Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.08.2012 06:06 - "Мила Родино ти си земен рай"
Автор: boristodorov56 Категория: Политика   
Прочетен: 4336 Коментари: 9 Гласове:
25

Последна промяна: 02.08.2012 11:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

  image  




      "Из "Задочни репортажи" на Георги Марков.

      откъс от есето:  "Мила Родино ти си земен рай"
 

           . . .

     „Ако България и Съветският съюз воюват, ние на коя страна трябва да се бием?“
     Цялото събрание стихна. Дори да нямаше отговор, самото задаване на въпроса беше достатъчно. Лекторът се опули напред, взря се в момчето с подозрението, че насреща има явен провокатор, но като видя бистрите, невинни очи, отправени към него, се смути и каза, че такъв въпрос изобщо не може да съществува, тъй като България и СССР не могат никога да воюват един срещу друг, защото представляват едно и също.
     — Българските интереси са съветски интереси и съветските интереси са български интереси! — заяви той.
     Но момчето не остана доволно от отговора и пак повтори:
     — И все пак, представете си, че се сбием със СССР. В историята всичко се случва, тогава на коя страна трябва да бъдем? На българска или на съветска?
     — А пък аз ти казвам, че не може да има такъв конфликт, следователно не може да има такъв въпрос! — ядоса се лекторът.
     Момчето се засмя. И хората около него се разсмяха.
     Но лекторът беше прав. Съвсем скоро след това стана ясно, че такъв въпрос не можеше да съществува, защото в самия национален химн на България беше вкарана клетва за вярност към чужда държава. Аз смятам, че това е дъното на националното ни самооплюване, когато в националния химн на един народ се прокламира вярност към чужда страна. Но работите не бяха само до химните, а до цяла действителност, която в течение на около 10 години имаше за цел за потъпка и унищожи националното самочувствие на един народ, неговата история, традиции, обичаи, култура и ги замени със сляпо преклонение към тези на една чужда държава. Аз не зная в цялата българска история, след падането на Шишмановото царство, да е била предприемана по-целенасочена, по-свирепа, по-тотална акция срещу българското, българщината и българите. Главен проводник и ударна сила в тази антибългарска политика беше партията, в която членуваше въпросната „заслужила артистка“ и която по всички обективни исторически дефиниции беше платен агент на чужда държава.

     Вървя край Темза и си спомням разстроените думи на мой познат, висш служител на Държавна сигурност, завършил съветска специална школа, който, обзет от чувство, на разкаяние и може би внезапна любов към родния край, ми каза:
      „Ти знаеш ли, че съм подписвал декларация за вярност към Съветския съюз!“
image

