Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2010 19:36 - Изгубената България
Автор: boristodorov56 Категория: Политика   
Прочетен: 11564 Коментари: 48 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




image







     Какво се случи в България през тези  стотина години, че картината да се промени напълно и противоположно?
    Какво изправи днес пред пропастта някога цветущата ни страна  и я докара на крачка от затриване?



      “По никакъв начин не бих искал да подценявам българския селянин. Той е фермер, при когото типичните за фермерите недостатъци са подсилени. Но при него са подсилени и добродетелите на фермерите. Той е силен, трудолюбив, здрав, миролюбив и почтен, издръжливостта и упоритостта му нямат равни на себе си. Българският селянин освен това е грамотен, патриотично настроен и готов да учи… .В страната няма нито богаташи, нито просяци, а селяните почти нямат нужди, които да не могат да не удовлетворят сами…Хората консумират храна и алкохол умерено. Няма хазартни игри…В никоя балканска страна няма такава религиозна свобода както в България….Трудолюбието им е пословично. Издръжливостта им е забележителна. Бедността в смисъла, в който думата се използва в Европа и Америка, в България е просто непозната…”




/У. Монро – автор на първата история на България на английски език. Вж. Bulgaria and Her People. Washington, 1914./

                           Източник:http://izsofia.blogspot.com/



image


Тагове:   България,


Гласувай:
32



1. galina1 - ...
22.06.2010 19:50
Цитат: Какво се случи в България през тези стотина години, че картината да се промени напълно и противоположно?
Какво изправи днес пред пропастта някога цветущата ни страна и я докара на крачка от затриване?
---------
Питам и ако може някой да ми отговори /въпроса не е точно към теб Борис/: Кога България е била цветуща? От година - до година. Кога България е в упадък и защо? Кой е виновен за това???
цитирай
2. razkazvachka - кара ме да се замисля ...
22.06.2010 19:51
интересно...
се получава като помислиш...
ще помисля още...
цитирай
3. анонимен - КОЙТО МОЖЕ ....ДА МИСЛИ!
22.06.2010 19:56
500-г.Т.Н."ТУРСКО РОБСТВО "...НИЩО НЕ СА ПРЕД 50-г.Т.Н."КОМУНИЗЪМ"!
Спомнете си как започва ,прословутия роман с "вечерята на семейството на чорбаджи Марко"!Спомнете си за отношенията в семейството....!
ТОВА ,НЕ Е ВЕЧЕРЯ НА РОБИ,...НАЛИ?
Сравнете човечността,морала и порядките тогава.... и сега при ПОСТКОМУНИЗМА В БЪЛГАРИЯ!
цитирай
4. boristodorov56 - 1. galina1
22.06.2010 19:59
Ще ти отговоря Галина.
Ето виж това и го коментирай:http://www.extremecentrepoint.com/?p=6526#more-6526

Това са официални данни. Има и източници, които са безпристрастни, защото са на ЦРУ.
О-о - забравих - ЦРУ са врагове за теб.

Тогава свери данните тук:http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=64
цитирай
5. boristodorov56 - 2. razkazvachka
22.06.2010 20:02
Трябва всички отдавна да са разбрали истината.
цитирай
6. boristodorov56 - 3. анонимен
22.06.2010 20:03
Робове и абсолютно безправни и безимотни - българите са били единствено през времето на комунизма.
цитирай
7. hristo27 - Щеше да бъде прекрасно, ако това ...
22.06.2010 20:39
Щеше да бъде прекрасно, ако това което си написал беше истина.
цитирай
8. haralanov - Има и друга база за сравнение...
22.06.2010 20:57
Че България я загубихме безвъзвратно за мен е вън от всякакво съмнение.Повече от тъжно е!В някакъв брой на в.Про&Анти преди години на една табличка беше дадено колко пари е получавал един даскал през 1939г.и какво е можел да си купи с тези пари.В същата табличка беше дадена сегашната средна заплата на учителите и какво количество от същите продукти може да се купи сега.Сравнението беше потресаващо!През 1939г. не само даскалът но и при други професии със заплатите си са могли да купят много повече продукти отколкото сега.Факт!
цитирай
9. haralanov - До hristo27
22.06.2010 20:57
Истина е!
цитирай
10. boristodorov56 - 7. hristo27
22.06.2010 21:27
Не те разбирам.
Кое не е истина?
цитирай
11. evrazol - Че защо да се е променило нещо?
23.06.2010 00:48
Данко Хайрсъзина печели избори. Голото зъзне, гладното мре, достойнството се мери по една финикииска скала, кадърните и свободолюбивите емигрират, простотията е повсеместна и самодоволна. Всичко си е същото.
Е, може тухлите и ламарините да са повече, или по-малко, ама "халът" като цяло е следвал ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА МАНТАЛИТЕТА. А той си стои на ниво 1923 година, обзаведен с нови технологии. Когато сме най-зле сме най-добри според световни някакви стандарти - културата, духовността, патриотизма, трудолюбието ни само тогава са в разцвет.
Колкото до икономиката - кой е*ал, е*ал. От днеска Пена не е вече курва, щот кризата я принуждава да дигне гащите. Но политиците още дълго ще я наобикалят - зер феромони са това ...
Само Дянков ни оправя със стил. Ако се задържи десетина години и земеделието ни ще се възроди и офшорките може да фалират даже, че нищо чудно и да започнем да уважаваме умните и почтуните си хора, а жипките да станат неизгодни. В случай че нещо не ни асоциира към себе си де, или някой не ни освободи междувременно.
цитирай
12. анонимен - Мрете седерасти в лайна...
23.06.2010 07:30
Пореднаъа седерастична курва се опитва да лъже българите!!!Умри в Ломандирниковите лайна,боклук синьо-болшевишки...
цитирай
13. slavimirgenchev1953 - Боре, ето как съм си отговорил навремето. )))
23.06.2010 08:30
Троянската война

Терсит
никога нищо не бе съчинявал:
стихотворение,
кораб,
пирамида,
статуя на жена.
Мразеше Агамемнон и цялата му компания
и им служеше злобно
на суша, море и война.

