Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2011 08:40 - «Акъл море, глава кофпомпа.»
Автор: boristodorov56 Категория: Политика   
Прочетен: 3479 Коментари: 26 Гласове:
17

Последна промяна: 12.07.2011 12:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

         image


        Що за правосъдие има у нас, ако при едни и същи доказателства и без да се променят обстоятелствата, че по едно дело съдът у нас, на две инстанции, да вземе две коренно различни и взаимно изключващи се решения?
   Става въпрос за казуса: Пловдивски панаир. Окръжен съд в Пловдив взе решение, с което се обезсилват машинациите по кражбата на неговата собственост от олигарха Г.Гергов. В отговор  на обжалването от крадеца - Апелативният съд обезсили решението на предната инстанция.

     Сега ще има думата висшият касационен съд.

    А никой не търси отговорност от  бореца за социална справедливост и демокрация др. Р. Овч., който подари Пловдивския панаир на съпартиеца си и колега от политбюрото на комун. онанистите.

   Освен това цялата патардия много напомня предизборна подгрявка на електоратчето покрай Марица за предстоящите избори в полза на Герб, но май ще изиграе обратен ефект.



 




Гласувай:
17



1. haralanov - В Бегето всичко е възможно
12.07.2011 08:48
Не за първи път две съдебни инстанции се произнасят по казус по коренно различен начин.Правосъдието е за тези с паричките.
цитирай
2. boristodorov56 - Всичко се освини, брат!
12.07.2011 08:50
Всичко се освини, брат!
цитирай
3. despinida - Борко,
12.07.2011 08:59
ей за това, ме е яд, като кажа, че живея в Бг-то...корупция и безвластие от горе до долу...
Няма партийна сила, която да се пребори с това явление, не е ти синя, жълта, бембена...розова на оранжеви точки или бяла на червени полумесеци...
На територията на малката ни държавичка живеят две паралелни общества...едното това на пчеличките, изхранващо другото, самозабравило се и обезумяло за пари и слава....а пропуснах...има и трето...това на паразитните цигани, които допълнително изпиват кръвчицата на работния рояк...
Дали някога кошерът ни ше осъзнае, че не му харесва този начин на живот...едва ли...
цитирай
4. vencivaleri1951 - Така ще е Борисе докато се делим на ваши и наши, така ще е докато първо място в ценностната ни система ще заема чичко Капитал/изъм/
12.07.2011 11:54
Ти ще скачаш на заграбеното от Гергов например, аз от това на Славчо-келнера. Ти ще ми говориш как при червените фалирали банките, аз как при сините се разграби държавата. Вчера обаче и сини и червени и проче бламираха с дружни усилия законът за конфискация на придобитото имущество по претъпен или неясен начин. Това било национализация, това било връщане на закона със задна дата...Можело да пострадат добросъвестни купувачи и...бла, бла, бла...
Това мина почни без да бъде отразено от блогърите. При нас нещата са винаги лични и украсени в цвят. Когато Мицев"спести" от закуските, когато президента си купил мезонет по занижени цени например в обществото става яростен дебат, а това е следствие на законотворчеството, на системата в която живеем. Защото Мицев нямаше да може да спести, ако знаеше, че може да бъде подведен по закона за нетрудови доходи/впрочем не е отменен/. Защо юркат Станишев за някакви там документи, а не го питат за заменките.Не бил подписвал, но нали е подписал кретва в която поема отговорността за държавата. Заменките бяха дискутирани във всички медии...Как така да не е отговорен. Къде е кремиковци, Балкан, БТК,Химимпорт,Нефт и газ. Защо и как фалира с стопанство, хранителната промишленост. Как така милиони българи обедняха драстично, а една прослойка /близка с всяка власт, а и самата власт/ забогатя неимоверно. Не се ли знаят хората фалирали икономиката, не се ли знаят хората направили заменките, и възползволи се от тях. Сокато не възстанем заедно срещу тях/без оглед на цвят, убеждения, произход/ ще ни работят вкупом. Ще ни пускат от време на време масали като паметника например и ние ще се ловимза хосите, а те ще ни държат за яйцата. Гергов не е виновен като индивит. Той просто не иска да бъде държан за топките...Това е. Виновна е системата...Всичко друго е следствие.
цитирай
5. анонимен - Върховният касационен съд ще върне справедливостта.
12.07.2011 14:14
Това е шоу за наивници.
цитирай
6. hristo27 - На българската Темида превръзката ...
12.07.2011 16:07
На българската Темида превръзката на очите е прозрачна!
За кой лиът?
цитирай
7. boristodorov56 - 3. despinida
12.07.2011 18:20
Убеден съм, че ние също помагаме от все сърце за това положение.
Все пак - ние сме тези, които определят какъв ще бъде облика на страната ни.
Лошото, че кошерът нищо не осъзнава, освен празния си търбух.
цитирай
8. boristodorov56 - 4. vencivaleri1951
12.07.2011 18:24
Все пак - нещата имат специфика и легитимиращи ги личности и действия.
Не, не - нещата и личностите трябва да се казват с истинските им имена и да се посочват виновниците за конкретни събития и случки.
Не са всички виновни в тази държава, макар да са отговорни за положението в момента.
Системата е виновна, не капитализма.
Едното е механизъм, другото са икономически отношения.
цитирай
9. boristodorov56 - 5. poligor
12.07.2011 18:25
Кой назначава ВКС?
цитирай
10. boristodorov56 - 6. hristo27
12.07.2011 18:25
В България има отказ от правосъдие във вреда на народа!
цитирай
11. vencivaleri1951 - Така е Борисе, вината е конкретна, но доколкото съм запознат с казуса увеличението на уставния капитал е проведено в норма.
12.07.2011 19:20
boristodorov56 написа:
Все пак - нещата имат специфика и легитимиращи ги личности и действия.
Не, не - нещата и личностите трябва да се казват с истинските им имена и да се посочват виновниците за конкретни събития и случки.
Не са всички виновни в тази държава, макар да са отговорни за положението в момента.
Системата е виновна, не капитализма.
Едното е механизъм, другото са икономически отношения.