     От него и от други отговорни другари зная, че завършилите съветски школи и академии от сигурността или армията са били задължавани да полагат писмена клетва за вярност към СССР.
     „Но нали дружбата ни със СССР е гаранция за нашето бъдеще! Докато има Съветски съюз на земята, ще има и България!“ — опитваше се да убеди себе си моят познат. Явно подобни мъчителни въпроси бяха минавали през главата му неведнъж.
     Нищо не му казах, нито можех да му кажа. Как да обясниш очевидни факти на човек, който има българско съзнание, пък в същото време се е клел за вярност на чужда държава.
     И друга картина изплува в паметта ми. През лятото на 1959 година се връщах с влак от СССР. Влакът беше пълен с някакви български делегации, които бяха посетили съветската страна по разни поводи. Явно голяма част от тях бяха най-правоверни партийни членове. Пътуването беше ужасно дълго и уморително. Ние играехме карти, пиехме водка и разговаряхме на безобидни теми. Никой не казваше никому къде е бил и какво е правил. Едва ли някой изобщо спомена за впечатленията си от СССР, като че имаше негласно споразумение да се мълчи. И когато най-после влакът прекоси Дунава, като че бомба експлодира всред пътниците. Всички ревнаха от някакъв възторг, започнаха да пеят стари български песни и спирането на русенската гара бе ознаменувано със спонтанно ура. Повече от явно хората бяха щастливи, че са си у дома, и човек можеше да чуе предпазливи изказвания:
     „Абе оттука по-хубаво няма! Съветският съюз си е Съветски съюз, ама ние сме си ние!… Слушай, мой човек, гледай, това е земя, дето с нищо не можеш я сравни!“
     Струва ми се, че те, макар и иносказателно, изразяваха ония най-популярни народни чувства, които щяха да налагат бърза и хитра промяна на партийната линия: Прекалено много национални обиди беше понесъл българският народ, за да изпитва най-категорична ненавист към своя „по-голям брат“. Защото този брат на практика се бе опитал да обезличи напълно цял народ с всичко, което е било негова гордост и слава.
     „Ние сме в епохата на маймунството — казваше един мой приятел. — Ако в СССР започнат да ходят с главите надолу, нашите маймуни ще издадат закон в следващия час и ние да правим същото!“
     Това горе-долу изразяваше цялата поредица на антибългарски факти, някои от които аз искам да припомня, за да се види още веднъж докъде бяха стигнали ония, които имат нахалството да твърдят, че са България.
     Премахването на най-българския от всички български химни „Шуми Марица“ и заменянето му с вулгарна пошльотина, почти копие на съветския химн.
     Изравняването на руския език в училищата с българския език.
     Премахването на стари български народни обичаи и църковни празници, спазвани от векове, и заменянето им с националния празник на чужда държава и чужди годишнини.
     Заменянето на твърде демократичната държавна структура с тежката съветска бюрократична машина.
     Замяна на имената на български футболни отбори, като „Левски“, „Славия“, „Шипка“, ЖСК и други, със съветски имена, като „Динамо“, „Торпедо“, „Спартак“ и прочие.
     Замяната на старинни имена на български градове, като Добрич и Варна, с имена на съветски личности. Масово назоваване на улици, училища, университети, индустриални обекти, селски стопанства с имена на съветски служители.
     Преправяне на българската история и фалшифициране на исторически факти с единствената цел да служат на съветските интереси.
      Обвързване на цялата икономика и цялата политика на страната със съветската икономика и политика, дори когато това е било явно в ущърб на българските национални интереси.
     Налагане на съветска реорганизация на българското земеделие, което винаги е било далече по-напред от съветското.
     Заменяне на българските учебни програми със съветски учебни програми.
     По съветски образец превръщането на творчески съюзи в дисциплинирани казионни организации. Въвеждане на съветски хонорари.
     Унищожаването на българския национален печат и въвеждането на съветско-подобни имитации на вестници.
     По маймунско подобие на съветския Комсомол създаване на българския Комсомол със същите осакатяващи младежта функции. По подобие на съветските пионери създаване на български пионери. По подобие на съветските октомврийчета създаване на български септемврийчета.
     Налагането на дълбоко противни на българския национален дух съветски ритуали, събрания, манифестации, паради.
     По подобие на сталинските награди въвеждане на димитровски награди. По подобие на Красноармейски ансамбъл саздаване на Български армейски ансамбъл.

image      Залепване на съветски етикети върху разни български дейци, които твърде често гротескно биват обявявани за „народни“, „заслужили“ деятели (руска дума), а не дейци (българска дума). Това е срамна съветско-подобна гавра с българската национална култура. Бе въведено пошло-помпозното съветско звание „Герой на социалистическия труд“ и както в СССР бяха въведени подобни ордени и медали.