Бе заклет пацифист, но отплава за Троя.
Името му бе легион, макар и без власт.
Инак би ли го зърнал Омир след боя,
за да му даде думата
за цял час?

Терсит – неформалният лидер и говорител
на угнетения,
безимотния,
експлоатирания грък.
Той бе маса-войник, изнесъл на плещите си
богатствата на царете, а победите им във войните –
на своя лък.

Не е ли тогава Терсит творец на благата
и движеща сила в историческия процес?
Не е ли призван той,
класово-осъзнатият,
да изреже в съдбовния ден
олигархическия апендикс?

Омир – класическият слепец – не беше дорасъл
до класовия критерий,
до класовия подход.
Или само за да угоди на аристокрацията,
бе изкарал от първия комунист
идиот?

Какво от това, по дяволите и ангелите,
че се надсмя над Злобния, щом го остави жив?
Терсит надроби попарката си веднага.
Отдавна.
И е щастлив.

„Грабете награбеното!
Конфискувайте!
Кооперирайте!
Национализирайте!“
А днес слюнчи химическия молив
и спори
кое колко струва.

„Връщам ви нивите, но искам гаранция,
че няма да бъда ратай!
Връщам ви дюкяните,
къщите,
фабриките,
но ми оставете и моя пай!“

Терсит, царят на благинките, що ритнал трона...
Името му е легион.
И не е никакъв мит.
Бял кахър са кавгите
за родното място на Омир;
страхувам се, че България
е родината на Терсит.



цитирай
14. анонимен - червената проказа
23.06.2010 09:16
СЛУЧИ СЕ КОМУНИЗЪМ, ТОВА СЕ СЛУЧИ, ТА ОТ БЪЛГАРИНА И БЪЛГАРИЯ НИЩО НЕ ОСТАНА!
цитирай
15. анонимен - примери безброй
23.06.2010 12:40
Когато прости хора вземат властта,това се случва!И продължава да се случва!Гешев е направил една грешка,но фатална!Трябвало е да ги изтребва,а не да мисли,че ги контролира!Сега вече е много късно!Много,много късно!
цитирай
16. galina1 - Боре, Бореее.....
23.06.2010 19:11
Не ми се говори. Много злъч, много нещо. Уморих се от всичко това. Има хора, които от ден на ден се закопават все повече в мръсотия. Целта на моето съществуване не е това. Омръзна ми да чета боклукчийски постове /не твоя естествено/, други. Това е отрова за народа. Няма да се оправим Боре. Няма, докато поне малко от малко не се прочисти мисълта. Онзи ден баща и син се смляха от бой заради един скапан спор за партия. Познавам друго семейство, в което четирима души са от различни партии, но това не пречи внук и дядо да си говоряткато приятели, не пречи на никой в тази къща да живеят по нормалата. Лично аз се радвам, защото все още в нашата миризлива България има подобни личности, които съхраняват отношение, ценност и преди всичко уважение между поколенията. "НАРОДЕ!!!..." - Васил Левски.
цитирай
17. boristodorov56 - Отсъствието ми от къщи ми попечи да отговоря. Благодаря за коментарите.
24.06.2010 08:44
- 11. evrazol;
- 13. slavimirgenchev1953;
- 14. + 15. анонимен;
- 16. andrei
цитирай
18. boristodorov56 - 17. galina1
24.06.2010 08:54
Каква жлъч има в един зададен въпрос?
Защо да е трагедия, ако се търси истината?
Вина ли е да се посочи виновния, още повече, че никой никога не го е наказвал нито ще има възможност да го направи?
Знаеш ли, аз не членувам в никоя партия и нямам намерение да го правя - отдавна съм престанал да деля и съдя хората за убежденията,
защото казано е: "По делата ще ги познаете".
Ценностите, скъпа Галина, са пряко свързани с делата на хората. Не може да имаш някакви ценности, ако делата ти са неморални.
В случая аз се опитвам да дам отговора за едни неморални дела - знаеш добре чии - на комунистите - за какви ценности ми говориш.
Да не би Васил Левский да е бил комунист?

Да не си член на пловдивския клуб "Че Гевара"?
цитирай
19. veselinvalev - Ето това се случи
24.06.2010 10:26
У. Монро е написал истината.
Другата истина е, че сегашния постсоцкапитализъм е по-лош и от социализма, който унищожи истинското в България.
Ето това се случи.
цитирай
20. vmir - Имам текстове от семейни пощенски картички и писма отпреди стотина години, които не само потвърждават част от написаното, но и го
24.06.2010 10:37
надминават в някои отношения. Но един простак, на предците на когото не са пращали подобни текстове, не е в състояние да го проумее, а ще си го обясни със собствените си просташки представи и маниери. За простаците истината е в простотията, а останалото им изглежда измислица. Жалко е, че агресивността и провокациите на простаците снижава рязко продуктивността на кадърните.
цитирай
21. boristodorov56 - 20. veselinvalev
24.06.2010 10:39
Прав си Весо, но все пак има очевидни предимства днешното време.

Трагедията, която изживяваме днес е следствие точно на комунизма
и Великата криминална революция (по определението на Солженицин) за преразпределение на националното богатство направена от ДС и КГБ.

