв съм антикомунист?
Не мога нито да ги осъждам за това, че ги предлагат за награда,
нито за една бъдеща постъпка, каквато и да е тя.
Казвам мнението си - това е прекалено лично.
Не се притеснявам от никакви квалификации за персоната ми - кой съм аз.

Твоето мнение за Щурците си е твое право, ни го осъждам, дори и да не го приемам.

Какво му е комунистическото на позицията ми?

Кого манипулирам?

Как?


Опитвам се да не бъда краен, а скромен.
цитирай
40. miralyub - е, да отказват. така ще ги обичаме ...
23.07.2010 10:38
е, да отказват.
така ще ги обичаме повече.
мисля,че Щурците нямат нужда от признание на хартийка и метал... и това им е ясно. както и че ако откажат, няма да обидят никой свой фен. само Гоце.
виж, оная фръцла Йорданка ще литне в небесата от кеф, че пак е номер 1 за държавата. апропо, нея я награждават със Стара планина първа степен- най-високото отличие, хахаха. егати опорочаването на тия държавни отличия.
както са тръгнали на конвейер- скоро ще стигнат и до мен:)))))))))
цитирай
41. boristodorov56 - Сигурно си прав.
23.07.2010 10:41
baimomchil написа:
по-подхожда на Азис, отколкото на Щурците. Аз не бих приел такъв орден, още повече от Гоце!



И аз така мисля,
но няма да осъдя никого за постъпката му в подобен случай,
защото:
- "Все пак - Георги Първанов - ако зависи от него или партията му - едва ли би ги наградил с какъвто и да е орден.

Все пак - Георги Първанов - не раздава ордените лично от себе си, от партията си или от ДС, а от името на държавата, по предложение на един министър.

Все пак, аз не знам комунист да обича rock`n`roll-a!

Нека като осъждаме Гоце Пърламанов - не подлагаме ли на кладата на нашата емоция онези, които идентифицирахме , едва ли не, със символичното противопоставяне на комунистическият режим."
цитирай
42. boristodorov56 - 40. miralyub
23.07.2010 10:42
Разбира се.

А ако приемат?
цитирай
43. boristodorov56 - И аз мисля така.
23.07.2010 10:46
анонимен написа:
Добре, де - да наградят Грета Ганчева и Веско Маринов - по партийна линия
И бесепари и гербери - но абсолютните нули. Може и Нона Йотова! Не сме ли прекалено дребнички, заядливи, завистливи, користни та да дирим сметка някому, че Министъра на културата го предложил за орден.Може би това те дразни - що пък тоз, като не е от нашите? Хората са ги наградили и избрали. Вече 40 години!!!


цитирай
44. boristodorov56 - 38. fireball
23.07.2010 11:09
За ri4ivul си абсолютно прав!

Знае всичо за българската естрада.
Интересно какво мисли по въпроса?
цитирай
45. monaliza121 - Щурците отдавна са спечелили този медал...
23.07.2010 11:22
Дали ще го получат церемониално или не, за мен няма никакво значение. Няма нужда да се изживяваме като морални стожери. Как би постъпил ти или аз, или някой друг зависи от самия него.
цитирай
46. vmir - Дали ще откажат, или ще приемат, заслужилите ВИНАГИ са прави!
23.07.2010 11:23
Да му мислят негодниците, които пипат с мръсни ръце отличията на ЗАСЛУЖИЛИТЕ, или ги раздават на себеподобните си!
цитирай
47. vmir - 40. miralyub,
23.07.2010 11:30
miralyub написа:
Йорданка ще литне в небесата от кеф, че пак е номер 1 за държавата. апропо, нея я награждават със Стара планина първа степен- най-високото отличие, хахаха. ...
както са тръгнали на конвейер- скоро ще стигнат и до мен:)))))))))


До теб няма как да стигнат, защото нямаш заслуги към българо-кубинската либофф...
цитирай
48. andrei - Мисля Борисе,че се изразявам добре на български език,
23.07.2010 11:31
а не лая!Очудвам се само,че не приемаш фактите/на които казваше,че винаги си държал/и се позоваваш на емоции и на базата на тях,правиш внушения.Иначе не оспорвам позицията ти.Оспорвам само начина, по който я защитаваш и е в пълно противоречие и отрицание на постингите,които си писал и за които съм гласувал.Не ти ли хрумва,че караш мен и други хора,които са те подкрепяли,да преосмислят отношението си към тебе?
цитирай
49. karom - Според мен:
23.07.2010 11:48
Трабва да приемат ордена поне заради тняхното творчество наи-общо казано.
А иначе за мен това е наи-добрата Българска рок банда каквото и да си говорим. Никога не съм останал разочарован от техен коцерт от както ги помня.
цитирай
50. boristodorov56 - 48. andrei
23.07.2010 11:50
Не се хващай буквално за думата.
Благодаря за подкрепата ти - винаги съм го усещал,
но помисли - мога ли да се откажа от Щурците, щом цял живот съм ги харесвал.