      Едно от най-черните посегателства срещу българския национален дух беше опитът да се ликвидират свещените огнища на нашето възраждане — читалищата. Тяхната самостоятелност беше отнета и бяха придадени като безлични звена към организациите на Отечествения фронт. Българските читалища, които са уникално явление в света и пред които много чужденци са сваляли шапки, трябваше да понесат този удар, понеже:
     „Щом в СССР няма читалища, защо ние трябва да имаме!“
     Напълване на страната със съветски съветници.
     В радиото, телевизията и средствата за масова информация даване на абсолютна преднина на съветски новини и материали, твърде често просто превеждане на бюлетина на ТАСС.
     Съсипване на българския език с мътен поток от съветски изрази, които си остават най-грозните петна по страниците на българските издания. Абсурдно съкращаване на имена на предприятия и фирми по съветски образец.
     Маймунството в партийните кръгове изхвърля българските имена на децата и ги заменя с всевъзможни Наташи, Серьожовци, Володьовци, Ниночки, Зиночки, Зои и т.н.
     Въвеждането на съветски стил на живот от управляващата върхушка. Строга съветска кастова принадлежност.
     И най-страшното от всичко — въвеждането на съветски обществени отношения на грубо безправие и потисничество.
     Ето, това е непълният списък на делата на една управляваща партия, която по зла ирония на съдбата нарича себе си „българска“. И всички тия описани антибългарски прояви малко или много бяха в актива на моята позната актриса, която дойде в Лондон, за да ми каже, че съм говорел против България.
     Все пак бях тактичен и не й зададох въпроса; „Ако България и СССР воюват, на чия страна ще бъде тя — на българската или на съветската?“

     Ако човек зададе този въпрос на мнозина по-изтъкнати членове на нейната партия, ще види колко искрен е техният патриотизъм. И точно за този вид хора Ботев е написал „Патриот“.

     Но аз съвсем не искам да кажа, че абсолютно всички функционери на просъветския режим в България и всички членове на комунистическата партия ще отговорят на този въпрос с мълчание. Имам най-сериозни основания да предполагам, че немалко от тях биха поискали и може би ще дръзнат да застанат на страната на България, макар сега да се опитват да примиряват и размазват съществуващия конфликт между българското и съветското. Нещо повече, предполагам, че за една чиста българска кауза някои от тези, които са се клели във вярност на чуждата държава, ще изменят на клетвите си.

          . . .
 
     Ако до средата на петдесетте години патриотизмът беше несъвместим с „интернационализма“ (под „интернационализъм“ разбирай единствено вярност към СССР), то в последвалото десетилетие поставената под страхотен народен натиск партийна диалектика измисли формулата, че „патриотизмът е неразривна част от интернационализма“, което е абсурдна игра на думи, защото в действителност значи точно същото, а именно, че един гражданин на България е българин дотолкова, доколкото е верен на СССР.
     Ала тази игра на думи, с която се целеше да се успокои не само надигналото се българско национално съзнание, но и съветското подозрение, доведе до вдигането на бариерите пред българското и впоследствие до организираното раздухване на патриотизма в строгите рамки на предполагаема вярност към СССР. Този процес на канализиране на народните чувства имаше една определена цел — унищожаването им. Защото какво по-добро средство може да се намери за убиването на едно истинско чувство от превръщането му в казионно-партийна добродетел?
     Един стар и доста помъдрял комунист веднъж каза с болка:
     „Най-сигурният начин за унищожаването на всякаква голяма и популярна идея е партията да застане зад нея!“
     И наистина колко скъпоценни народни идеи бяха унищожени завинаги само защото комунистическата партия застана зад тях и се опита да ги наложи.
     Но до този момент — унищожаването на патриотизма чрез интернационализма, ние ще стигнем по-късно.
     Главното явление на 60-те години беше именно надигането на българския патриотизъм, което бе израз на искрени и дълбоки чувства и бе насочено срещу насилственото обезличаване, диктувано от чужда държава.



    И малко встрани от темата, но право в целта:



image

     
Снимката е специално за  djani.








Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - Лошо е, че преди 10-ти ноември само ...
02.08.2012 08:32
Лошо е, че преди 10-ти ноември само една партия е управлявала. Но още по-лошото е, че след 10-ти ноември другите партии произлязоха от нея. И се нарекоха демократи...
цитирай
2. djani - Борисе,
02.08.2012 09:10
Все пак не станахме 16 република тогава. А какво да кажем за ЕС, чийто член сме сега. Без самостоятелна външна и вътрешна политика и със законодателство, в което приоритет е това на Съюза. В никакъв случай не съм поклонник на бившия СССР, но там живее братски народ, който ни е най-близък по дух и манталитет, единствения дал жертви за свободата ни. А с ЕС тепърва ще берем ядове. Все повече се превръщаме в територия, а не държава. Къде е икжономиката ни, културата, образованието, здравеопазването. Нека високопарните приказки, да не замъгляват разума ни. Не забравяй, че българина е прагматик и се обръща в последния момент на 180 градуса.
цитирай
3. boristodorov56 - Ной-лошото е, че хората хем го осъзнават, но предпочитат да робуват на клишета втълпени им от пропагандата.
02.08.2012 09:18
hristo27 написа:
Лошо е, че преди 10-ти ноември само една партия е управлявала. Но още по-лошото е, че след 10-ти ноември другите партии произлязоха от нея. И се нарекоха демократи...

цитирай
4. boristodorov56 - Светославе, хем съм съгласен с някои от констатациите ти, хем не мога да приема няанските им.
02.08.2012 10:19
djani написа:
Все пак не станахме 16 република тогава. А какво да кажем за ЕС, чийто член сме сега. Без самостоятелна външна и вътрешна политика и със законодателство, в което приоритет е това на Съюза. В никакъв случай не съм поклонник на бившия СССР, но там живее братски народ, който ни е най-близък по дух и манталитет, единствения дал жертви за свободата ни. А с ЕС тепърва ще берем ядове. Все повече се превръщаме в територия, а не държава. Къде е икжономиката ни, културата, образованието, здравеопазването. Нека високопарните приказки, да не замъгляват разума ни. Не забравяй, че българина е прагматик и се обръща в последния момент на 180 градуса.




Искаш да ме убедиш, че като сме имали герб и химн и другите атрибути на държава не сме били абсолютни васали на Ссср и негова 16 республика? Посочи една външно-политическа стъпка на на Народната республика за 45 години и аз бих се опитал да се съглася с теб. Нали си чувал, че съществуваше т.нар. Доктрина Брежнев за ограничения суверинитет? Това означаваше, че като се разпоредеше Кремъл народната республика изпращаше войски в ЧССР, например. В бившата Съветска Русия живеят над 260 националности, в т.ч. е над 8 000 000 души, които се определят като българчета, но това в никакъв случай не означава, че русите са ни братя. Те дори не са ни и братовчеди - нито по кръв, нито по език, нито по обща съдба. Не знам откъде ти хрумна това братство? Вероятно имаш предвид измисленото през 17 от Екатерина Велика (етническа германка) понятие "славяни", за да обоснове идеологически политиката си на Русия на експанзия към Проливите и изконно българските земи, за която цел руската империя води приблизително 10-12 воини за 250 години.
Понеже споменаваш Освобождението - ще си позволя да те посъветвам да правиш разлика между русите като народ и Русия като държава - това са две различни антагонистични и до днес категории. Войната против Турция от 1977/78 год. има една единствена цел - осигуряване на излаз от двете страни на Черное море на пристани за транспортиране на нефта от Каспий до Европа.
Два факта са показателни за това - нефтените находища там са принадлежали на фамилията Рокфелер, които по една "чиста" случайност са финансирали с кредити тази война, а по друга "чиста" случайност на сключването на договора за мир от 3 март 1888 година присъствува член на фамилията. Така, че забрави за братството и безкористността на Русия.
Специално ще ти кача в постинга една снимчица от историята за 5 клас от твоето време, която знаеш непременно, но с дребни уточнения.
Що се отнася до ЕС, който все сравняват с Ссср - дори и да си направиш сепуко пред НДК-то у София не ще ме убедиш с аргументи, които не искам да коментирам защото са си времето на Студената война.