Българите вече са по-бедни от албанците - ограбването продължава.
цитирай
22. kass - boristodorov56
24.06.2010 18:39
Боре, днешната трагедия не е само в политиците, дори не е и в комунистическото минало толкова, бях достатъчно голяма и видях. Комунизма не си отиде, защото българите силно искаха, отиде си, защото се разяде откъм главата. Ако ние наистина искахме свобода и демокрация нямаше да има разграбване от всеки, който можеше да грабне каквото може от заводите, с очите си го видях в конната база в която тренирах, конете, расови, обучени спортни коне се продаваха за месо на италианците, за да могат да вземат парите докато още имат възможност, а аз наивна мечтателка смятах, че всеки ще запретне ръкави за да модернизира базата и развие коневъдството. Представях си търгове на расови коне и милионери от цял свят в скромния ни Пловдив. Уви, никой нямаше такива амбициии, твърде на дребно се мислеше, пък и нищо не го засягаше лично, не беше собственик, никой не беше, дори държавата, просто захвърлен бизнес без собственик, изоставена къща за радост на крадците, това е и това са последиците които ще трябва да понесем. Народът не беше готов за свобода, не я искаше и не му трябваше. Днес лесно можем да се сърдим, да анализираме, дори да осъдим и убием всички комунисти, но робството няма да изкореним от главите си, свободата ни побърка, защото не знаехме какво да правим с нея и все още не знаем. Знаеш ли кое е по-важното според мен, човек да може да се адаптира, да може да види с какви възможности разполага и да ги използва, миналото трябва да се помни и от него да се учим, но не бива да се оправдаваме с него, с нищо нямаме оправдание освен със себе си и нашата способност да градим, каквато за жалост нямаме...
цитирай
23. анонимен - вени
24.06.2010 19:00
БЪЛГАРИЯ Е БИЛА МОНАРХИЯ-НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ!
цитирай
24. galina1 - Не съм ничий член,
24.06.2010 20:05
и няма да бъда. Но и ти не можеш да ме привлечеш. Никой НЕ може. Продължавайте с квалификациите. Едно си баба знае, едно си бае. Ти мен ме питаш за Че, а аз теб за какво да те попитам. Да не би да си илюминат, а, че толкова си прогресивен с омразата ти, но иначе пазиш поведение. Който си пада политик да продължава по същия начин да сее раздори и противоречия. На мен това не ми харесва, пък ти Борисе ме обвинявай в каквито искаш грехове.
цитирай
25. galina1 - Хм, интересно.
24.06.2010 20:10
За какъв морал говорим? Чий морал? Кое критикуваш - една система от преди 20 години, така ли. Ами тя тази система вече я няма. След 1989 година настъпиха промени, които много хора искаха, въпроса е до къде се стигна. Ти какво предлагаш Борис, след като твоята пропаганда ръси само омраза? Кажи си предложенията, приоритетите. Освен да се съдим един друг май друго не може да се прави в момента. Държавата загива, всичко се увеличава, ток, данъци, какво ли не, ти продължаваш конфронтациите. Нямам нищо против теб. А аз наистина се уморих да се връщам 50 години и да се обвиняват тогавашните управници за днешните неразбории. Това за мен е чиста манипулация. И казах - не ме интересува никоя партия. В момента всичко е под всякаква критика, както и писанията които някои хора правят само и само да противопоставят някога със сега и да пускат какви ли не въдици.
цитирай
26. boristodorov56 - 23. kass
24.06.2010 22:00
Хем си права, хем има и друг нюанс в цялата бъркотия,
но във всички случаи - народ виновен няма.
Спомни си времето на Иван Шишман -
сега е същото време.
От друга страна - степента на интелигентност на народа е отчайваща.
Това е факт.
Кой нормален човек гласува три пъти за собствените си угнетители и мъчители?
Аз не знам такъв.
цитирай
27. boristodorov56 - Голяма е дозата истина в този факт.
24.06.2010 22:01
анонимен написа:
БЪЛГАРИЯ Е БИЛА МОНАРХИЯ-НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ!

цитирай
28. boristodorov56 - 25. galina1
24.06.2010 22:03
Не избягвай въпросите ми?
цитирай
29. boristodorov56 - 26. galina1
24.06.2010 22:13
Не е интересно - жалко е!

Защо се правиш, че не разбираш,
че безнаказаноста и всевластието на комунистическите гаулайтери и червените гестаповци от ДС съсипаха България като я ограбиха, както турчин не я е грабил.
Този грабеж продължава нескрито от отрочетата на некрофилите.
Кажи ми кой от олигарсите не е свързан с комунистическата номенклатура и гестаповците?
Не ме интерисуват чувствата ти и мислите ти - те са преднамерени и обидни за здравия разум.
Дори е без значение къде членуваш - важно е как мислиш,
защото както мислиш тъй и постъпваш.
цитирай
30. galina1 - Хахаааааааааа
24.06.2010 23:09
Ти добре ли си бе Борисе? Не ми се прави на много морален. Аз съм по-морална от теб. Не обиждам никой, не се кося за това кой какъв е бил преди 1944 г, след 1944 г, преди 1989 г, след 1989 година. Само гледам как се променя живота и психиката народобългарска. Хайде кажи ми с думи прости, с думи човешки "Кой от олигарсите е свързан с комунистическата номенклатура и гестаповците?" Човече, вземи се в ръце, защото излизаш извън рамките на обикновената човешка мисъл. Здравия разум, ако го притежаваш /надявам се все пак на това/, едва ли би ти диктувал подобни глупотевини. Кой ти го каза това бе Борисе??? На кои въпроси не съм отговорила? Мисля, че сбито успях да коментирам общо това което имах да казвам. На мен ми писна от твоите "комунистически номенклатури", от други, които постоянно бръщолевят простотии, които касаят 1925 година и вместо да направят крачка напред вървят назад. Представи си го това Борисе: вървене назад. Голяма глупост е да знаеш. "Този грабеж продължава нескрито от отрочетата на некрофилите". Човече, пак ти казвам, внимавай. Съвземай се докато е време. Не мога да ти отрека правотата в израза "Дори е без значение къде членуваш - важно е как мислиш и как постъпваш." Та как мислиш и как говориш ти? Мислиш ли, че тези думички са в унесон с едно съвремие и дали биха спомогнали за облагородяването на нацията ни??? Ако пак не съм отговорила на въпросите ти, то ги номерирай и ги задай в последователен ред. Ще се опитам да те опровергая по висчки правила на изкуството.
1. Мислиш много погрешно, що касае усъвършенстването на личността. Не е необходимо да си чукаш главата в стената.
2. Изкуството на днешния живот според мен, не е да обругаваш, да квалифицираш някой като еди какъв си, а да съумееш да видиш себе си в общата конструкция на една сграда. Когато основата на тази сграда е нестабилно, тя се руши.
3. Месията все още го няма. Ти със сигурност не си, защото губиш собствения си образ сред много идентични, с които си се слял и така се дисквалифицираш сам.
цитирай
31. boristodorov56 - 31. galina1
25.06.2010 08:42
Скъпа Галина - въпросите са най-отгоре в постинга - не ги ли видя?