Това е вратичката в закона която позволи оценяването на материалните активи по балансови/а не по пазарни/цени и от там последвалия грабеж. Впрочем не по различна е и приватизацията при Тачър. Виж абсурда. Говориме за приватизация в енергоразпределителните дружества, а ЧЕС е държавна!? Каква приватизация, какви пет лева. Същата история е и с Глобъл и прочее..."Рено" е държавно , а във "Молмо" държавата има основен дял!? Само при нас за някакви си двадесетина години продадохме/и за жълти стотинки/почти всичко. Виж парадокса. Кремиковци беше продаден за долар. След чудовищна експлоатация/на хора и техника/ бе продаден за скрап за триста милиона лева. Томов е подсъден за двадесет и няколко милиона/само е заложил активи- Те са си на място/хвостохранилището/ Въпросът е този който го даде /а и защо си мълчахме/ за долар КАКЪВ Е. Как така Златни пясъци отидоха в ръцете на ресторантьора му, хотели в Боровец също. По начина по който и Гергов взе панаира. Според мен всеки строй си има пороците. Ако при соца беше шуробаджанащината, липсата на свободна воля и слово, едноличен диктат, загърбена църква... то характерните черти на капитализъма са корупцията и престъпността. Погледни класиците/западните/, Холивуд, и ти и аз сме живели на Запад...Та това което става у нас е бледа история/като мащаб/ с това което става на Запад. Сегашната криза не е производствена, а финансова. Тоес липсват едни пари. Какво направиха на виновниците/окрали или неопазили въпросните пари/ Нищо, наляха им още пари, а някои от чиновниците освободиха с тлъсти обещетения. Защо? Зад тях стои системата(
цитирай
12. hristo27 - В България има отказ от правосъдие ...
12.07.2011 21:41
boristodorov56 написа:
В България има отказ от правосъдие във вреда на народа!