Къде е икономиката ни, културата, образованието, здравеопазването? - правилен въпрос. Но мислиш ли, че ЕС Е виновен за днешното състояние на България?
Защо този въпрос е неприложим за Унгария, Словения, Чехия, Полша, Албания и т.н. а важи за нас.
Въпроса е риторичен, нали разбираш?
цитирай
5. vencivaleri1951 - Защо са ни близки руснаците?
02.08.2012 14:03
Борисе, ти като набожен човек навярно знаеш, че "Отче наш" и В Русия, и у нас се чете и казва по един и същи начин. Дори до препинателните знаци. Тчно зарад религията /покръстили сме ги/ и буквите , те ни наричат братушки. Не ние тях, а те нас. Това не са само думи....Всеки който малко повече е бил там/преди промените/ то е почувствал.
Друго общо нещо. Обясни ми тогава като сме толкова далечни защо всички важни думи са еднакви. Мама, отец, Бог, живот, смърт, любов, вода , небе, слънце, дете....мога много още да изреждам.
Не си прав и за войната драги.
Русия като държавно управление не е искала войната защото не е била в кондиция след Кримските войни. Елитът е принуден от народа си да почне война. Вдига се студенцията първо, след това интелегенти, интелектуалци и принуждават Александър да започне война. Че не са били в кондиция е ясно на последвалите преговори след войната. Руснаците дават заден и съвсем леко се отказват от Санстефанския договор, а и други придобивки от войната. Последна грижа му е било на царя дистрибуцията на петрол. Иначе Георки Марков е много прав , че с копирането на съветски почини правим много глупости. Например разбиването на кооперативното стопанство на практика и въвеждане на колхозната структура. АПК
Точно това спомогна в известна степен за ликвиздирането на СС след 90те. ТКЗСтата не разполагаха със собствена техника/МТС бяха собственост на АПК/, напоителни съоръжения също бяха собственост на други структури...
цитирай
6. sistemite - Колеги, я по-добре да помълча - защото едно е Русия преди, друго е СССР след това и съвсем трето е Русия след СССР
02.08.2012 15:29
(ето - мълча)
цитирай
7. schumpov - Написаното от ГМ е за националното ...
02.08.2012 16:16
Написаното от ГМ е за националното предателство на БКП, а не за реско тудската война, аз така го разбрах. И това не са грешки, това са планирани, обмисляни обсъждани политики на БКП. Най-лошото е , че тези безродници продължават да работят за Русия срещу България.
цитирай
8. boristodorov56 - 5. vencivaleri1951
02.08.2012 17:18
Ако думите: Мама, отец, Бог, живот, смърт, любов, вода , небе, слънце, дете.... имат еднакво съдържание - това не се дължи на русите, а на българите - защото са по-стар народ, държавност и традиции.
Освен това Московията няма нищо общо с Кивска Русь и русите са варяги и ладожци - фински племена, а българите и сега са там - около Волга и Дон са си пак българи.
Да не говорим за дунавските българи, които са друга история.

Не е важно кой е съчувствал на българите - факт е, че Ротшилд финансират войната и целите са и ясни дори за туземците в Нова Папуа само българските комунисти не искат да го знаят за да ползват някакъв измислен мотив и оправдание за рубладжийството на гаулайтерите си.

Цялата ни история е измислена от русите и интерпретирана от тях, да не говорим за оливанията след преврата '44 год. и всичкте противобългарски действия, които извършиха червените помаци, за които става дума в есето на Георги Марков!
Същия въпрос от началото съм ти го задавал и на теб, нали помниш?
цитирай
9. boristodorov56 - Не намирам голяма разлика между Русия с трите и ника в политиката и към България!
02.08.2012 17:25
sistemite написа:
- Колеги, я по-добре да помълча - защото едно е Русия преди, друго е СССР след това и съвсем трето е Русия след СССР


цитирай
10. boristodorov56 - Добре казано!
02.08.2012 17:25
schumpov написа:
Написаното от ГМ е за националното предателство на БКП, а не за реско тудската война, аз така го разбрах. И това не са грешки, това са планирани, обмисляни обсъждани политики на БКП. Най-лошото е , че тези безродници продължават да работят за Русия срещу България.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8060125
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589