- Какво се случи в България през тези стотина години, че картината да се промени?
- Какво изправи днес пред пропастта някога цветущата ни страна и я докара на крачка от затриване?


Ако продължаваш да коментираш личността ми, а не постинга ще го направя и аз.

Но с едно съм съгласен с теб - аз наистина не съм добре. Права си!

Не искам да усъвършенствам личността си за да постигна перфидната низост и безродството на един Гоце Пърламанов, например.
Не мога да живея със скверността на комунист, който се прави на ангел хранител - прости ми.
Отказвам да бъда месия като Р.Овч., пиянгура Р. Петков, Митко Гестапото и так дальее червени боклуци, извини ме.
Не искам да бъда съвременен тип като гейовете Сегей Станишев и Вигенин - имам семейство, деца, внуци, куче, котка и вяра в Бог - съжалявам.


Имам съвест и морал - това е проблема ми, който ми пречи да одобрявам начина ти на мислене, говорене и усукване.

Дори не ми пука какво мислиш за мен, защото аз не мисля нищо за теб.

Тези приказки - и друг път съм ти казвал - ще ги приказваш на партийно събрание.

Накрая - позволявам си да ти припомня,
че който оправдава престъпниците е престъпник.

Ти оправдаваш ли престъпленията на комунистите?
цитирай
32. galina1 - ...
25.06.2010 20:14
Както казва една колежка: "Излишно е да се спори с радио." Радвай се на предимството си Борис. Провъзгласявам те за ПОБЕДИТЕЛ. Не мисля да се навирам повече в блога ти с тази безсъвестност. Излишно е и то поради една единствена причина: за втори път ми се случва да НЕ мога да говоря с някой, защото между мен и него има една непреодолима бариера относно човешките различия. Аз не мразя, но ти да. Както и да е.
цитирай
33. boristodorov56 - 33. galina1
25.06.2010 23:12
Глупости - победител!
Та аз съм съвсем безнравствен тип -
не понясям да ме гъбаркат с подмолната мисъл,
че се борят с мен.


цитирай
34. hatanasov - ДС
26.06.2010 23:14
Така ще е след като единствени в източния блок не направихме лустрация.
цитирай
35. анонимен - Борко, Борко..тежък ни е кръста
27.06.2010 10:37
Когато имаш насреща си опоненти, които дърдорят без факти, става ...трудоемко :-))) Да доказваш тезите си. Малко пропускат, че сме им учили и са ни изпитвали по техните си истории. Нашите тройки по тези изпити са завоювани с кръв и тежки пищови. Лично на мен, изучаване на "Политикономията на социализма" ми даде много, когато трябва да оспорвам тъпите им идеи. Галинке, рожбо соц. комунистическа, Трети закон на соца - "Все по-пълно задоволяване на потребностите на хората". Хайде, Галинке, кажи " Що е "потребност" и кога възниква? Това е въпрос, който зададох на преподавател по полит икономия на соца и ..ми донесе 2 /двойка/ на изпита.
цитирай
36. boristodorov56 - 36. katana
27.06.2010 12:41
Аман от низови комунистически активистки,
които поучават, сочат с пръст, заклеймяват, обиждат, обвиняват те в триста смъртни гряха - само и само да забравиш, да не говориш за вина и виновници.
България загива - виновни няма!

Много трудоемък е разговора с тях.
цитирай
37. анонимен - Аман от низови комунистически а...
27.06.2010 13:40
boristodorov56 написа:
Аман от низови комунистически активистки,
които поучават, сочат с пръст, заклеймяват, обиждат, обвиняват те в триста смъртни гряха - само и само да забравиш, да не говориш за вина и виновници.
България загива - виновни няма!

Много трудоемък е разговора с тях.

О да. На всяка тяхна измислена теза трябва да се отговаря с факти, които те отричат. Не са публикумали своя архив, че да видим отрязаните от тях глави. Ако не са го унищожили, де.
цитирай
38. vencivaleri1951 - присмехулник
27.06.2010 20:17
Цветуща България през 39та....!? и след това комунистите...Да си припомним малко историята...До 23 година комунистите са диалогична и общо взето сговорчивва партия. Какво имаме от другата страна обаче...Трима министър председатели убити /Стамболов, Петков, Стамболиййски/, две войни загубени, едно въстание/войнишкото/ няколко преврата , две абдикации, стотици хиляди погубени живота, огромни репарации, зо% от територията ни загубена, разорена от всякъде държава. Повтарям до това време социалистите кържочничат и си правят един другиму номера по читалища и лозя...Към ставащото в държавата практически нямат причастност. Кой погуби тогава страната, кой раздели нацията заколвайки като куче законно избраният български премиер/Стамболийски/...Какво търси окото на Гео Милев в отходните места на войнишките тоалетни. Напомням още един път...до тогава социалистите са вън от политическата игра...И какво е било правилната политика според Вас Борисе ...Да сведът глава и да търпят башибузучщината и некадърността на самозабравила се върхушка. Не Социалисти и земеделци направиха разделителната бразда, не те я напълниха с кръв, а зараждащия се монархо фашизъм в страната. Написа го точно гениалното перо на поета:"...Клаха го както турчин не беше го клал..." Не пожалихте Боре това перо...както нямаше да пожалите и друго , не по малко гениално след години...Сега събирате хоругви и правите завери...No pasaran!!!...В края на краищата пак ще гризнете дръвчето...Може и да ви харесва...Дерзайте...
цитирай
39. hatanasov - 39. vencivaleri1951 - присмехулник
27.06.2010 22:27
Монархо фашизъм в България има само в измислената комунистическа история.
цитирай
40. boristodorov56 - 39. vencivaleri1951
27.06.2010 22:48
Страхувам се, че конфликта е с малко по-задна дата - 1918 год, а мястото на греха е Добро поле. Не си ли чувал, че активността на комунистите и тогава е спонсорирана от Москва?
Що се отнася до преврата на 9 юни - комунистическата партия го е подкрепила! Крият го идеолозите, но вече се появиха податки в тази посока - и всичко пак е ставало под диктовката на Москва.
Чини ми се нещо ме гъбаркаш за свеждането на главата - до 23 септември комунягите никой не ги е закачал.
Виж приятелю, може пък и ние да сме чели историята и да поназвайваме това, онова.
Във всеки случай не ми сочи официалната комунистическа история за доказателство, която оправдава и замазва всички техни престъпления и пълното им безродство, защото ще те заподозря в откровена подигравка.
Време е да прочетеш и нещо друго освен учебника си за 5 клас.