Позицията ми е:

- Това е моята позиция. Всеки да решава за себе си. Не мога да съдя никого, каквато и позиция да има по въпроса.


Фактите ги знам и не ги отричам и си напълно прав за емоцията.
Не мога да се откажа от онова, което съм харесвал - някак си павликморозовско ми се струва и приемам всякакви квалификации в случая - все едно правилни ли са или неодобрявани от мен.

Право на всеки е да прави преоценки на подкрепата си за мен - това не ме обижда,
но не го намирам за осъдително.
Аз съм си същия - просто съм искрен и емоцията ми не е в резонанс с твоята.
цитирай
51. boristodorov56 - 46. vmir - Дали ще откажат, или ще приемат, заслужилите ВИНАГИ са прави!
23.07.2010 11:55
Така е!
Подкрепям те.

Нашето отношение е без значение, но емоцията в случая е решаваща.
цитирай
52. boristodorov56 - 49. karom
23.07.2010 11:58
Прав си.

Не е уместно да градираме стойности - проблема е в отношението на Щурците към един акт на държавата и нашето отношение към реакцията към този акт на Щурците.
цитирай
53. miralyub - Разбира се. А ако приемат? ще ме ...
23.07.2010 12:09
boristodorov56 написа:
Разбира се.

А ако приемат?


ще ме разочароват, много...
цитирай
54. sparhawk - хубав пост
23.07.2010 12:18
поздравления за него.
цитирай
55. boristodorov56 - 54. sparhawk
23.07.2010 12:19
Благодаря!
цитирай
56. lotos16 - Израснала съм с тяхната музика...
23.07.2010 12:46
Няколко поколения българи ги възприемаха като символ на бунтарството.
Заслужават отличието, него го дава държавата, а не партийната принадлежност на президента.
Прочетох тук-там коментарите - всички на възраст над 35 години сме били чавдарчета, пионерчета, комсомолци, а имали ли сме избор? Да си припомним онези години и някои да спрат да плещят глупости.
цитирай
57. boristodorov56 - 56. lotos16
23.07.2010 13:00
Правилният въпрос е:
- Заслужават ли призванието Щурците или не?
Отношението ни към президента или министъра можем да изразим другояче, вместо да попарваме с отрицание Щурците и да ги поставяме пред една алтернатива, която вече времето е решило.

Нашето отношение в случая трябва да се изразява с оценка на творчеството им и заслужена ли е тази награда.

Ако тази награда беше връчена от Петър Стоянов по предложение на Иван Костов - ситуацията щеше ли да е различна като отношение към творчеството им?
цитирай
58. desozz - Да или Не
23.07.2010 13:32
Те това е въпрос на който ще отговори самата група.И аз израснах с музиката на ФСБ,Щурците,а да твориш и творбите ти по онова време да са на показ си има цена.Те са я платили. И кои сме ние,че да ги съдим за отговора на въпроса.Нима по малко ще обичаме музиката им ако приемат или откажат този орден?Важно е това което са сътворили и колко хора ще го помнят.С орден или без аз харесвам музиката им.Останалото е бошлаф работа.
цитирай
59. rosmistral - ДА СИ КАЖА ЧЕСТНО........
23.07.2010 14:08