Прав си. Всичко е мафия!
цитирай
13. hatanasov - Фотото от свинекомплекса в Маноле...
12.07.2011 22:20
вече трябва да е ГЕРБ на панаира. А и на предизборната кампания на Гергов. Изборът е ваш: Гергов или свински живот.
цитирай
14. hatanasov - Фотото от свинекомплекса в Маноле...
12.07.2011 22:20
вече трябва да е ГЕРБ на панаира. А и на предизборната кампания на Гергов. Изборът е ваш: Гергов или свински живот.
цитирай
15. vencivaleri1951 - Не сте прав! Свинекомплекса в Маноле бе еталон когато Гергов му беше шеф.
13.07.2011 00:57
hatanasov написа:
вече трябва да е ГЕРБ на панаира. А и на предизборната кампания на Гергов. Изборът е ваш: Гергов или свински живот.


И на мен не ми харесва новото му амплоа, но трябва да си говориме истината. Преди 10ти не внасяхме свинско, а от маноле всяка седмица тръгваше ешалон с месо за "братята". Не може да се отрече на господина, че е работар и след неговото уволнение "Маноле" рухна. Разказвали са ми, че когато Стоянов /старши/ в качеството си на областен управител уволнява Жоро Гергов последният започва да се смее. Помислили , че превъртял и започнали да го успокояват, предложили му вода, валидол и прочее... Не бе господа, нищо ми няма, но си представям след два дни като се разквичат прасетата от глад какво ще правите...Как ще ги нахраните? Видяхме после колко прав е бил...Повтарям не ми харесват заигравките му с политика, още повече мултимилионер член на ВПС, но общо взето е самонаправил се човек...Работлив и находчив.
цитирай
16. boristodorov56 - 15. vencivaleri1951
13.07.2011 08:39
Не рови във вонята - смешно е!
Не искам да характеризирам Гочето, във всеки случай - като всеки мултимилионер у нас той е продукт на всеобщото планирано ограбване .
Ако не бяха му дали Пловдивският панаир - до сега да е фалирал 300 пъти и щяхте да сте забравили, и името, и фамилията му, но е нужен за финансиране на педалската ви партия в Тракия.
Истината е, че Гочето в Пловдив няма да бъде избран и за полски пъдарин, освен във педалското ви полит бюро - хората знаят и помнят.
цитирай
17. анонимен - ПРеди ГЕРБ да дойдат на власт всеки ...
13.07.2011 08:58
ПРеди ГЕРБ да дойдат на власт всеки българин разбираше от футбол и политика.Сега вече познанията на всички се увеличеха -всички вече разбират и от правосъдие.Ей така като си стоя само за последния месец мога да ти дам доста примери за противоположни решения на различни инстанции на съда-полицаите "респектирали" Чората-осъдени на по 15-16 год затвор и на последна инстанция оправдани напълно,братя Галеви-оправдани напълно на първа инстанция и осъдени на следващата на по 8 и 7 год затвор,което не означава ,че следващата няма пак да ги оправдае.А случая с Пловдивския панаир е като всички други стотици примери на разбойническа приватизация
цитирай
18. boristodorov56 - Само питам. Що така бе, Миме?..
13.07.2011 09:54
анонимен написа:
ПРеди ГЕРБ да дойдат на власт всеки българин разбираше от футбол и политика.Сега вече познанията на всички се увеличеха -всички вече разбират и от правосъдие.Ей така като си стоя само за последния месец мога да ти дам доста примери за противоположни решения на различни инстанции на съда-полицаите "респектирали" Чората-осъдени на по 15-16 год затвор и на последна инстанция оправдани напълно,братя Галеви-оправдани напълно на първа инстанция и осъдени на следващата на по 8 и 7 год затвор,което не означава ,че следващата няма пак да ги оправдае.А случая с Пловдивския панаир е като всички други стотици примери на разбойническа приватизация

