Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2009 09:23 - НЕОБХОДИМА ЛИ НИ Е РЕЛИГИЯТА
Автор: boristodorov56 Категория: Политика   
Прочетен: 2287 Коментари: 20 Гласове:
1

Последна промяна: 31.10.2011 11:12


 

 

 

      Прочетох тук в Blog.bg един агресивно-атеистичен пост - доста коментиран.
     Замислих се по проблема. 
     Аз съм вярващ човек, без да съм крайно религиозен. Преценявам се като трезвомислещ и знам, че е трудно в традиционно атеистична България да се говори за Вярата в Бог.
    Като се има в предвид, че християнството в днешния му вид ни е наложено с огън и меч, и че религията по нашите земи винаги е играла политически игри със светската власт, та и чак до днес - разбираемо е защо тя се възприема доста противоречиво, без въобще да забравяме  последиците от наследството на войствящо атеистичния комунистически режим.
     От друга страна връзката с корените на изконната  религиозност на древните българи се е прекъснала.
     Традиционно българите са толерантни към всички религии и народности, и това е исторически свързано с битието и генезиса ни на народ. Било е време, когато дедите ни са имали едновременно 
три държави с три различни религии.
    Днес повече от всякога ни е необходима Вярата като морален стожер за да прекрачим през безвремието, в което сме се насадили и зациклили.

    Предстоят ни  Великденските празници - нека се замислим за вярата си в Бога.

 

 

 

    За Вярата.

 

 

 

    Не за църквата.

 

 

 

    Не за религията.