Успех!
цитирай
41. boristodorov56 - 40. hatanasov
27.06.2010 22:54
Човекът ни подценява,
но със сигурност не знае, че др. Бенито Мусолини е делегат на последният комунистически интернационал в Москва, за който Хр. Смирненски с алкохолен патос възкликв: "Ах, летете екскадрони и т.н." Да отвори съчиненията на тов. Улянов(Ленин)
за този период и ще види как самият вожд се обръща към др. Б.Мусолини от Италия в приветствието си до италианските социалисти.
От социалист е резонно човек да стане фашист - тази метаморфоза ни е позната и обосновано доказана.
Или нацист.
цитирай
42. vencivaleri1951 - присмехулник
28.06.2010 00:24
Човекът наистина Ви подценява, и как да не Ви подцени...Смирненски пияницата добре, че го е тръснала туберколозата, Милев "грозникът" -мястото му е във войнишката септична яма, а Вапцаров на стрелбището... Майната им на тези некадарници ние ще си четем Сугарев ...Ленин аз съм чел, и не е тайна участието на Мусолини като делегат на Коминтерна...Има достатъмно снимков материал , както и изказването му може да се намери в музея... /изказването на Мусолини/ Подобни метаморфози има не само в тази посока. ...Преподавател по поритикономия на социализма -консерватор...Това не е проблем, и Чърчил го е правил Само не разбрах кой уби Стамболов, Петков, Стамболийски??? Благоев, Сакъзов или...Може би учебникът ми от 5ти клас ме лъготи нещо? И какво се случи толково на "Добро поле" Това , че не се братоизклахме ли е причината за загубата на 30% от земите ни. Аз ви попитах нещо простичко...Къде до 23та година социалистите проляха кръв, а вие многообразовани господа ме пращате на Кирковския където една жена каза... Аз никъде не казвам, че сте закачели "комунягите" до 23та. Те не бяха в играта. Вие загряхте със земеделците пускайки ги през месомелачката ... И какво беше според Вас правилното поведение на компартията ...Да се присламчи към"победителите"...нали именно за това са привлечени и социалисти /Казасов/...Мерси ...казах познаваме Ленин. Опитахме, не стана, но след това взе , че стана...Бъдете сигурни пак ще стане...Тя възрастта на този който си може не пречи:))) и както се пееше в една култова песен : "...а в комнатах наши сидят комисары и девочек наши ведут в кабинет" :)))
цитирай
43. boristodorov56 - 43. vencivaleri1951
28.06.2010 08:33
Дори не си и помисляй да прикачаш към днешните антикомунисти глаголи като тези "закачали" и "загряхте" - това правеше само Премянов, чийто баща бандит изкормвал нежелаещите да му слугуват като ятаци селяни и увесваше вътрешностите им над прага на вратите им!

Аз не казах никъде, че ти си хранил с човешки трупове свинете в Белене, нали?

Драги ми присмехулен многознайко, нито Смирненски, нито Гео Милев, нито Вапцаров са били комунисти или членове на компартията, апропо - последният е бил платено тяхно оръдие.
Ако използваме днешния сленг - комунистите поръчвали - той помагал да се вършат в престъпно съучастие мокрите поръчки! Точно както го правят в днешно време.

Пак обърка мястото на агитката си - комунистите през 1923 година са подкрепили преврата на проруските офицери - това мислиш ли, че е станало без санкцията на Коларов, който е щеф на Коминтерна тогава? Комунистите са били политически противници на земеделците - времето е малко далечно, учебника ти за 5 клас не пише, но има и друга литература, която свидетества за този факт - не се прави, че не знаеш.

Ще ти кажа кой уби Стамболов, Стамболийски, Д. Петков, Благоев, Сакъзов, Гео Милев и направи атентата на църквата "Св. Крал" - проруската пета колона у нас.
Но ти направо казвай - Иван Костов го стори - хич не си прави труда да го осмисляш.

Оптимизмът ти издава ментални несъотвестния!

Привет от Велко Вълканов!

цитирай
44. vencivaleri1951 - boristodorov56
28.06.2010 11:31
А аз се бях притеснил, че не съм напсуван още...Попържаш на "ментален"...но все пак не забравяш черва да весиш по вратите/Това някъде в Ястребино ли беше?/ Впрочем ти наистина ме накара здравата да се замисля дали при "нормалните" ми е по добре. Това че не схвана въпроса дали Сакъзов и Благоев са заклали тримата премиери е малкия проблем. Това може да се научи. Когато обаче един "демократ" започне да проявява нетърпимост към различно мислещия тогава този "демократ" явно има проблем. Говоря не за отношението ти към мен/то аз съм ниска топказа теб-с петокласно образование/ а за проф Вълканов. Ще те попитам "демократе" -Къде беше ти до 89та , къде беше професора...Теб ли привикваха в ДС или него, ти ли беше съучередител на клуба за гласност или той...Ако кажеш, че и той е бил платен килър както Вапцаров ще те разбера и ще си посипя главата с пепел...Никъде не съм казал, че Гео Милев и Смирненски са били комунисти...просто отговорих на твой единомишленик който си правеше каламбури със негов стих...Нищо повече, а Гео Милев просто е умъртвен защото е различно мислещ както и Ламби Кандев, както и Иосиф-Хербст/дано знаеш кои са/, както още доста интелегенция. Виж за Вапцаров мисля, че грешиш...не говоря за учебника ми за5ти клас/там послъгват/ а за присъдата срещу него...Там черно на бяло е написано, че е член на ръководството на партията/ЦК/ То и за това е присъдата му-срещу него няма обвинение за конкретно действие. Виж за Костов не си прав също,той не го е направил-няма далавера, а той от малък я обича. Още от когато го върнаха от училището за гражданска авиация в СССР през седемдесетте именно за далавера. Нас завършилите 5ти клас ни бяха изпратили да вземем 6ти там/тук някак си не успявахме/ и ни плашеха с бате Ваньо/още от тогава/ ...Да не павим като някои/и той вътре/ "Черна борса" защото няма да завършим 6ти. То и за това не го приеха в БКП/беше скрил този невинен епизод, но ...Лучански го издаде:)))/ Сега си мисля...Защо пенсиите, а не нов 9ти юни не спретнете?
цитирай
45. boristodorov56 - 45. vencivaleri1951
28.06.2010 19:42
Чувството ти за хумор е превъзходно, но е като за кръжок от петдесетте години на вампирската ви партия.
Такива шоу програми - не ме кефят.
Опитай другаде.
Белким се вържат да ти се хващат на въдицата да повтарят известни до втръсване неща.
Сега не е 1 989, а 2 010 - понимаеш?
Дори не ми пука къде е бил професор Велко Вълканов преди - вероятно на хуй -
въобще не мисля, че някой ще му завижда, освен ако не се казва Сергей Станишев.