цитирай
19. анонимен - Ами веднаги ти отговарям -защото ...
13.07.2011 10:17
Ами веднаги ти отговарям -защото има малка разлика между правосъдие и справедливост.Малка ,колкото е разликата между красавица и краставица.При един съдебен процес едната страна печели другата губи.Печелившият излиза от съда и дава интервюта-правдата възтържествува и аз вярвам в българския съд.Пет минути след тях излиза загубилия и започва-съдът е корумпиран ,няма справедливост ,ще обжалвам ,ще съдя държавата в Страсбург и др. такива.Между другото снощи по тв се дърляха за съдебната система.Обаче там изнесоха резултат ,който мен ме смая-този български корумпиран и неработещ според "знаещите " съд е произнесъл в 97% от делата ,които е разгледал осъдителни присъди.Също така ме смая и статистиката ,че един прокурор отделял по 2-3 часа на дело.без значение колко тома е то.Представяш ли си за какво натоварване и претупване става въпрос .Това ,че по 2-3 дела не се произнася както иска Цветанов и компания не означава нищо според мен.
цитирай
20. boristodorov56 - Мисля, че в постинга нямам предвид справедливост, а законност.
13.07.2011 10:34
анонимен написа:
Ами веднаги ти отговарям -защото има малка разлика между правосъдие и справедливост.Малка ,колкото е разликата между красавица и краставица.При един съдебен процес едната страна печели другата губи.Печелившият излиза от съда и дава интервюта-правдата възтържествува и аз вярвам в българския съд.Пет минути след тях излиза загубилия и започва-съдът е корумпиран ,няма справедливост ,ще обжалвам ,ще съдя държавата в Страсбург и др. такива.Между другото снощи по тв се дърляха за съдебната система.Обаче там изнесоха резултат ,който мен ме смая-този български корумпиран и неработещ според "знаещите " съд е произнесъл в 97% от делата ,които е разгледал осъдителни присъди.Също така ме смая и статистиката ,че един прокурор отделял по 2-3 часа на дело.без значение колко тома е то.Представяш ли си за какво натоварване и претупване става въпрос .Това ,че по 2-3 дела не се произнася както иска Цветанов и компания не означава нищо според мен.



Едни и същи факти и непроменено обстоятелство са повод за две взаимно изключващи се съдебни решения.

Това ПРАВО - съдие ли е?

Освен това, ако се потвърди присъдата от ВКС - прокуратурата ще се сети ли за се самосезира за нанесени щети на държавата чрез бездействието на съратника на Гочето - др. Р. Овч.?

Това е малко извън правосъдието - но пък е в тон със справедливостта.

Ти как мислиш?
цитирай
21. vencivaleri1951 - Трябва да ти се признае, че интересно звучиш когато обвиняваш много милиони"червени"
13.07.2011 14:29
boristodorov56 написа:
Не рови във вонята - смешно е!
Не искам да характеризирам Гочето, във всеки случай - като всеки мултимилионер у нас той е продукт на всеобщото планирано ограбване .
Ако не бяха му дали Пловдивският панаир - до сега да е фалирал 300 пъти и щяхте да сте забравили, и името, и фамилията му, но е нужен за финансиране на педалската ви партия в Тракия.
Истината е, че Гочето в Пловдив няма да бъде избран и за полски пъдарин, освен във педалското ви полит бюро - хората знаят и помнят.