    Въобще хич - за поповете.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 




Гласувай:
1



1. agent074 - Всеки трябва да вярва истински и по ...
18.03.2009 09:43
Всеки трябва да вярва истински и по своему, а не да ходи да се доказва с палене на свещи. Ако не влизам в църква- това не значи , че не съм вярващ.
цитирай
2. boristodorov56 - Прав си
18.03.2009 09:59
Казват, че вярата в Бог е естествено необходима за човека.
цитирай
3. ka4ak - Свободата е състояние на духа
18.03.2009 10:26
вярата е много важна и основополагаща,но защо в БОГ?Това че все още не познаваме себе си и вселената,не е оправдание за по лесно да обявяваме че има БОГ!Религията е създадена,по лесно да се манипулира масата и да има рамки в които те държи!
цитирай
4. dorichela - Да вярваш като цяло в нещо, това е ...
18.03.2009 11:07
Да вярваш като цяло в нещо, това е смисъла според мен.. Няма значение името или образа. Вярата сама по себе си е това,което дава надежда на човек.
цитирай
5. анонимен - Вярата...
18.03.2009 11:36
е не само необходимост,тя е същността ни,но малко хора го осъзнават и се опитват да формулират тази наша необходимост с популярни методи,но истината е една.Всеки вярва,но не всеки го знае.Поздрави за поста.
цитирай
6. boristodorov56 - до - ka4ak
18.03.2009 11:42
Някак си много опростенчески звучи, че поради непознанието обявяваме съществуването на Бог.
Съгласил се бих, ако Айнщайн не познаваше материята,
времето и пространството.
Сам разделяш двете неща - съществуването на Бог и Религията.
Това за манипулацията на масите звучи прекалено марксисткии - не го приемам.
Който иска да бъде роб - не може да бъде освободен.
Който си пада по Евгени Минчев - харесва и Дим Дуков.
Поддаването на манипулацията е сугестивно състояние.
цитирай
7. boristodorov56 - до -valentinmihalev
18.03.2009 11:47
Накрая - всички по един или друг начин стигат до Бога.
цитирай
8. ivanita - нека се замислим !
18.03.2009 15:55
нека се замислим !
цитирай
9. boristodorov56 - Там ни е най-слабото място.
18.03.2009 16:13
Там ни е най-слабото място.
цитирай
10. ka4ak - @6
18.03.2009 17:20
поннятието Бог е възникннало,да обясни нашето незнание, а религията да използва незнанието за да има преклонение и подчинение!Джордано Бруно е изгорял на кладата,независимо че всичко кото е открил и казал,се е оказало вярно,но то е противоречало на Бог и религията!Сега му направиха и паметник,но Бог и религията си стоят!
Въпреки гения на Айнщайн,все още познаваме около 15%от това което ни заобикаля и ни е бедна фантазията,колко още не знаем!Докато това е така,ще има и Бог и религия и ще продължават да ни манипулират,колкото и марксически да ти звучи!
цитирай
11. boristodorov56 - Съжалявам, че не мога да се съглася с ...
18.03.2009 17:50
Съжалявам, че не мога да се съглася с твърденията ти.
Осъждането на Д. Бруно не доказва, че Бог не съществува, а че инквизицията не прощава на противниците си, а папата призна грешката на църквата.
Значи - Бог, религия, църква и инквизиция са все
различни категории.
Вярата в Бог е друго измерение.
Между впрочем, навярно знаеш, че Айнщайн е бил
убеден вярващ.
Точно защото не познаваме природата на вселената и
поради бедната ни фантазия - не познаваме Бог.
Бог се усеща със сърцето, а се обяснява с логически постройки като нашите. Много трудно е да се обясни на атеист - какво е бог.
Във всеки случай не е старият човек с белите коси и бради - рисуван във вехти и нови книжцици за деца.
Бог е Начолото и Края!
Бог да ти помага, но религията не е опиум за народа.
цитирай
12. nadezda - Аз съм също вярващ човек и за разлика ...
18.03.2009 19:01
Аз съм също вярващ човек и за разлика от тези ,които казват ,че Бог не съществува ,аз пък съм 100% сигурна в обратното,защото Бог ми се откри и аз имам достатъчно доказателства,най-малкото е ,че молитвите ми се чуват,имам отговор на всяка молитва!На вярващите мога да дам съвет сутрин като станат и си измият лицето да се обърнат с молитвата " Отче наш" към Бог и тогава да си вършат задълженията!Всеки който търси Бог,рано или късно Бог ще го привлече към Себе си!Вярвайте без доказателства и те ше дойдат,ако искате личби ,няма да имате!Първо е безрезервната вяра,всичко друго ще ви се придаде!
Бог е алфата и омегата!
цитирай
13. boristodorov56 - до - nadezda
18.03.2009 19:53
Надеждата е прякият ни път към Бога!
Благодаря!
цитирай
14. анонимен - Аз бих добавила, вярата, надеждата ...
18.03.2009 21:12
Аз бих добавила,вярата,надеждата и любовта,но по-голяма от тях е любовта:"Възлюби Господа,Бога твоего с всичката си душа ,свсичкото си сърце.....възлюби ближния си като себе си...,защото всички сме частици от Бог,по Божий образ и подобие сме създадени!
цитирай
15. nadezda - Извинявам се за анонимния комен...
18.03.2009 21:17
Извинявам се за анонимния коментар ,защото влезнах директно от пощата си . Горният коментар е мой.
цитирай
16. ka4ak - @11
18.03.2009 22:42
явно няма да се разберем и ще влезем в един много дълъг спор.Аз уважавам твоето разбиране.
Смятам че е опиум,но ти казах ,че няма да споря!
Успех!
цитирай
17. boristodorov56 - до - nadezda
18.03.2009 23:37
Оставих надаеждата - за да е в тон с името ти.
Права си - разбира се.
цитирай
18. boristodorov56 - до - ka4ak
18.03.2009 23:42
Аз също уважавам твоето мнение.
Прав си - спорът може да е много дълъг или
неочаквано къс.
Нека не влагаме отрицателни емоции - все пак
тук сме заради свободата да говорим.
А ми се ще да го поогледаме въпроса от всички възможни ъгли.
В някой от следващите постове.
цитирай
19. merita - Прав си че в нашето материалистично ...
20.03.2009 23:17
Прав си че в нашето материалистично общество става все по- трудно да се говори за духовни неща.Умишлено избягвам думата вяра.Искам да избягам от шаблоните.За мен Бог е реална личност и той се разкрива като такъв , чрез всичките си творения и най вече чрез най висшето от тях - човека.Правейки ни по свой образ и подобие , той ни е дал и качество като любовта.Това е най висшето от всички качества , които можем да проявяваме.За мен , вярващия човек е обичащ човек във всички аспекти на проявление на тази дума.поздрав!
цитирай
20. boristodorov56 - Спасението е в Бог.
21.03.2009 19:07
Спасението е в Бог.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8080825
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589