ТАКА И НЕ РАЗБРАХ ОТ КЪДЕ Е ТРЪГНАЛ СПОРЪТ "ДА ИЛИ НЕ"........
ОТТЕГЧИХ СЕ ДА ЧЕТА 60 МНЕНИЯ И РЕШИХ ДА НАПИША МОЕТО.
ОТЛИЧИЯ СЕ ДАВАТ ЗА ЗАСЛУГИ. ЗА ТОВА ИМА И РАЗЛИЧНИ ВИДОВЕ ОРДЕНИ,МЕДАЛИ. ПОНЕ В БЪЛГАРИЯ ТЕ СА ПРИЕТИ ОТ СТОЛЕТИЕ.
КРАЛИЦА ЕЛИЗАБЕТ ДАДЕ ТИТЛИТЕ СЪР НА ЛАУРЕНС ОЛИВИЕ И ЕЛТЪН ДЖОН.
НИЕ БЛАГОРОДНИЧЕСКИ ТИТЛИ НЯМАМЕ.
ОТЛИЧИЕТО Е ЗА ЗАСЛУГИ. ИМАТ ЛИ ЩУРЦИТЕ ТАКИВА В ОБЛАСТТА НА КУЛТУРАТА - БЕЗПОРЕН ФАКТ ,ЧЕ ИМАТ.
КАКЪВ Е ПРОБЛЕМЪТ - ЩЕ ТИ ВРЪЧИ КОМУНИСТ.......
АМИ КОЙ ДА ГИ ВРЪЧИ?! ПСЕВДООПОЗИСТ.?!
ОЩЕ ЛИ НЯКОЙ СЕ ЗАБЛУЖДАВА,ЧЕ СМЕ ИМАЛИ ДЪРЖАВНИЦИ - НЕ КОМУНИСТИ???????
ДА, ЗАСЛУЖАВАТ И ТРЯБВА ДА ПРИЕМАТ ОТЛИЧИЕТО, ЗАЩОТО ТО Е ИЗРАЗ НА НАРОДНОТО УВАЖЕНИЕ, А НЕ НА ВРЕМЕННО ИЗПЪЛНЯВАЩ ДЛЪЖНОСТТА АДМИМИСТРАТОР.

П.С. КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ПОЛКОВНИЧКАТА ЛИЛИ ИВАНОВА?!
цитирай
60. kentoff - 59. rosmistral
23.07.2010 14:25
Верно ли Баба Лили е полковничка?
цитирай
61. vmir - 51. boristodorov56,
23.07.2010 15:52
boristodorov56 написа:
Така е!
Подкрепям те.

Нашето отношение е без значение, но емоцията в случая е решаваща.


И аз те подкрепям, нека да докажем признанието си към творците, като ги оставим сами да си решат. В края ня краищата, освен какво правят, важно е и защо го правят, ако Галилео не се беше съобразил с ретроградността на инквизицията, нямаше как да докаже, че земята се върти. Това работи за истината, а не за лъжата.
цитирай
62. armorica - Малко извън контекста
23.07.2010 16:25
Пишете: "Имам почти всички техни венелинови плочи, от време оно." Колега, плочите не са "венелинови", а ВИНИЛОВИ.
цитирай
63. bratignat - Щурците имат огромно влияние върху ...
23.07.2010 16:37
Щурците имат огромно влияние върху музиката в България. В момента може и да не са хит (но днес по целият свят рокендрола замира), но каквото и парче да извадят, то е класи над останалите. Щурците и ФСБ са качествени групи и според мен заслужават орден, наравно с Валя Балканска или спортистите ни.