В педерастия/ почвайки от Маркс и ленин и свършвайки с Жоро Гергов/ от една страна , а от друга страна цитираш проф М. Неделчев:))) в друг свой пост.
Виж Борисе не ти прави чест да оплюваш тотално хора които или не познаваш или злословиш за тях. Имам предвид Гергов. Днаеш ли, че преди 10ти търсеше връзки да напусне Маноле и всеки път не му се отваряше парашута. Беше като крепостен там. Ти имаш ли представа какво е да управляваш подобен комбинат и какво е всеки божи ден да спедираш вагони стока и да получаваш вагони с фураж,лекарства и проче консумативи...Какъв и колко персонал работеше там. Всичко това го правеше за 500, 600лева месечно. Иваче и аз съм против мултимилионерите където и да се, но то не е на база завист а светоглед. Може за се каже "гурото" на твоята конституция/нази на янките:)))/ е казал: " Проклет да бъде този, който пръв забил е кол и казал мой е"...Кой съм аз, че да споря с него. Очаквам и за него да кажеш, че е "педеруга"...Те/педитата/ изглежда са на очет при теб.
цитирай
22. boristodorov56 - 21. vencivaleri1951
14.07.2011 14:14
Колорита нито в твоя коментар, нито в моя, отменя истината.
Ако жалиш Гочето за тежката му участ, ще трябва да лееш сълзи за още поне 8,5 млн. българи, които са ляли пот в усилието да си изкарат хляба.
Що се отнася до неистовите усилия на Гочето - ти май забрави, че тогава икономиката ни беше планова - тоест - всичко необходимо за свинарника му се е планирало централно. Или бъркам.
Виж какво, Гочето е един елементарен и семпъл човечец - послушен при това.
Историите, които е лансирал в публичнвото си пространство за пътя на възхода си не са забравени от никого и са достойни за в. "Стършил". Дори ще се опитам да намеря едно интервю във в. "Марица", с което изтреби рибата с идиотската си наглост да смята хората за вързани за пишките с червен конец.
Освен това може би си гледал Карбовски и изявите на Николай Банов в предаването му, където даде своята версия за богатството си, но там фигурира и Гочето - точно във връзко със свинарството. Виж го.
Та, Гочето е просто извора на средствата за педалската ви партия.
Не знаеш, че Маркс и Енгелс е са били гей двойка?
Не знаеш, че Ленин, Сталин и Троцки са били педераси?
Не знаеш, че Станишев е педерас?

Не съм расист и ограничен човек, но когато една религия - като кумънизмата - е създадена и ифициализирана само от евреи и педераси, човек требе малце да се позамисли.