Вземи си изхвърли учебника за 5 клас.

Поздрави на Вигенин!


Ето ти нещо взето назаем от vkolev22 .

Превратът на Военния съюз и Народния сговор на 9 юни 1923 г. е повратен момент в историята на българската държава между двете световни войни и затова интересът на професионалните историци към него е напълно разбираем. Редом със сериозните дискусионни въпроси за характера на властта, установена след преврата, за политическия състав на правителството, а и странния спор за характера на режима при евентуална победа на въоръжената съпротива срещу деветоюнците (т, нар. Юнско въстание), съществуват немалко факти от изключително значение, които са широко известни и се смятат за напълно установени. Един от тях е позицията на неутралитет, заета от БКП-тесни социалисти (секция на Третия Интернационал).


В първия документ на ЦК на БКП - "Позив към работниците и селяните България", превратът се определя като "въоръжена борба между градската и селската буржоазия" и се призовават трудещите се да не се месят в нея, за да не "си горят ръцете в огъня и да вадят кестените за други, за своите експлоататори и потисници". Очевидно се имат предвид и двете страни, както и в резолюцията на Партийния съвет от началото на юли с.г. Поради съществуващата в БКП завидна партийна дисциплина, изследователите приемат тази постановка за изпълнена по принцип. Затова след получаване на известната телеграма на Тодор Луканов, комунистите се оттеглят от съпротивата срещу преврата. Това описание на събитията с анализ на причините и същността на неутралитета, от позициите на марксистката революционна класова идеология е представено в почти всички научни изследвания. Голямо внимание се обръща и на преодоляването на неутралитета и възприемането на курс към въстаниe под натиска на Комунистическия интернационал.
Тук и там в изследвания и спомени се промъкват отделни факти, които говорят против нея, но те обикновено са отричани като "подла лъжа". Въпреки това, запазените поверителни шифровани доклади на окръжните управители до Вътрешното министерство от края на юни 1923 г„ говорят в полза на "лъжата".
Още в деня на преврата, когато земеделските отряди обкръжават Плевен под ръководството на сваления земеделски министър Александър Оббов, заместник-началникът на Генералния щаб на армията от София телеграфира на подполковник Никола Стайчев в Плевенския гарнизон, че "има разбирателство с комунистите". Това споразумение скоро се материализира в телеграмата на организационния секретар на ЦК на БКП Тодор Луканов. Тя фактически е съставена с участието на новия вътрешен министър полковник Иван Русев. Той с министерския си автомобил отвежда Т. Луканов в завзетата от военните сграда на Централна поща и осигурява предаването на телеграмата в провинцията. По спомени на участници в акцията в Плевен, местният ръководител на комунистите Асен Халачев разговаря по телефона с Т. Луканов и лично се уверява, че телеграмата не е фалшификация на властта.
По същия начин са възпрени комунистите от конфликта в Пловдивско, където окръжният секретар на БКП Пенчо Савов, придружен от двама офицери, обикаля окръга и нарежда да не се помага на земеделците. Това се повтаря от Коста Ципоранов, който съвместно с офицери обикаля Старозагорско, Казанлъшко и Новозагорско. Във Врачанско инициативата за контакти с местните органи на новата власт идва от председателя на местната партийна организация Атанас Стоянов и от окръжния агитатор Гаврил Генов, които по телефона и чрез обиколка из окръга, съпроводени от офицери, нареждат на своите съпартийци по места "да не вземат страната на дружбашите". Същото се повтаря от Асен Халачев в Плевенско и др. Според окръжните управители през юни 1923 г. комунистите повсеместно се държат "коректно" и "лоялно спрямо новото управление", а окръжният управител в Русе съобщава, че те "посрещат падането на дружбашкия режим с нескрита радост. Видни комунисти донесоха официално за извършени престъпления и насилия от дружбашите особено по изборите" и дори налагат арестуване на земеделските водачи в града.
По сведение на окръжния управител комунистите "в Лом и Видин са действали съвместно с военните за провалянето на стария режим". Там, както в Плевен, в Ловеч и другаде те участват и в организираните от новата власт "милиция", "гражданска гвардия" ил и '' шпицкоманди" за бор6а срещу земеделците. Неслучайно на много места в страната комунистическите функционери са пленявани от съпротивляващите се на преврата членове и симпатизанти на БЗНС, които виждат в тях свои противници.
На обвиненията на социалдемократическия орган "Народ", че комунистите предлагат съдействие на Александър Стамболийски срещу превратаджиите, комунистическият "Работнически вестник" реагира "с възмущение" и уверява, че "дори мисълта да се помага на същия е изключена". В Габрово, а и на много места в страната, партийните комитети на БКП отхвърлят предложенията на ръководствата на земеделските дружби за общи действия.
Особено показателни са случаите в три града - Пловдив, Плевен и Лом. По сведения на Васил Коларов, в Пловдив командирът на една военна част /пионерна дружина/ известява на Окръжния комитет на БКП за началото на преврата и предлага да постави своите войници под ръководството на комунистите, но е отпратен да изпълни получената заповед. В Плевен Асен Халачев дава съгласие за сътрудничество с новата власт пред окръжния управител, началника на гарнизона и пред местните лидери на останалите партии, а по-късно многократно преговаря с военните, за да получи оръжие от казармите и новата власт да потвърди комунистическото управление в общината. Комунистите сами искат да поемат охраната на отделен сектор от отбранителните линии в града и помагат на военните да спрат настъплението на земеделците и "разграбването на града". При съдебния процес срещу участвалите в събитията комунисти, наетите от ЦК на БКП адвокати, с основание поддържат именно това обяснение за събитията - съгласувани действия на комунистите и военните срещу съпротивляващите се на преврата селяни. В Лом в нощта на преврата комунистите са готови да отблъснат нападението на въоръжените земеделци срещу града. По доклад на Видинския окръжен управител: "В Лом комуниста - кмет Кр. Пастармаджиев дава в услуга на войската общинските кола и коне и служещите в общината комунисти са взели участие в борбата срещу дружбашите в деня на свалянието им от власт, които се опитваха да възстановят стария ред". Същият комунистически функционер лично заплашва комунистите от Кнежа с арест при съпротива срещу новата власт.
