Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2009 06:07 - К О С А
Автор: boristodorov56 Категория: Политика   
Прочетен: 1351 Коментари: 12 Гласове:
6

Последна промяна: 17.07.2009 18:02


    "Коса" е най-дълго представяната постановка на Бродуей, а  филмът е емблематичен за цяло поколение.
    Това са факти, които не се нуждаят от никакви коментари, нито никой може да ги оспори.
    Наскоро отново гледах филма.
    Като проследих разговора между baletlnetpepas и ka4ak -
които се водив блога на ка4ак - си дадох сметка, че филма е с претъпкан с левичарски послания. Представят се проблеми - а няма дори загатване за решаването им . Осъждат се по тартюфски конфликти - не се дискутират  причините им. Филма е безкритична картина на една епоха - възхвала на приятелство, любов, съпричастност и много наркотици, секс и рокендрол.
Не може да си 18-20 години и да не харесаш този филм -
би означавало, че нямаш сърце. Но ако на 50-52 години  и не го оцениш с разума на опита и истинската зрелост - значи си абсолютно безкритичен.

    Няма да доказвам нищо - гледайте филма днес, сега и
сами преценявайте.

    Не казвам, че филма не е е добър или музиката лоша.
Казвам сегашната си позиция.

    Ако посланията му не бяха левичарски - смятате ли, че
комунистическата цензора щеше да го допусне до екраните. "За нас киното е най-важното от всички изкуства" - казал го е прадядото на Лилов. Защо не пуснаха по екраните в онези прекрасни години филмите: Аmerika, Лавецът на елени, Рамбо-Първа кръв, Звярът и т.н. - защото са били в графата: идеологическа диверсия. Помните ли това соцклише - идеологическа диверсия. То беше еквивалент на Студената война. Милко Балев беше готов да го разпънат на звезда - но да не допусне подобно харакири.

    Що се отнася ка конкретния спор  за дрогата и нейната консумация - и двама са прави - всеки от своята гледна точка.
    Прав е ка4ака - не бива да се допуска да даваме безмислен курбан млади хора.
     От друга страна БНП - абсолютизира личната свобода - но трябва да призная, че намирам известна правота в думите му.

   Как да коментираме факта, че държавата забранява със закон всички дейности свързани с наркотиците - защото са обществени опасни - а не иска да осигури
справедливост за всички, чиято лшпса е много по-опасна за моралната сила и здравина на нацията!
    Хората не се нуждаятне толкова от социални патерици, колкото от причини за социалност, смисъл за полезност и повод за гражданственост.


   
"Така, че гледайте филми с щастлив крайтова е полезно както за вас лично, така и за нацията като цяло! "






Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. discusionenclub - За мен Коса
17.07.2009 07:16
е антимилитаристичен, пацифистки, а не левичарски филм. И понеже насилието във всичките му форми винаги ме е отвращавало, обичам този филм и до сега ми е сред любимите.
Друг подобен за мен е филма Ганди - за живота на човека, който превърна ненасилието в реална политика. Смятам Ганди за един от патроните на нашия клуб.
А сега и за дрогата в Коса - тя е бягство и отпор на младото поколение срещу възрастното, което сякаш забравяйки ужасите от Втората световна война, подхваща авантюра след авантюра. Та и до днес... Людмил Стефанов
цитирай
2. enige - Съгласен съм напълно със статията.
17.07.2009 08:34
И ще кажа, че няма велик филм без велика музика /обратното е по-възможно/.
Освен това филмът си е уцелил времето, той си е плод на времето и определени идеи за това време.
А човек трябва да пречупва през собствената си призма някои неща и да не абсолютизира нищо. Когато пуснаха филма в България, нямаше бум на употребата на дрога, просто защото дрога нямаше /само за "избрани"/. Та не филмът, а друга е причината за това явление.
И все пак-изкуството влияе, а силното изкуство влияе силно.
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Не съм съгласна с теб, че във филма има
17.07.2009 09:59
левичарски идеи, навремето ние възприемахме филма като реакцията на младите хора, живущи на запад срещу войната и нейното безмислие, нещо като продължение на основната идея-правите любов, а не война. Наркотиците бяха непознати за повечето от нас и ние ги възприемахме, като неудачен избор на тези младежи, път, който не води до справяне с проблема, нещо като бягство от него, живот в нереална действителност. Това поколение ми се виждаше обречено, то не одобряваше политиката на своето правителство и този пасивен бунт не променяше нищо. Когато протестите на хората там заляха цялата страна с демонстации и митинги, тогава правителството на САЩ се съобрази с обществените настроения и войната във Виетнам бе прекратена, това е правилния път за решаването на тези въпроси, а не бягството чрез наркоманията. Протестът срещу войната допадаше и на нашето правителство, за това не спряха филма, защото това са общочовешки ценности.
цитирай
4. haralanov - Здрасти!
17.07.2009 16:20
Май е истина,че в Холивуд е пълно с левичари!От Милош Форман до Оливър Стоун.Лошо няма но защо след,като така представят нещата,не бяха дошли още преди 20 години,примерно тук в Бегето и да си живеят СОЦ-а както си искат?Лесно е да си милионер,да живееш в охолство и да впрягаш умът си в социални теорий.Но е безкрайно тъпо,да си в LA и да представяш един главорез,като Ернесто Че,за герой.Или да осъждаш действията на Американското Правителство във войната срещу Комунистически Северен Виетнам.
цитирай
5. haralanov - А иначе...
17.07.2009 16:22
Коса е филм и за приятелството.Пипнат добре и въздействащ...
цитирай
6. boristodorov56 - 1. discusionenclub
17.07.2009 17:57
Няма оправдание за войната - тя е най-злото от всички човешки дела.
Истина е, че филма е антимилитаристичен и пацифистки, но това не отменя левите му внушения!
Дрогата във филма е между другото и стилистичен похват за изразаване на мирогледа на героите, според мен. Цветята на хипиепохата не бяха наркомани в днешния смисъл.
цитирай
7. boristodorov56 - 2. enige - Правилно
17.07.2009 18:04
В никакъв случай филма не е причина за наркоманията
у нас.
цитирай
8. boristodorov56 - 3. kasnaprolet9999
17.07.2009 18:11
Онова поколение не беше загубено.
Поколение, което протестира пасивно или активно - сиреч изразява позиция не може да се нарече загубено.
По-скоро обратно.
А войната беше прекратена, защото американците я загубиха позорно и срамно за колос като тях през 1975 год.
Младежките протести в САЩ бяха през 1968/69 година.
цитирай
9. boristodorov56 - 4. haralanov - Факта е всеизвестен - Холивуд е пълен с левичари,
17.07.2009 18:31
но има една случка, която е малко известен на широката публика - че индиректно чрез Холивуд се е финансирала Великата Октомврийска социалистическа революция -
какъв евфеизъм за един еврейски кретенизъм.
Леон Троцки, човекът които прави революцията през
1917 год се снима като артист в един филм. Хонорара му е 20 000 000 долора - някои специалисти твърдят, че днес тази сума е равна на 1 000 000 000 долара.
Коя филмова звезда е получавала подобна сума.
Дори Чарли Чаплин не е!
С тази сума Великия месия на евреите закупува един
параход, пълни го с оръжие, набира от уличните бандитски банди 267 главореза и с тях установява властта на болшевиците след откомврийския метеж, когато по думите на полуидиота педофил и многоженец Улянов-Ленин - властта се търкаляла по улиците.
Това е факт.
Тези 267 платени нюйоркски еврейски главорези са заели ключови позиции в новата власт, един от тях - не помня името му - става комисар в Лениновото правителство!
А за левичарството на разглезените холивудски звезди има много факти, дори се случва и един съдебен процес през 50-те години, против 10 холивудски продуценти, артисти и подобни от Комисията по антиамериканизъм на Сената на САЩ - председателствана от бъдещия Президент Ричард Никсън.

Отдавна твърдя, че ако в щатите приемат закон, с
който да наказват най-тежките пресъпления с принудително въдворяване за 1-2 години на престъпниците им в България - със сигурност престъпността ще бъде сведена до неизбежен минимум.
Вероятно само хуманизма на политиците им не позволява да предприемат подобна крайна мярка!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Прочетох си пак коментара, но никъде не
17.07.2009 21:02
видях дума съм използвала думата загубено, нещо си се объркал.
Иначе прав си, че американците загубиха позорно войната, но това, което ми е останало в главата са множеството граждански протести против нея, с които правителството нямаше как да не се съобрази.
цитирай
11. boristodorov56 - 10. kasnaprolet9999 - обречено - това е думата.
17.07.2009 21:43
Обречено - на какво?
Променя ли това смисъла на мисълта ми?
Виж - не става въпрос за идеологически спор.
Коментираме общоизвестни факти.
Войните на щатите не бих желал да коментирам, особенно през призмата на каквато и да е идеологема.
Извън общочовешкия характер на престъплението война - не ме интерисува кой я води, а какво я поражда, последиците какви са и т.н.
Предпочитам да коментирам българските войни и защо сме ги правили.

Коса - е филм против войната!

Спонтанни протести против тази война имаше в цял свят - у нас подобни не помня!
цитирай
12. semtomovi - имаме нужда от вашата помощ
24.05.2010 13:51
Който мрази насилието - моля посетете нашия сайт и ни помогнете със съвет как да протестираме срещу шведско идиотизиране и насилие в гр. Уддевалла, Швеция, подкрепяно най-вероятно от соц. им министерство
Поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8059346
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589