То също като Гей парад!
цитирай
23. vencivaleri1951 - Далеч си от истината Боре.
14.07.2011 15:18
Първо за Гергов. Не съм чел изповедите му. Познавам го малко. Лелята на съпругата ми бе главен технолог в "Маноле" ...Въобще не му беше фен в началото , тъй като смяташе, че мястото се полага на нея./ Конкуренция м/у комунета и шумкарски издънки:))))/ Никъде не съм казвал, че той е мислител или член на Менса. Просто казах, че е работлив и находчив човек. За разлика от Банев , Гергов от където е минал е оставил работеща структура, а след Банев...потоп. Банев навсякъде дължи, а Гергов е един от малкото богаташи у нас които нямат непогасен кредит или искуствен фалит. ЦУМ работи, хотелите също. Конюшнята му е висока класа и прочее...Колкото до партийните му заигравки , според мен не му е мястото сред ВПС. Привърженик съм на Платон според когото овластените/политиците/ не бива да имат собственост тъй като тя ги ограничава в действията им. И според мен не може да се раздвояваш в "служенето" си. Или на собствеността/защото тя иска грижи, време.../ или на хората.
Сега за педеругите и евреите от ляво. Твърдението ти за Троцки, Енгелс, и Маркс е направо абсурдно. Да кажеш за Троцски, че е гей е толкова вярно колкото да кажеш същото за Кастро. Маркс и Енгелс също са се отличавали със слабост към жинския пол. Прочети Херцен в "Минало и Размисъл" какво поше за Маркс..."гуляйджия, скандалджия и женкар" Те са били яростни опоненти в лявото и ако е имало и най малък повод за педераслък една ли би му го спестил в мемоарите. След това писмата м/у Маркс и Енгелс. В тях четеме за похожденията по женската част/Например Маркс иска още пари тъй като се изхарчил по слугинята" покрих и големия бял задник с част от парите които ми изпрати":))) Истина е и връзката между Енгелс и Жени Маркс/известна на Маркс, но дали зарад паричките или свободно поведение и разбиране не я е правел на въпрос/ За Сталин въпросът е абсурден. Ако е бил го е подтискал, защото последното нещо което би си признал един кавказец е това, че е гей. За Ленин не знам. Той по скоро според мен не се е вълнувал от секс подобно на Хитлер. Сега за еврейството. Да , много са евреите сред идеолозите и от ляво, и от дясно. Защо не вярваш на Маркс, а вярваш на Фридман:))) Много са обаче и сред физиците, математиците, банкерите....Просто са надарен народ и за разлика от нас българите се подържат. Видят ли някой, че се откроява го бутат всички нагоре/той после ще ги издърпа и тях/, докато ние сме точно обратното. За това те от пустиня направиха градина, а ние от градина...
Ти казваш, че си вяярващ. Нали и Иисус е "тяхно момче", а отгоре на всичко и доста "ляв" за времено си:))) Сега нещо което не изтъкваш като довод срещу Маркс. Предполагам, че ти е убягнало. Маркс е бил антибългарски нактроен. Писал е срущу освобожденските ни "мераци", на страната на Турция е и я е виждал като преграда срущу руснаците. Той не е обичал и Русия, особено нейните "леви" Смята ги за груби, недодялани и необразовани. Впрочем смятал е това което е смятала и върхушката на Запада. Започва ли да ти харесва:)))
цитирай
24. boristodorov56 - 23. vencivaleri1951
14.07.2011 16:57
Ако не му бяха дали да източва Пловдивския панаир досега да си го забравил и ти Гочето.
Чрез парите на Гочето Славчо стана кмет на Пловдив и така без комунягите да са печелили избори тук - управляват града.
Чрез откраднатите пари.
Така е с всички олигарси. Олигарсите, ако си забелязал - не обслужват Синята идея - каквото и да означава това.