Тези факти добре разкриват характера на обявения неутралитет - "истинския смисъл на деветоюнската тактика", по думите на В. Коларов. Именно според генералния секретар на Третия интернационал "тактиката на 9 юни не беше само едно изчакване на събитията, както обясняваха нейните защитници, а едно възпиране" /курсив на В. Коларов/. Нужно е да се отбележи, че новата власт също се държи напълно коректно с БКП. За това говорят честите срещи между управляващите и ръководни дейци на Комунистическата партия. Тези връзки са отразени и в многобройни интервюта, излезли в чуждата преса. Единствените опасения произтичат от дейността на "чуждестранните комунисти'', т . е. на дейците, о6вързани с Комунистическия интернационал.
Контролираните от комунистите местни органи на властта са разпуснати едва на 12 септември 1923 г. с известната заповед на вътрешния министър, след като подготовката за въстание е напълно разкрита, Когато генералният секретар на Коминтерна В. Коларов нелегално минава границата и затова е арестуван от местните власти, той е освободен по нареждане на правителството, а при повторното му арестуване е отново освободен от централната власт. Същото става и при задържането на Георги Димитров. Частните случаи на натиск срещу дейци на БКП до 12 септември 1923 г. са резултат от престараване на отделни местни власти и не надхвърлят натиска и срещу дейци на партии, обявили се в подкрепа на правителството на професор Александър Цанков - социалдемократи, радикали и демократи.
Именно за да си осигури поддръжката на БКП, кабинетът предприема мерки, към които ЦК на комунистите е твърде чувствителен. Те се свеждат до пряко субсидиране на партията им от властите чрез държавния бюджет. В средата на юни 1923 г. правителството постановява ревизия на оборотните кредити по прехраната, отпускани от земеделското управление на големите градове. Отсрочка при връщане на кредитите може да даде само Дирекцията на държавните дългове. Въпреки това, ръководената от комунисти Плевенска община, където те са оказали решително съдействие при укрепване на новата власт, получава изключителна привилегия. Погасяването на нейните неголеми задължения - под 2 млн. лева, е разсрочено до 1927 г. от Министерския съвет.
С XIX Постановление на Министерския съвет от 31 август 1923 г. комунистическата кооперация ''Освобождение" получава безплатно от държавните мини в Перник 20 хиляди тона въглища, които да продаде в столицата. Там се очертава остра криза за отоплителни материали през наближаващата зима и цените им нарастват неимоверно. По средни пазарни цени за София за 1923 г. приходът от тази търговска операция възлиза на кръгло 8 милиона лева. С XXII Постановление на Министерския съвет от същата дата заедно с други три кооперации, "Освобождение" получава под гаранция на държавата от Българска Народна Банка чрез Българска Земеделска Банка и Българска Централна Кооперативна Банка, при изключително изгодна символична лихва, кредит от 4 милиона лева за закупуване на брашно за продоволствието на София. По спомени на един от министрите, БКП е субсидирана от новото правителство чрез своята кооперация в размер на 6 милиона лева.
Добрите отношения между военните и комунистите намират своето логично обяснение в новата политическа обстановка в страната,. Още при поемане на управлението правителството обявява, че ще зачита конституцията и ще проведе избори. След разгрома на БЗНС, в който БКП активно участва чрез своя "неутралитет", тя остава най-голяма парламентарна сила. При избори нейното участие във всички изборни институции ще нарасне значително. Най-смелите прогнози говорят и за овладяване на властта по парламентарен път. Именно за избори настоява партийният орган "Работнически вестник" в почти всеки свой брой след преврата. Дори повечето от прословутите "единофронтовски статии" на Георги Димитров пропагандират идеята за Единен фронт именно с оглед на избори. Към това е насочена и програмата на Единния фронт, публикувана в печата. За избори призовават и всички решения на централните управителни тела на Комунистическата партия, а и нейните секретни документи, където се нарежда на окръжните и околийските комитети да организират кампания с протести и искане за избори.
Тази политическа линия на комунистите след преврата в голяма степен се дължи и на силно изострените отношения между БЗНС и БКП след декември 1922 г. От една страна важна роля играят предстоящите в началото на 1923 г. окръжни, общински и парламентарни избори, където основен противник на земеделците са комунистите. Конфронтацията се засилва още след като на заседанието на Партийния съвет на БКП през януари 1923 г. е възприет лозунга за създаване на работническо-селско правителство, издигнат от IV конгрес на Комунистическия интернационал през 1922 г. Този лозунг е успешно оборен от Райко Даскалов на страниците на официоза "Победа" от позицията на съсловната идеология и това изостря враждебните отношения между двете най-големи български партии. Силовият характер на конфронтацията между тях дава основание на парламентарната група на БКП в новото XX ОНС да внесе интерпелация, в която охарактеризира управлението на Ал. Стамболийски като: "бесен реакционен поход на преследвания, арести, насилия,, побоища и кървави нападения против селяните и работниците, борещи се под знамето на Комунистическата партия". По страниците на комунистическия печат изобилстват материали със заглавия: "Терора вилнее", "На борба срещу дружбашката реакция", "Терорът срещу Комунистическата партия", "Хайката срещу калагларските другари", "Побоищата в с. Долна-Бешовица, Врачанско", "Дружбашко-блокарски вилнения" и др. Тези квалификации с обвинения във фашизъм стават популярни и в съветската преса.