П.П. Мнението го дава, човек на 23, който е имал достъп до всякаква музика.
цитирай
64. vyordanoff - let the music play
23.07.2010 19:05
Наборе,толкова духовно започваш постинга,чудесен подбор и на темата и на песента.Това което пишеш бих го продължил и с мойте спомени-това,че съм си копувал и притежавам техни плочи без тогава да съм имал грамофон,още като ученик се промъкнах на техен концерт на студентски празник в зала фестивална.
До тук добре,но какъв Гоце,комунисти и т.н.Борисе ти като/ако/ходиш на черква на Бог ли се молиш или на попа?Не знаеш комунист да обича рок?!Ами аз съм определено с леви убеждения и се скъсах от рок концерти-Сабат,Пърпал,Лени Кравиц,Марк Нофлер,АС/ДС/на тоз концерт беше и К.Маричков/,Боб Дилън,а в далеч.комунизъм и Рей Чарлс и сигурно на доста концерти сме били заедно и сме се кефили заедно.Знам,че сега ще ме накацат мухите"демократи"за да ме насерат,извинявай,но далеч по-нормално е рокера Станишев на рок концерт от Костов политикономиста на соца или б.б.-под чиито патронаж гостува любимата на Путин-ЛЮБЕ и Веселин Маринов песни за него пее!
Президентът Желев,Стоянов,Първанов или недай си Боже до година Цветанов-какво значение кой?Щурците заслужават и е смешно да се обвързват тези неща.Чест му прави на президента,нещо повече убеден съм,че го е направил от сърце!Още нещо,какъв комунист е Пирванов?Смешка.Между другото наборе не помниш ли,че той беше на концерта на Роулинг Стоунс в Черна гора.Ето ти вече двама "комунисти"обичащи Рок! Каквито и да са ми убежденията аз харесвамЩурците,Богдана,Васко кръпката,Жоро Минчев,...., Мишо Белчев.
Помниш ли един министър,пък и политик водеше предаване по Дарик радио/да,да ние "комунистите също слушаме Дарик/-Ст.Божков/лека му пръст/.Предаването му се казваше "Музика за душата" и беше точно такова
-там нямаше и грам политика и съм се възхищавал на това как един иначе груб човек има толкова душевност.
Наборе музиката е точно това и за нея аз "комуниста" и ти "свободния "сме равни.
Бари Уайт:
LET THE MUSIC PLAY!
цитирай
65. vyordanoff - Let the music play
23.07.2010 19:16
St.Bojkov da se qete Al.Bojkov.Izviniavam se
цитирай
66. kerezov - Керезов
23.07.2010 19:35
Хората които живяхме в най силната фаза на комунизма знаем каво можеше дасе направи с музиката и с всичко останало .И затова да им благодарим че всепак сме ги имали като рок група.
цитирай
67. galina1 - Щурците!!!
23.07.2010 19:40
Нека и по-млади и по-големи се запитат:
1. За кой говорят? -За ЩУРЦИТЕ!
2. Кой се оплюва? - Георги Първанов и ведно с него ЩУРЦИТЕ!!!!

Замислете се хора!!! "НАРОДЕ!!!... " Тази група е началото на една нова музика в България. Навремето ги оприличаваха на "Битълс". Щурците бяха и моя живот до появяването на "Сигнал". Съжалявам, но след появата на "Сигнал", не, че се отрекох от тях, само стана леко разместване. Както и да е!!! Сега се спори дали Щурците даприемат, а ако приемат това знсачи, че падат в очитена хората, което е пълна простотия. Ами замислете се: Даже и Георги Първанов е живял в това време когато Щурците бяха номер ЕДНО в България, стехните песни, а може и да са му били идоли. И не само Първанов, много от сегашните ни избраници саа били техни фенове. Мислите технократски. Първанов бил социалист, бил еди какъв си.... Ето това е пречката - автократизъм, автокраация, думи, които трябва да се избягват и полезрението ни да види онова пълноправие между поколенията, което трябва да стане. Тук има хора, които имат своята представа затоталитаризъм, но са живели в друго време и само си говорят. Хора по на 20/24 години, които са израснали след 1989 г. Не бъдете коне с капаци!!! ЩУРЦИТЕ имат нужда от тази награда, имат нужда от тази висока оценка, имат нужда от любовта на своята публика,независимо от всичко. Ако това деление продължава, това значи, че ние се идиотизираме а именно хора като Щурците би трябвало да получат заслуженото след толкова години на сцената и се признаят,независимо от това, че са рок-музиканти. Наградите са за всички. Аз бих се радвала на това признание и естествено да бъдат наградени независимо от чия ръка. Признанието ще бъде от ВСИЧКИ БЪЛГАРИ! Защото в основата си ние сме си българи и едва ли са необходими спорове от подобен род. Дали Йорданка, дали Щурците, дали Лили Иванова, всееки от тях има своята дан за прославата на родната ни култула по света. Извинявам се ако съм казала нещо нередно.
цитирай
68. boristodorov56 - 64. vyordanoff
24.07.2010 20:17
Отношението ни към музиката - ни изравнява и премахва различията.
Де да премахваше и различните отношения на хората към политическите събития - щеше да е спасила отдавна света.!

Сгреших, по-скоро - забравих - имам приятели комунисти, които харесват рока - дори точно този, който харесвам и аз -
но са фукари и нямат нищо общо с гаулайтерите от номенклатурата.

Поздрави!
цитирай
69. boristodorov56 - Лично аз не мога да хвърля камък - който иска да го прави си е негов проблем...
24.07.2010 20:20
kerezov написа:
Хората които живяхме в най силната фаза на комунизма знаем каво можеше дасе направи с музиката и с всичко останало .И затова да им благодарим че всепак сме ги имали като рок група.

цитирай
70. boristodorov56 - 67. galina1
24.07.2010 20:22
Съгласен съм с теб.
Наградата е от всички българи.
Наградата е за всички българи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8059980
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589