Що се отнася до педераслъка на баш комунягите - не ми се рови и търси да ти покажа източниците - намери си го сам из нета.
цитирай
25. vencivaleri1951 - В нета има много лъжи и глупости Боре.
14.07.2011 20:31
Аз ти цитирах лична докумевнация, мемоари на бележит мислител и прочее. Аз също не симпатизирам на "обратните"и евреите, но я помисли колко сив и колко назад би бил светът без тях:(((
Не надценяваш ли Пловдивския панаир? Помня, че преди 10 ти беше на дотации, а и нито една от залите в София/НДК, Фестивална, Увиверсиада/ не са кой знае колко печеливши. Между впрочем говорих преди малко със съсед-съдия/не е червен/. Той ми каза, че апелацията според него правомерно е сполучлива за Гергов. Обнитянат го, че е изкупил на "тъмно" рестутиционните дялове, а реститутките са прави да продадът , подарят, завещаят...акциите си на гогото и за колкото поискат. Друг е въпросът, че едва ли е обявена истинската цена, но това на практика е недоказуемо. Другото обвинение , че е вдигнал уставния капитал не променя нещата. Може да има формално нарушение, но то няма нищо общо със сделката. Ворисе , защо те дразни толкова Панаира например, а не да кажем ТЕЦ Марица 3. От изложението едва ли губиш нещо, но ТЕЦа е пладнешки обир за който платихме всички и години още ще плащаме. Крякаш и срещу Белене, но я сметни киловата колко струва и на двете централи. Екологията също. Попитай съседите Ви какво дишат...Няма наши и ваши фирми, олигарси,ивенститори...Аз лично съм за деприватизация на всичко след 10ти и съд за направилите тези безумия без оглад на цвят. Казвам го в прав текст за заменките Станишев трябва да лежи/независимо че е еврей и че се говори, че е гей:)))/ Това , че не е подписвал, и че някой бил преди това гласувал подобен закон просто е прах в очите. Бил е премиер, могъл е да постави мораториум върху закона, ако не може да го отмени. Как в края на мандата го направи. Защо ще правим и разширяваме летището сега в Балчик при наличие на Варненското. Кого обслужва това мероприятие. Естествено социологическата шайка и другия Гергов. Идат избори и Боце им прави реверанс. Нито са леви, нито са десни...Всички са крадци и некадърници. Подхвърлят някаква дъвка,караме се ние,те ни...
цитирай
26. antikom - 25. vencivaleri1951
15.07.2011 08:23
Едиповият комплекс е концепция в психоаналитичната теория, която се отнася до психо сексуалното развитие, при което детето без значение на пола разглежда родителят от същия на него пол като противник и конкурент за ексклузивната любов на родителя от другия пол. Името идва от Гръцката митология, конкретно мита за Едип, който несъзнателно убива баща си и се оженва за майка си.
В българските партии изобилства от хора, които страдат. Страдат от това, че не им е обърнато внимание. Страдат от това, че любовта на председателя не е разпределена и достигнала до тях. Страдат, когато той не им казва какво да правят с живота си.
Зигмунд Фройд разглежда успешната развръзка от Едиповия комплекс като ключ в развитието на половата роля и идентичност. Негативното развитие на комплекса може да причини неврози ихомосексуалност.
В партийния живот неврозите водят до тежки политически кризи. Иначе разумни хора действат ирационално. Неврозата в българската ни реалност може да накара човек да престъпи възприети вярвания и принципи, но на всяка цена достигне до вниманието на партийния лидер. Борбата за любовта на лидера е ожесточена с компроматнивойни, интриги, а основния мотиватор е омразата към конкурента за вниманието на лидера.
Естествено някои политически същества стигат до хомосексуалност. Тя се изразява в лицемерни актове със себеподобни и предателства. Тя замества любовта на лидера. Лицемерието замества ухажването, а предателството замества задоволяването.
Още едно понятие, свързано с ролята на бащата, заслужава внимание – патернализъм. Патернализмът се свързва обикновено с поведение или политика, основана на йерархичнния модел напартиархалното семейство, при което главата на семейството /бащата, pater на Латински/ взима решенията от името на другите в семейството за тяхно добро, дори когато това противоречи с техните желания.
Предполага се, че бащинската фигура е по-мъдра и действа в интерес на защитаваните лица. Терминът се използва за да се характеризират поведения или политически системи, които лишават индивидите от свобода и отговорност, аргументирайки се, че обслужват техния интерес, а всъщност следващите друг дневен ред.

stalinchild.jpg

Очевидно в българското общество патриархалния модел е широко застъпен в партиите. ДПС си има своя Доган, ГЕРБ си има Борисов, АТАКА си има Сидеров, а ДСБ си има Костов. Какво си има БСП и другите? Пост-патерналистичен ефект!
Тоталитарната държава лишаваше българите от свободата им. Държавният глава изземваше функцията на главата на патриархалното семейство. В името на народа хората бяха лишавани от права и свободи. Социалната инерция от патернализма доведе до ефект, който е описан изключително добре от Херман Хесе. Той нарича този ефект – бягство от свободата. Пост-тоталитарните общества инертно очакват бащата на нацията, спасителя, държавния глава, държавата да реши всеки един техен проблем. Това кастрира обществото от инициативност, отговорност и предприемачество. Това води до среда, която не може да роди граждани, разчитащи на себе си при решаване на собствената си съдба.
Успешната развръзка на партийния Едипов комплекс е просто нещо за смели хора, а именно открито противопоставяне на лидера, а не лицемерния култ към личността му.





Източник: http://ddiddo.wordpress.com
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8059437
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589