В така очертаната обстановка специфичният характер на тактиката на БКП по време на преврата е съвсем логичен, но се налага още един въпрос: Дали промяната във властта е заварила неподготвено комунистическото ръководство или то е знаело за него? В изследванията, а и в повечето извори, мнението е единодушно и категорично - ЦК на БКП не знае нищо и е изненадан от правителствената промяна на 9 юни 1923 г. Изложените дотук факти говорят, макар и непряко, no-скоро за обратното. В спомените си В. Коларов със задоволство обяснява перфектната мрежа на Комунистическата партия във военните среди. Тя следи всяка идея за преврат и многократно предупреждава земеделците за готвените заговори. Така е разгромен и т. нар. Врангелов заговор през пролетта на 1922 г.
По-многозначителен е един друг факт. Добре известно е, че първите вестници след преврата излизат на 11 юни 1923 г. Тук не правят изключение дори органите на партиите, подкрепящи новата власт, които чрез вестниците си нареждат на своите привърженици да подкрепят новото правителство. Едва на 11 юни, в понеделник излизат и информационните вестници, които съобщават за правителствената промяна. На същата дата излиза и органът на превратаджиите вестник "Слово" и даже Държавен вестник, който в притурката си обнародва указите за кабинетната промяна. В деня на преврата - 9 юни, се появяват само органите на Обединената народнопрогресивна партия - сутрешният "Ден" и вечерният "Мир". В "Ден" няма нито дума за акцията, за която той очевидно нищо не знае. Едва в "Мир" се появяват първите материали, посветени на преврата. Те учудващо напомнят на първите съобщения в съветската преса, чиито автори са видни български комунистически функционери.
Изключение в това отношение прави органът на БКП "Работнически вестник". Неговият пети брой излиза както винаги редовно на 9 юни 1923 г. Той трябва да разпространи споменатия в началото "Позив към работниците и селяните в България" на ЦК на БКП за неутралитет и нареждането трябва да стигна до всички комунистически партийни организации. Вестникът е сутрешно издание, а самата технология на неговото изработване не позволява отпечатването му, ако не е влязъл в печатницата най-късно вечерта на 8 юни. В такъв случай позивът на ЦК на БКП трябва да е готов още по-рано. Той прави впечатление с традиционно добрата си стилова редакция на грижливо подготвен документ. Но тогава гласуването му от ЦК на БКП е станало най-късно на 8 юни след обед. Тази съпоставка очевидно говори, че комунистическото ръководство знае за готвения преврат и предварително заема становище по него. Неслучайно то е известно на окръжните ръководства на БКП още на самия 9 юни и те разполагат с предварителен план за действие.
цитирай
46. demograph - Няма нищо ново под слънцето
29.06.2010 19:12
През 500 години на българите им омръзва да ги вземат за тревопасни и обръщат гръб на общото-държавата. Всеки път се случва едно и също-оставят държавата управлявана от българи да умре и управлението се поема от чужди. Било като покоряване, като побеждаване, нашествие или сега като ставаме член на съюз. Все едно и също.След 500г. им омръзват чужденците, забравят за дивитиите на българскките държавници и се надигат.
С трагичната разлика - сега потъването, чрез отказ от държавност, е ЗА ВИНАГИ!
Ако не се задейства някъкъво чудо - да се събуди инстинкта за самосъхранение на животинския ни вид и да започнат да се раждат по три деца българчета от семейна двойка.
В.Разпутин дефинира проблема пред руснаците: "Комунизма пречупи гръбнака на руското селячество. С което прекърши виталността на руската нация."
Комунизмът отравя народите си.
Колкото повече комунизъм е погълнал един народ-толкова по сигурна е смъртта му.
Разгледайте бившите соц страни и ще видите безжалостната истина за всека от тях.
цитирай
47. анонимен - Нещо ми писват червените русофили
30.06.2010 22:58
Скоро ще сложа едно знаменателно интервю на Ленин. Публикувано е през 1936 г. в Италия и каква са касали велики руснаци за руснаците. Аз не съм срещал комунист, който да каже, "сбърках, извинете". Те са прави и като грешат. А вместо "извинете" казват " Опааааа". Да ти е драго да им кажеш " Ихухуууу"...
цитирай
48. boristodorov56 - Прав си! Мамка им и боклуците! Без извинение!
06.07.2010 21:00
demograph написа:
През 500 години на българите им омръзва да ги вземат за тревопасни и обръщат гръб на общото-държавата. Всеки път се случва едно и също-оставят държавата управлявана от българи да умре и управлението се поема от чужди. Било като покоряване, като побеждаване, нашествие или сега като ставаме член на съюз. Все едно и също.След 500г. им омръзват чужденците, забравят за дивитиите на българскките държавници и се надигат.
С трагичната разлика - сега потъването, чрез отказ от държавност, е ЗА ВИНАГИ!
Ако не се задейства някъкъво чудо - да се събуди инстинкта за самосъхранение на животинския ни вид и да започнат да се раждат по три деца българчета от семейна двойка.
В.Разпутин дефинира проблема пред руснаците: "Комунизма пречупи гръбнака на руското селячество. С което прекърши виталността на руската нация."
Комунизмът отравя народите си.
Колкото повече комунизъм е погълнал един народ-толкова по сигурна е смъртта му.
Разгледайте бившите соц страни и ще видите безжалостната истина за всека от тях.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8060101
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589